• Business

    Σκλαβενίτης: Tζίρος στα 4 δισ. ευρώ με δάνεια 661 εκατ. ευρώ

    • Άννα Διανά
    Σκλαβενίτης: Το νέο πρόσωπο στη διοικητική ομάδα – Όλα τα ονόματα που απαρτίζουν το νέο ΔΣ

    Γεράσιμος Σκλαβενίτης


    Επιστροφή στην κερδοφορία για δεύτερη συνεχή χρονιά και τζίρο μια ανάσα από τα 4 δισ ευρώ εμφάνισε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης το 2021 ενισχύοντας την ηγετική της θέση στην αγορά.

    Ο  όμιλος Σκλαβενίτη εν μέσω ισχυρών προκλήσεων αρχικά λόγω της πανδημίας και στη συνέχεια λόγω της ενεργειακής κρίσης κατάφερε να διατηρήσει θετική πορεία και το 2021, καταγράφοντας τα ακόλουθα αποτελέσματα:

    Το 2021 ήταν μία χρονιά που ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου συνέχισε να αντιμετωπίζει προκλήσεις κυρίως λόγω της πανδημίας τους πρώτους τέσσερις μήνες, αλλά και λόγω των υψηλών τιμών που ξεκίνησαν να καταγράφουν οι πρώτες ύλες, τα καύσιμα και η ενέργεια στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου, μία τάση που ενισχύθηκε σημαντικά κατά το 2022.

    Τζίρος στα 3,98 δισ. ευρώ

    Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε στα €3,98 δισ. (έναντι €3,79 δισ. το 2020). Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε €292,7 εκατ. (από €261,4 εκατ. το 2020). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €92,5 εκατ., ποσοστό 2,3% επί του συνολικού κύκλου εργασιών

    Σε επίπεδο μητρικής ο κύκλος εργασιών ανήλθε  στα €3,3 δισ. (από €3.15 δισ. το 2020). Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε €251,2 εκατ. (έναντι €224,9 εκατ. το 2020). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €82,3 εκατ., ποσοστό 2,5% επί του συνολικού κύκλου εργασιών

    Στην επιστροφή σε κερδοφορία, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, συνέβαλε το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης, που ακολουθεί η Επιχείρηση.

    Επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 63 εκατ. ευρώ

    Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, μέσα από ένα επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 63 εκατ. ευρώ, το 2021 η ΕΥΣ συνέχισε να θέτει σε προτεραιότητα:

    • την οργανική ανάπτυξη του δικτύου της, ιδρύοντας 6 νέα καταστήματα σε Σκιάθο, Ρίο, Σπάρτη, Γιαννιτσά, Τρίκαλα και Νάουσα
    • την ανακαίνιση σε περισσότερα από 80 καταστήματα σε διάφορες περιοχές της χωράς
    • την ενδυνάμωση της ψηφιακής της παρουσίας, μέσω της επέκτασης του eMarket σε τρεις νέες περιοχές (Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα).

    Υπενθυμίζεται πως τον Σεπτέμβριο του 2021, η Επιχείρηση προχώρησε σε υπογραφή νέας επιχειρησιακής σύμβασης για την περίοδο 2021-2023 με αυξήσεις αποδοχών και παροχές άνω των 15,7 εκ. Ευρώ. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς δημιουργήθηκαν πάνω από 1.300 νέες θέσεις εργασίας, με τον Όμιλο να απασχολεί περισσότερους από 31.700 εργαζομένους στο τέλος του 2021 (από 30.251 το 2020) και την ΕΥΣ περισσότερους από 27.400 (από 26.051 το 2020).

    Νέα καταστήματα,  ψηφιακές επενδύσεις και επέκταση e-shop το 2022

    Στο πρώτο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με την ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα για την απορρόφηση 9 καταστημάτων και στη δημιουργία νέου e-hub στην περιοχή της Κηφισιάς για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στη Βορειοανατολική Αττική.

    Μέχρι το τέλος του 2022 και για το 2023, στον στρατηγικό σχεδιασμό της ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ περιλαμβάνεται:

    • η δημιουργία 3 νέων καταστημάτων στη Νέα Φιλαδέλφεια, στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα
    • οι επενδύσεις για έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας μέσω νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της
    • η περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών, μέσω νέου Κέντρου Μαναβικής και Παρασκευαστηρίου Ετοίμων Φαγητών στην περιοχή της Αττικής
    • η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

    Σήμερα, ο Όμιλος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ απασχολεί περισσότερους από 33.000 Εργαζόμενους και το δίκτυο του Ομίλου απαρτίζεται από τις Εταιρείες Ε.Υ.Σ. (440 Καταστήματα και 4 κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket), ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Κύπρου (18 Καταστήματα), ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ (40 Καταστήματα) και The MART (13 Καταστήματα).

    Το χρηματοοικονομικό κόστος και ο μακροπρόθεσμος δανεισμός

    Το σύνολο του μακροπρόθεσμου δανεισμού του ομίλου μειώθηκε στο τέλος του 2021 στα 661,6 εκατ. ευρώ από 746,82 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020. Το σύνολο των υποχρεώσεων μειώθηκε στα 3,094 δις. ευρώ από 3,147 δισ. ευρώ το 2020.

    Σε ότι αφορά το χρηματοοικονομικό κόστος, αυτό διαμορφώθηκε πέρυσι για τον όμιλο στα 66,162 εκατ. ευρώ από 68,921 εκατ. ευρώ το 2020 και για την εταιρεία στα 59,782 εκατ. ευρώ (62,481 εκατ. ευρώ το 2020).

    Τέλος στα χρηματικά διαθέσιμα, στον όμιλο διαμορφώθηκαν στα 258,299 εκατ. ευρώ από 274,875 εκατ. ευρώ το 2020 και για την εταιρεία στα 205,480 εκατ. ευρώ από 227,164 εκατ. ευρώ το 2020.

    Διαβάστε επίσης

    Credit Suisse: Σε ιστορικό χαμηλό οι μετοχές της τράπεζας – Αμφιβολίες για τη στρατηγική της

    Τράπεζα Πειραιώς: Αποζημίωση έως 160.000 ευρώ με τη νέα εθελουσία- Οι όροι

    Intracom Telecom: Ενσωματώνει Πρωτόκολλο IP/MPLS στο Ραδιοσύστημα E-Band UltraLink™-GX80



    ΣΧΟΛΙΑ