• Business

    Στυλώνουν τα πόδια οι εργαζόμενοι στα λιμάνια

    • NewsRoom
    Πειραιάς


    Υπό κατάληψη τελούσαν από τα μεσάνυχτα τα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με τους εργαζόμενους του Οργανισμού να συνεχίζουν για 22η μέρα τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις, ζητώντας γραπτές εξασφαλίσεις για τις εργασιακές τους σχέσεις. Η κατάληψη έληξε πριν από λίγη ώρα.

    Εξαιτίας της κατάληψης είχαν τεθεί εκτός λειτουργίας οι κυριότερες υπηρεσίες του Οργανισμού, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στις συναλλαγές εκπροσώπων εταιρειών με στελέχη της εισηγμένης εταιρείας στο χρηματιστήριο.

    Σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά, θα καταπλεύσουν 4 κρουαζιερόπλοια με 5.000 επιβάτες. Η υποδοχή τους αναμένεται πάντως να γίνει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα καθώς οι περισσότεροι από τους ξένους επισκέπτες αναμένεται να επισκεφθούν με πούλμαν αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας.

    Κι όλα αυτά ενώ ο Πειραιάς εξακολουθεί να παραμένει μη ελκυστικό home port για την κρουαζιέρα υστερώντας σε υποτυπώδεις παροχές. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Ελλάδα μόλις το 24% των τουριστών κρουαζιέρας χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως homeporting όταν στη Βαρκελώνη το ποσοστό αυτό είναι στο 55%, στη Βενετία στο 87% και στην Μασσαλία στο 39%.

    Σύμφωνα με έκθεση της Εθνικής Τράπεζας από το 2012, ένα κρουαζιερόπλοιο αφήνει ως και 300 ευρώ ανά επιβάτη σε ένα home port (τα 2/3 είναι μόνο τα κόστη των καυσίμων), αλλά μόνο 20 ευρώ ανά επιβάτη σε ένα λιμάνι διέλευσης. Αντίστοιχα, κάθε επιβάτης εκτιμάται ότι δαπανά ως και 300 ευρώ σε κάθε home port, έναντι μόνο 60 ευρώ σε κάθε λιμάνι διέλευσης. Για το λόγο αυτό προκύπτει μεγάλη απόκλιση ανάμεσα στον αριθμό των αφίξεων και τα πολύ χαμηλά έσοδα της ελληνικής αγοράς κρουαζιέρας.

    Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του ερευνά του Οργανισμού Ερευνάς και Μελέτης «διαΝέοσις», αν όλοι οι επιβάτες που επισκέπτονται σήμερα την Ελλάδα σε κρουαζιέρες transit έρχονταν με κρουαζιέρες που έκαναν homeporting σε ελληνικά λιμάνια, τότε η χώρα θα εισέπραττε 800 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον κάθε χρόνο. Τα 600 εκ. ευρώ ετησίως θα γίνονταν 1,4 δισ. Αν μόνο τα 2/3 των συνολικών επιβατών έρχονταν με κρουαζιέρες που έκαναν homeporting στην Ελλάδα (ποσοστό υψηλότερο της Βαρκελώνης -περίπου 50%-, αλλά χαμηλότερο της Βενετίας, που έχει σχεδόν 90% homeporting), τα έσοδα θα έφταναν το 1,2 δισ. -η αγορά θα διπλασιαζόταν από το σημερινό της μέγεθος. Κι αν η Ελλάδα διεκδικούσε ένα ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά της Μεσογείου, διατηρώντας ένα υψηλό ποσοστό homeporting, θα μπορούσε ρεαλιστικά να προσθέσει πάνω από μία ποσοστιαία μονάδα στο ΑΕΠ της κάθε χρόνο.

    Διαβάστε ακόμη:

     

    http://www.mononews.gr/article-ektos-elegchou-katastasi-sti-venezouela-h-chora-diolischtheni-stin-anarchia-video/53844



    ΣΧΟΛΙΑ