Ο διευθύνων σύμβουλος της Starbucks, Brian Niccol, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι η εταιρεία θα επιταχύνει την εφαρμογή του νέου μοντέλου εξυπηρέτησης και στελέχωσης σε όλα τα καταστήματα της Βόρειας Αμερικής. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού να καλυφθούν τα 18.000 καταστήματα, αντί για το αρχικό πλάνο που προέβλεπε την εφαρμογή του σε ένα τρίτο των καταστημάτων μέχρι το τέλος του 2023.

Ο Niccol επεσήμανε, μιλώντας στο Reuters, ότι το νέο μοντέλο αποτελεί κρίσιμο κομμάτι της στρατηγικής της Starbucks για να ανακτήσει την αύξηση των πωλήσεων που έχει χάσει τα τελευταία τρίμηνα. Το νέο μοντέλο, που έχει δοκιμαστεί με θετικά αποτελέσματα, αναμένεται να βελτιώσει τους χρόνους εξυπηρέτησης και να ενισχύσει τις πωλήσεις, χωρίς ωστόσο να δώσει συγκεκριμένα στοιχεία για τις επιδόσεις του. «Έχουμε μάθει από τις δοκιμές και τώρα είναι η ώρα να το επεκτείνουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά κατά την παρουσία του στην σύνοδο ηγεσίας στο Λας Βέγκας.

1

Η στρατηγική Green Apron περιλαμβάνει τη χρήση τεχνολογίας για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας παραγγελιών, ενώ για τις παραγγελίες drive-thru υπάρχει ειδικός barista. Η Starbucks είχε αρχίσει να εφαρμόζει αυτό το νέο μοντέλο σε 700 καταστήματα και σχεδίαζε να το επεκτείνει σε ένα τρίτο των καταστημάτων στην Αμερική μέχρι το τέλος του χρόνου.

Αναλαμβάνοντας τα ηνία της Starbucks το Σεπτέμβριο, ο Niccol δήλωσε ότι η στρατηγική του επικεντρώνεται στην επιστροφή στις βασικές αξίες της καφετέριας και στη μείωση της εξάρτησης από τις ψηφιακές παραγγελίες και την υπηρεσία delivery. Στόχος του είναι οι baristas να εξυπηρετούν τις παραγγελίες σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά.

Παρά την πρόοδο του νέου μοντέλου, η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει πληροφορίες σχετικά με το κόστος ανάπτυξής του, αν και ο Niccol ανέφερε ότι περισσότερες λεπτομέρειες θα παρασχεθούν στους επενδυτές κατά τη διάρκεια μιας ειδικής εκδήλωσης το 2026. Η σύνοδος στο Λας Βέγκας ήταν η πρώτη της Starbucks από το 2019 και συμμετείχαν πάνω από 14.000 στελέχη της εταιρείας, με την εταιρεία να συζητά τις στρατηγικές της και την ανάγκη για περαιτέρω επενδύσεις στο προσωπικό.

Παρά τη θετική πορεία των τελευταίων μηνών, οι μετοχές της Starbucks δεν έχουν σημειώσει σημαντική άνοδο τα τελευταία πέντε χρόνια, με την TD Cowen να υποβαθμίζει την αξιολόγησή της για την εταιρεία από «αγορά» σε «κρατήστε». Ο Niccol αναγνώρισε ότι η μετάβαση στη νέα στρατηγική δεν θα είναι άμεση, τονίζοντας ότι τα αποτελέσματα θα απαιτήσουν χρόνο και ότι η εταιρεία δεν επικεντρώνεται μόνο στα κέρδη ανά μετοχή για να κρίνει την επιτυχία της. Αντίθετα, η εταιρεία εστιάζει σε μετρήσεις εντός των καταστημάτων, όπως ο χρόνος αναμονής για τις παραγγελίες.

Ο CEO υπογράμμισε επίσης ότι δεν είναι στόχος του να επιτύχει βραχυπρόθεσμες επιδόσεις μέσω της μείωσης του κόστους, αλλά να επενδύσει στην ανάπτυξη και να περικόψει δαπάνες που δεν συμβάλλουν άμεσα στην αναγέννηση της Starbucks. «Πρέπει να είμαστε αυστηροί με το πού ξοδεύουμε τα χρήματα, αν δεν υποστηρίζουν τη στρατηγική “Back to Starbucks”», δήλωσε με έμφαση.

Διαβάστε επίσης 

Η Wolt ενισχύει την παρουσία της στο online grocery delivery με τη νέα στρατηγική συνεργασία με τον Σκλαβενίτη

Orcel (UniCredit): Διευκρινήσεις ή αποσύρουμε την προσφορά για την Banco BPM – Δεν ρισκάρουμε πρόστιμο €20 δισ.

Nintendo: Ρεκόρ πωλήσεων για το νέο Switch 2 – 3,5 εκατ. κονσόλες σε 4 ημέρες