ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Eπαφές με επενδυτικά funds, τεχνολογικούς ομίλους και άλλες εταιρείες, έχει ξεκινήσει η Starbucks, εξετάζοντας στρατηγικές επιλογές για την κινεζική της μονάδα, μεταξύ των οποίων και πιθανή πώληση μεριδίου, σύμφωνα με πηγές με γνώση του Bloomberg.
Ειδικότερα, η δημοφιλής αμερικάνικη αλυσίδα καφέ απέστειλε επιστολές μέσω οικονομικού συμβούλου αυτή την εβδομάδα προς ενδεχόμενους επενδυτές, ζητώντας αξιολόγηση για την πορεία και τις προοπτικές της δραστηριότητάς της στην Κίνα.
Το ύψος μιας συμφωνίας θα μπορούσε να ανέλθει σε δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.
Σημειώνεται ότι το Bloomberg είχε αποκαλύψει πως η Starbucks επανεξετάζει την παρουσία της στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της παγκοσμίως.
Η εταιρεία έχει επισημάνει τις μακροοικονομικές πιέσεις και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό στη χώρα, όπου εγχώριοι παίκτες όπως η Luckin Coffee και η Cotti Coffee κερδίζουν έδαφος.
Στα τέλη Μαρτίου, η Starbucks λειτουργούσε πάνω από 7.750 καταστήματα στην Κίνα, αποφέροντας καθαρά έσοδα ύψους περίπου 740 εκατ. δολαρίων για το τρίμηνο έως τον Μάρτιο.
Την ίδια περίοδο, η Luckin Coffee ανακοίνωσε καθαρά έσοδα 1,2 δισ. δολαρίων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι πρώτες απαντήσεις από ενδιαφερόμενους επενδυτές αναμένονται εντός εβδομάδων, ενώ δεν αποκλείεται η Starbucks να μην προχωρήσει τελικά σε συμφωνία.
Εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε πως δεν υπάρχει κάποιο επιπλέον σχόλιο πέραν όσων αναφέρθηκαν δημόσια τον Απρίλιο από τον διευθύνοντα σύμβουλο Μπράιαν Νίκολ, ο οποίος είχε τονίσει πως βλέπει ενδείξεις προόδου στην Κίνα χάρη σε νέες προσφορές προϊόντων και αναπροσαρμογές τιμών.
«Η δέσμευσή μας στην κινεζική αγορά παραμένει σταθερή και μακροπρόθεσμη», δήλωσε τον Απρίλιο ο Νίκολ.
«Η αγορά έχει ισχυρό δυναμικό για την επιχειρηματική μας ανάπτυξη, και παραμένουμε ανοιχτοί ως προς το πώς θα το αξιοποιήσουμε», συμπλήρωσε.
Επίσης, τον Οκτώβριο είχε αναφέρει ότι η Starbucks εξετάζει πιθανές συνέργειες και συνεργασίες για μακροπρόθεσμη ενίσχυση χωρίς να έχει συγκεκριμένα σχέδια.
Να σημειωθεί ακόμη ότι άλλες αλυσίδες, όπως η McDonald’s και η Yum! Brands, έχουν στο παρελθόν πουλήσει μερίδια σε κινεζικές εταιρείες private equity, προκειμένου να ενισχύσουν την τοπική προσαρμογή και τη στρατηγική ανάπτυξη.
Διαβάστε επίσης:
Ανατροπή στην Burberry: Τέλος στο όνειρο της “υψηλής πολυτέλειας” και επιστροφή στις ρίζες
UniCredit: Κλάδος ελαίας από τον Orcel στo Βερολίνο – Συνεχίζεται το σίριαλ με την Commerzbank
Ανάσα για την Shein: Μείωσε τις τιμές στις ΗΠΑ μετά την “εκεχειρία” στους δασμούς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Maran Tanker (Μαρία Αγγελικούση): Πούλησε το Maran Canopus για 48-50 εκατ. δολάρια
- Κόστα προς Β. Μακεδονία: Αλλάξτε Σύνταγμα αν θέλετε να ξεκινήσετε ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την ΕΕ
- Πιερρακάκης: Συνάντηση με στελέχη της DFC και εκπροσώπους της πρεσβείας των ΗΠΑ
- ΔΑΑ: Στις 16 Μαΐου ξεκινά η διαπραγμάτευση 9,5 εκατ. νέων μετοχών από την ΑΜΚ
