• Business

    Στέγγος: Για πρώτη φορά αποκαλύπτεται στους αναλυτές – Τι είπε για Ιβάν Σαββίδη, Πόρτο Καρράς και ναυτιλία

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Στέγγος

    Κωνσταντίνος, Ανδρέας & Γιώργος Στέγγος


    Το ενδιαφέρον της αγοράς και κυρίως των θεσμικών επενδυτών θέλει να τραβήξει η οικογένεια Στέγγου που έχει υπό τον έλεγχό της την κατασκευαστική -και όχι μόνο- Τεχνική Ολυμπιακή.

    Η οικογένεια που ελέγχει ποσοστό άνω του 63%, για πρώτη φορά, αντί να στείλει ένα τυπικό «χαρτί» για να δημοσιευτεί στο helex.gr, την ιστοσελίδα του Χρηματιστήριο, διοργάνωσε ολόκληρο teleconference για την ενημέρωση των αναλυτών. Κι εκεί που ο πολύπειρος Κωνσταντίνος Στέγγος συνήθιζε να πραγματοποιεί τα ραντεβού του σε κοσμικό στέκι των Βορείων Προαστίων, πλέον ο γιoς του, Γιώργος, ανέλαβε να ενημερώσει μέσω webex τους αναλυτές για την πορεία της εταιρείας, τις εξελίξεις, τη νέα δραστηριότητα στη ναυτιλία, την πώληση του εμβληματικού Πόρτο Καρράς στον Ιβάν Σαββίδη και μια σειρά από άλλες δραστηριότητες του ομίλου.

    Πού επικεντρώθηκε το ενδιαφέρον

    Αυτά που ενδιέφερε να ακούσουν οι αναλυτές, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το mononews.gr, ήταν τα ακόλουθα:

    Ως προς τη δραστηριότητα στη Ρουμανία: Ο κ. Γιώργος Στέγγος αποκάλυψε ότι το μεγαλύτερο μέρος των περσινών ζημιών σχετίζεται με τα έργα που είχε αναλάβει η εισηγμένη στη Βαλκανική χώρα, τα οποία έχουν ολοκληρωθεί. Υπάρχουν κάποιες απαιτήσεις από την πλευρά της Τεχνικής Ολυμπιακής για τις οποίες θα αποφασίσουν τα Ρουμάνικα δικαστήρια.

    Συγκεκριμένα, μολονότι όλα τα έργα έχουν παραδοθεί, καθυστερεί η είσπραξη απαιτήσεων, είναι πολύ πιθανό όμως ένα μέρος των απομειώσεων ύψους περίπου €20 εκατ.(!)  να εισπραχθεί και μάλιστα εντόκως!

    Ως προς το Πόρτο Καρράς: Συνεχίζει να υπάρχει η διαφορά στο τίμημα με τον Ιβάν Σαββίδη, αλλά τα καλά νέα είναι ότι η εκκρεμότητα με τους χρονομισθωτές έχει περιοριστεί στις €150 χιλ. Τονίζεται ότι από το συνολικό τίμημα των 168,8 εκατ. θα πρέπει να εκπέσουν 70,785 εκατ. για χρηματοοικονομικές και λοιπές υποχρεώσεις. Έτσι το τελικό τίμημα της πώλησης ανέρχεται σε 98,101 εκατ. Από τα ποσά που πρέπει να εκπέσουν του τιμήματος έχουν ήδη αποδεσμευτεί από τον λογαριασμό μεσεγγύησης υπέρ των αγοραστών 64,558 (εξ αυτών  47,823 εκατ. αφορά το ομολογιακό δάνειο και ποσό 16,735 εκατ. αφορούν λοιπές υποχρεώσεις).

    Από το συνολικό τίμημα των 98,101 εκατ. σύμφωνα με το πόρισμα του ανεξάρτητου σύμβουλου πώλησης στον οποίο προσέφυγε η εισηγμένη, η εταιρεία έχει ήδη εισπράξει 80,100 εκατ. και αναμένεται να εισπράξει, από τον λογαριασμό μεσεγγύησης άλλα 18,001 εκατ.

    Ως προς το ακίνητο στη ΒΙΠΕ Πατρών: Αυτό πλέον χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης των μηχανημάτων, ενώ, αναφορικά με την Μαρίνα Σάμου είναι σε διαπραγματεύσεις με το Ελληνικό Δημόσιο για την μείωση του ενοικίου.

    Ως προς τον κατασκευαστικό κλάδο στην Ελλάδα: Η εταιρεία δηλώνει ότι θα συνεχίσει να διατηρεί τον κατασκευαστικό κλάδο, δίνοντας έμφαση αρχικά στο real estate, ενώ θα δώσει το παρόν και στα δημόσια έργα αρκεί να γίνονται λογικές εκπτώσεις.

    Ως προς τα κόκκινα δάνεια: Η Τεχνική Ολυμπιακή προέβη στην εξαγορά του 50% στην εταιρεία διαχείρισης κόκκινων δανείων Mountstreet, η οποία είναι κερδοφόρα και ήδη διαχειρίζεται ένα αξιόλογο χαρτοφυλάκιο.

    Ως προς τη ναυτιλία: Κάποια ναυλοσύμφωνα που λήγουν τον Αύγουστο, αναμένεται τα ναύλα να είναι υπερδιπλάσια. Τα πλοία στις 31/12/20 έχουν ήδη καταγράψει 2,3 εκατ. υπεραξίες, ενώ στην γενική συνέλευση του περασμένου Φεβρουαρίου είχε αναφερθεί ότι η υπεραξία ανέρχονταν στα €10 εκ. (με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης στα 70 εκατ.), με τα τότε ναύλα, να είναι σημαντικά χαμηλότερα, σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα.

    Διαβάστε επίσης:

    Τεχνική Ολυμπιακή: Συμφωνία για την εξαγορά του 50% της Mount Street Hellas

    Τεχνική Ολυμπιακή: Στα €98.101,53 ανέρχεται το τίμημα για το Πόρτο Καρράς

    Τεχνική Ολυμπιακή: Ολοκλήρωσε την εξαγορά του containership MSC Roma



    ΣΧΟΛΙΑ