• Business

    Τα προϊόντα πολυτελείας έχουν χάσει τη λάμψη τους 


    Η αγορά ακριβών ρολογιών και “it” τσαντών εξαρτάται από σταθερές αγορές και κατά συνέπεια από ευχαριστημένους καταναλωτές. Συνεπώς αυτή δεν είναι η καλύτερη περίοδος για τους προμηθευτές προϊόντων πολυτελείας. Η οικονομική αστάθεια που εξαπλώνεται σε όλες τις άκρες του πλανήτη, από την Κίνα έως την Ευρώπη, καθώς και η παγκόσμια αγορά και οι συναλλαγματικές μεταβολές έχουν χτυπήσει την διάθεση των καταναλωτών προϊόντων πολυτελείας στις ΗΠΑ. Αυτό δεν αποτελεί καλό οιωνό για τη ζήτηση ακριβών προϊόντων.

    Ακόμα και πριν το δημοψήφισμα του Brexit είχαν τρομάξει παγκόσμιες μάρκες, όπως η Tiffany και Prada, από την προσπάθεια της Κίνας να μειώσει την κατανάλωση λόγω της επιβραδυμένης οικονομίας της. Σε συνδυασμό με το δυναμωμένο δολάριο, λιγότεροι τουρίστες επισκέπτονταν αμερικανικά εμπορικά κέντρα όπως τα Neiman Marcus και Bloomingdale’s.

    luxurytable1

    Οι μετοχές παγκόσμιων κατασκευαστών προϊόντων πολυτελείας έχουν καταγράψει πτώση 13% σύμφωνα με την Bloomberg Intelligence, ενώ η MSCI World Index κατέγραψε πτώση 4% και η S&P 500 3%, για τη φετινή χρονιά.

    Ακόμα και στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά πολυτελών προϊόντων, η κατάσταση είναι ασταθής λόγω της επιβραδυνόμενης μακροπρόθεσμης ανάπτυξης αλλά υπάρχει και αβεβαιότητα ως προς το πότε η Federal Reserve θα αυξήσει τα επιτόκια.

    Α-List 

    luxurytable2

    Οι Αμερικάνοι δείχνουν να έχουν υποχωρήσει στην αγορά πολυτελών προϊόντων, και αυτό δεν οφείλεται μόνο στο μειωμένο τουρισμό. Η Richemont, ιδιοκτήτρια μαρκών όπως η Cartier και Panerai, σχολιάζει πως η αβεβαιότητα και η αποδυνάμωση των αγορών οφείλεται στις επικείμενες εκλογές των ΗΠΑ. Οι μειωμένες τιμές ενέργειας έχουν χτυπήσει τη Neiman Marcus, καθώς η περιουσία των πελατών της προέρχεται από πετρέλαια και αέριο.

    Ακόμα και η Ιαπωνία η οποία προσέλκυε πολλούς Κινέζους καταναλωτές λόγω του αποδυναμωμένου yuan βρίσκεται υπό απειλή, καθώς το ιαπωνικό νόμισμα έχει ενισχυθεί έναντι του yuan.

    luxurytable3

    Βέβαια, είναι καλά τα νέα για τη Μεγάλη Βρετανία, καθώς η αποδυναμωμένη λύρα έναντι του δολαρίου και του ευρώ είναι πιο ελκυστική για τους υποθαλάσσιους επισκέπτες. Λόγω αυτής της συναλλαγματικής μεταβολής, οι αγοραστές από ξένες χώρες μπορούν να αγοράσουν περισσότερα φουλάρια Hermes ή παλτά Burberry. Τα έξοδα Κινέζων τουριστών στην Αγγλία αυξήθηκαν κατά 14% τις 10 μέρες που ακολούθησαν το δημοψήφισμα, σύμφωνα με την Global Blue. O οίκος μόδας Burberry έχει επωφεληθεί περισσότερο από όλους, με τις μετοχές της να έχουν σημειώσει αύξηση 5% μετά την απόφαση του δημοψηφίσματος.

    Αποκλίνουσες πορείες 

    luxurytable4

    Παρόλο που οι οίκοι μόδας όπως oι Ralph Lauren, Michael Kors και PVH καταγράφουν το 1/5 των πωλήσεών τους από Ευρωπαϊκές χώρες, οι μάρκες πρέπει να δουλέψουν στην αναδιοργάνωση της εικόνας τους ως brand. Προς το παρόν η διακίνηση και αγορά πολυτελών προϊόντων στην παγκόσμια οικονομία δεν φαίνεται να είναι στη μόδα στο άμεσο μέλλον.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/an-iste-andras-ke-pinete-polla-anapsiktika-dite-ti-mpori-na-sas-simvi/60184

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: 

    http://www.mononews.gr/adidas-pleon-genous-thilikou/60265



    ΣΧΟΛΙΑ