• Business

    Τρόμος στους Ολλανδούς οδηγούς με τα λεωφορεία της κινεζικής BYD που «φλερτάρει» με την ελληνική αγορά

    Ολλανδία: Μετά τους οδηγούς και οι μεγάλες εταιρίες δε θέλουν τα λεωφορεία της BYD που φλερτάρουν με την ελληνική αγορά

    Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος, CEO Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Ιωάννης Πετρόπουλος, Μέτοχος Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ


    Τρόμο στους Ολλανδούς οδηγούς προκαλούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής Build Your Dreams (BYD), η οποία «φλερτάρει» με την ελληνική αγορά, καθώς φέρεται να είναι ένας από τους μνηστήρες που θα συμμετέχουν στον διαγωνισμό αξίας 383 εκατ. ευρώ για 770 πράσινα λεωφορεία με στόχο την ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ.

    Το παραπάνω προκύπτει από τις δηλώσεις του Marijn van der Gaag, ο οποίος ηγείται του μεγαλύτερου εργατικού σωματείου στην Ολλανδία που είναι το FNV, στο ολλανδικό μέσο PV Magazine.

    Συγκεκριμένα, ο Marijn van der Gaag περιγράφοντας με τον πλέον γλαφυρό τρόπο την κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι Ολλανδοί οδηγοί, όταν χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD, αναφέρει: «Κάθε πρωί που οι οδηγοί ξεκινούν τα δρομολόγιά τους τρομοκρατούνται στην ιδέα του τι θα έχει πάλι χαλάσει».

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr, 259 ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD κυκλοφορούν στους δρόμους της Ολλανδίας, και προκαλούν συνεχή αναστάτωση τόσο στους οδηγούς όσο και στους επιβάτες, καθώς εδώ και ένα χρόνο παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα. Αυτά, όπως αναφέρουν τα μέσα PV Magazine και De Stentor, αφορούν τόσο βασικές παροχές που θα έπρεπε να υπάρχουν στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όσο και ζητήματα που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ομαλή διεξαγωγή των δρομολογίων.

    Τόσο οι οδηγοί όσο και το μεγαλύτερο εργατικό σωματείο  FNV, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, δηλώνουν πως «έχουν ‘μπουχτίσει’ με τα προβλήματα των εν λόγω ηλεκτρικών λεωφορείων», ενώ «ζητούν την επέμβαση της διοίκησης της Keolis (σ.σ η ολλανδική εταιρεία που έχει αγοράσει τα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD) λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων που παρατηρούνται στα 246 ηλεκτρικά οχήματα της BYD, τα οποία χαρακτηρίζονται ως ‘εντελώς ανεπαρκή’».

    Ποια είναι τα προβλήματα – Tι λέει ο CEO της ολλανδικής εταιρείας

    Συγκεκριμένα, τα προβλήματα που αναφέρονται στα ολλανδικά μέσα αφορούν «τη χαλασμένη θέρμανση, τις άβολες θέσεις για τους οδηγούς, ενώ τα τιμόνια στρίβουν αυτόματα αριστερά και δεξιά χωρίς να έχει δοθεί σχετική εντολή». Υπενθυμίζεται, πως o CEO της Keolis, Alex Reinter, σε σχετική ερώτηση του mononews.gr σχετικά με τα εν λόγω προβλήματα, απαντά:

    «Τον Δεκέμβριο του 2020, η Keolis ξεκίνησε το εγχείρημα για τη λειτουργία του μεγαλύτερου στόλου ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη με την αγορά 259 οχημάτων από την BYD.

    Πράγματι, αντιμετωπίζουμε μερικά τεχνικά προβλήματα λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του εγχειρήματος μας. Σε συνεργασία τόσο με τους οδηγούς της εταιρείας όσο και με την BYD προσπαθούμε να βρούμε τις κατάλληλες λύσεις, ώστε να παρέχουμε τις σωστές υπηρεσίες μεταφοράς».

    Σημειώνεται πως η Keolis διαχειρίζεται δίκτυα δημόσιων μεταφορών για λογαριασμό 300 συγκοινωνιακών αρχών με παρουσία σε 16 χώρες σε όλο τον κόσμο.

    Επισημαίνεται, δε, σύμφωνα με την ολλανδική αρθρογραφία, πως είναι η δεύτερη φορά που οι οδηγοί και τα εργατικά σωματεία κάνουν νύξη στην ολλανδική εταιρεία, στέλνοντας ένα ηχηρό τελεσίγραφο σε περίπτωση που δεν δοθεί λύση.

    Φωτογραφία από το ολλανδικό site www.destentor.nl.
    Το άρθρο έχει τίτλο “Τα προβληματικά λεωφορεία Keolis επισκευάζονται για δεύτερη φορά”

    To «φλερτ» της BYD με την ελληνική αγορά

    Σύμφωνα με πληροφορίες η κινεζική εταιρεία θέλει να κάνει την είσοδο της στην ελληνική αγορά και στοχεύει τις δημόσιες συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς συγκαταλέγεται μεταξύ των μνηστήρων για τον διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών που αφορά στην ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ έως το 2026.

    Υπενθυμίζεται πως ο εν λόγω διαγωνισμός είναι εν εξελίξει και αφορά την απόκτηση 770 πράσινων λεωφορείων, τα μισά εκ των οποίων αφορούν σε ηλεκτρικά οχήματα. Επομένως, η BYD, τη διανομή της οποίας στην Ελλάδα έχει αναλάβει η εισηγμένη στο ΧΑ «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ», θα μπορούσε να τροφοδοτήσει τις δημόσιες συγκοινωνίες στη χώρα μας με αρκετά ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία, όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα του ολλανδικού τύπου, χαρακτηρίζονται από τους επαγγελματίες οδηγούς «χαλασμένα» και «παντελώς ανεπαρκή».

    Η κατάσταση αυτή θα πρέπει να δημιουργήσει προβληματισμό στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που «τρέχει» τον διαγωνισμό, σε περίπτωση που υποβληθεί προσφορά από την BYD.

    Τα προβλήματα που αναφέρονται στα εν λόγω άρθρα, αλλά και επιβεβαιώνονται από τον CEO της Keolis, δημιουργούν σοβαρές ανησυχίες τόσο για το επίπεδο των βασικών παροχών όσο και για την άνεση των Ελλήνων οδηγών λεωφορείων και των επιβατών. Καθώς οι συνθήκες που περιγράφονται παραπάνω όχι απλά δε θα λύσουν τα κυκλοφοριακά προβλήματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά θα επιδεινώσουν ακόμα περισσότερο την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση.

    Διαβάστε περισσότερα

    Καταπέλτης ο Ολλανδός CEO για τα λεωφορεία της κινέζικης BYD: Ναι, έχουν προβλήματα – Τι θα γίνει με την Ελλάδα

    Τι συμβαίνει με τα «χαλασμένα» κινέζικα λεωφορεία της BYD – Ποιοι θέλουν να τα φέρουν και στην Ελλάδα

    Υπουργείο Υποδομών: Σε τέταρτη παράταση οδηγείται ο διαγωνισμός των 383 εκατ. ευρώ για τα πράσινα λεωφορεία



    ΣΧΟΛΙΑ