• Business

    Στην οικογένεια Δράγνη το πλοίο Serenata

    Ο εφοπλιστής της Oceangold, Γιάννης Δραγνής

    Γιάννης Δράγνης, εφοπλιστής


    Στη εξαγορά του πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου Serenata από την ιαπωνική εταιρία K Line, προχώρησε η ναυτιλιακή Goldenport, της οικογένειας Δράγνη.

    Το πλοίο τύπου panamax, κατασκευής 2006 και χωρητικότητας 76.000 dtw, πουλήθηκε έναντι 6,6 εκατ. δολαρίων, τιμή σύμφωνη με τις εκτιμήσεις της αγοράς.

    serenata

    Αναλυτές υποστηρίζουν ότι η αγοραπωλησία αφορά τα φυσικά πρόσωπα της οικογένειας Δράγνη και το στόλο που διαχειρίζονται. Σημειώνεται ότι η Goldenport Holdings, η οποία είναι εισηγμένη στην χρηματιστηριακή αγορά του Λονδίνου και αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, το Μάρτιο έλαβε το «πράσινο φως» από τους μετόχους της για την μεταφορά του στόλου της στα μέλη της οικογένειας Δράγνη, που είναι και οι βασικοί της μέτοχοι. Σε αντάλλαγμα, οι ίδιοι προσφέρθηκαν να αναλάβουν τις δανειακές υποχρεώσεις της ναυτιλιακής, με όρους οι οποίοι θα καθοριστούν μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές της- Commerzbank, RBS και UniCredit.

    Ο στόλος της Goldenport Holdings αποτελείται από έξι πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με την πλατφόρμα VesselsValue η συνολική τους αξία ανέρχεται σε 76,5 εκατ. δολάρια, ποσό πολύ μικρότερο από τις δανειακές υποχρεώσεις της εταιρίας που τον περασμένο μήνα ανέρχονταν στα 111 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, πηγές αναφέρουν ότι η Goldenport Shipmanagement, με έδρα την Αθήνα, διαχειρίζεται περίπου 20 ακόμη πλοία.

    Πάρης Δράγνης, ιδρυτής της Goldenport
    Πάρης Δράγνης, ιδρυτής της Goldenport

    Ο εφοπλιστής Πάρης Δράγνης, ίδρυσε τη Goldenport τη δεκαετία του 1970, ενώ τον Απρίλιο του 2006 η εταιρία εισήχθη στην αγορά του χρηματιστηρίου του Λονδίνου και άντλησε 115 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, στις 22 Ιανουαρίου 2016, η Goldenport ανακοίνωσε την παύση εξυπηρέτησης των δανείων της και βρίσκεται σε συζητήσεις με τις τράπεζες για την επίτευξη συμφωνίας με στόχο την αναδιάρθρωση των χρεών της.

    Η ιαπωνική K Line, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, αναζητούσε αγοραστές για τρία πλοία της, συμπεριλαμβανομένου και του Serenata. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Cape Sophia, κατασκευής 2005, έχει ήδη πουληθεί σε άγνωστο αγοραστή έναντι του ποσού των 6 εκατ. δολαρίων. Το τρίτο είναι το Armeria, κατασκευής 2003 και χωρητικότητας 48.000 dwt, και αναμένεται να πουληθεί σύντομα. Η K Line έχει στην κατοχή της 270 πλοία ξηρού φορτίου, ενώ ο συνολικός της στόλος ανέρχεται σε 580 πλοία.

     ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πόλυς Χατζηιωάννου: Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου θα βοηθήσει στην ανάκαμψη των ναυτιλιακών μεταφορών

    polus-xatziioannou-arxeiou

     



    ΣΧΟΛΙΑ