Η πτώση στις πωλήσεις της Temu στις Ηνωμένες Πολιτείες βαθαίνει, καθώς η διαδικτυακή πλατφόρμα πώλησης φθηνών προϊόντων μειώνει δραστικά τις διαφημιστικές της δαπάνες προς τους Αμερικανούς καταναλωτές, υποδηλώνοντας στροφή στρατηγικής μετά την επιβολή νέων δασμών από τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.

Σύμφωνα με στοιχεία της Bloomberg Second Measure, που αναλύει δεδομένα από πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, οι εβδομαδιαίες πωλήσεις της Temu μειώθηκαν πάνω από 25% την περίοδο από 11 Μαΐου έως 8 Ιουνίου σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

1

Αντίθετα, άλλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως της Shein, της Walmart και της Amazon.com επέστρεψαν σε θετικούς ρυθμούς ετήσιας ανάπτυξης μετά την εμπορική εκεχειρία Τραμπ–Κίνας στα μέσα Μαΐου.

Temu Continues Losing Streak in US While Shein Recovers | Changes for weekly sales from year ago
Η πτώση συνεχίζεται για την Temu στις ΗΠΑ ενώ η Shein ανακάμπτει

Αλλαγή στρατηγικής

Η επιδείνωση των πωλήσεων της Temu συνοδεύεται από τη ραγδαία μείωση της διαφημιστικής της προβολής, μια απότομη αλλαγή στρατηγικής σε σχέση με πέρυσι, όταν ξόδευε τεράστια ποσά για να προσελκύσει Αμερικανούς αγοραστές — ακόμα και με διαφημίσεις στον τελικό του Super Bowl.

Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης AppGrowing Global, η Temu από το να δημιουργεί χιλιάδες νέες διαφημίσεις ημερησίως πριν τις 10 Απριλίου, έφτασε στο σημείο να εμφανίζει μόνο μερικές δεκάδες — και κάποιες μέρες του Ιουνίου, καμία.

«Η ανάπτυξη της Temu ήταν πάντοτε συνδεδεμένη με την επιθετική διαφήμιση», δήλωσε ο Wu Yanwei, διευθυντής περιεχομένου της μητρικής εταιρείας της AppGrowing, YouCloud. «Η ξαφνική μείωση των διαφημιστικών δαπανών πιθανότατα σβήνει τις μηχανές ανάπτυξης της Temu στις ΗΠΑ», πρόσθεσε, σημειώνοντας πως η εταιρεία στρέφει πλέον τις δαπάνες σε άλλες αγορές, όπως η Ευρώπη.

Εκπρόσωπος της Temu αρνήθηκε να σχολιάσει συγκεκριμένα τις πωλήσεις ή τους αριθμούς διαφήμισης, ωστόσο δήλωσε ότι η εταιρεία συνεργάζεται με τοπικούς εμπόρους για να διατηρήσει σταθερές τιμές για τους καταναλωτές.

Η Temu και άλλες κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Shein, βασίζονταν για χρόνια στην εξαίρεση των μικρών πακέτων από τους δασμούς, που τους επέτρεπε να στέλνουν φθηνά ρούχα και είδη σπιτιού στις ΗΠΑ χωρίς εισαγωγικούς φόρους. Αφότου ο Πρόεδρος Τραμπ έκλεισε το «παραθυράκι» αυτό, η Temu έχασε μεγάλο μέρος της ελκυστικότητάς της στην αμερικανική αγορά.

Ωστόσο, οι πωλήσεις της Shein στις ΗΠΑ τα πήγαν καλύτερα τους τελευταίους μήνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Bloomberg Second Measure, από την 1η Ιουνίου παρουσίασε εκ νέου αύξηση, φτάνοντας σε μονοψήφια ποσοστά ανάλογα με αυτά της πλατφόρμας της Walmart.

Η διαφημιστική παρουσία της Shein στις ΗΠΑ παρέμεινε πιο σταθερή σε σχέση με αυτή της Temu, με τον αριθμό νέων διαφημίσεων καθημερινά να κυμαίνεται από δεκάδες έως λίγες εκατοντάδες, σύμφωνα με την AppGrowing Global.

Διαβάστε επίσης 

Δάνεια προς επιχειρήσεις: Αυξήθηκαν κατά 61% οι εκταμιεύσεις το 2024 – Οι 3 πιστωτικές γραμμές και ο ρόλος των ΜμΕ

Ναταλία Στράφτη: Αποχωρεί από τη θέση της διευθύνουσας συμβούλου της Grivalia Hospitality

Reuters: Η Ε.Ε αποδέχεται βασικό δασμό 10% στις εμπορικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ