• Business

    Συνθήκες ανοίγματος των οικονομικών προσφορών στον διαγωνισμό του 1,8 δισ. ευρώ, για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Νέα δεδομένα εξετάζει από σήμερα η Αττικό Μέτρο, αναφορικά με τη διαγωνιστική διαδικασία για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, έπειτα από την απόφαση δύο κοινοπραξιών, Άκτωρ, Ansaldo, Hitachi Rail Italy και Άβαξ, Ghella, Alstom Transport, να μην καταθέσουν χθες, τελευταία μέρα της σχετικής προθεσμίας, ενστάσεις επί της νέας απόφασής της για τις τεχνικές προσφορές, η οποία έχει βασιστεί στις υποδείξεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).

    Παράλληλα, χθες το ΣτΕ ανακοίνωσε ότι αναβάλλει για τις 21 Ιανουαρίου 2021 την προγραμματισμένη για σήμερα συζήτηση επί των αιτήσεων ακύρωσης του αρχικού πρακτικού της τεχνικής αξιολόγησης που είχαν υποβληθεί την περασμένη Άνοιξη από τις δύο κοινοπραξίες (η μία κατά της άλλης).

    Με βάση τις παραπάνω εξελίξεις, νομικοί κύκλοι που παρακολουθούν την υπόθεση του σημαντικού αυτού διαγωνισμού σημειώνουν ότι δύναται να ανοίξουν πλέον οι οικονομικές προσφορές, καθώς οι αιτήσεις ακύρωσης που εκκρεμούν στο ΣτΕ έχουν καταστεί χωρίς αντικείμενο, από την στιγμή που η Αττικό Μετρό έχει διαφοροποιήσει την απόφασή της, βάσει της οποίας έγιναν οι προσφυγές. Μένει ωστόσο, η άποψη αυτή να υιοθετηθεί και τη νομική υπηρεσία της Αττικό Μετρό και στη συνέχεια και από το διοικητικό της συμβούλιο, ώστε ο διαγωνισμός να προχωρήσει στην επόμενη φάση του.

    Μία από τις απόψεις που καταγράφονται είναι ότι προηγουμένως οι δύο κοινοπραξίες θα πρέπει να αποσύρουν τις προσφυγές τους από το ΣτΕ, για να καθαρίσει εντελώς το τοπίο αναφορικά με όσα έχουν διαμειφθεί στο στάδιο των τεχνικών προσφορών.

    Το προηγούμενο διάστημα έχει καταστεί σαφές από την διοίκηση της Αττικό Μετρό ότι, αν συνεχιστούν οι ενστάσεις και οι προσφυγές, θα ακυρώσει και επαναπροκηρύξει με νέα δεδομένα το διαγωνισμό. Μια τέτοια εξέλιξη θα σημαίνει σημαντική καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου, που είναι το μοναδικό μεγάλο σε τόσο προχωρημένη διαδικασία.

    Όπως φαίνεται σε αυτή τη φάση, οι δύο κοινοπραξίες επέλεξαν να μην πάνε σε ενστάσεις, δίνοντας τη δυνατότητα στην Αττικό Μετρό να ανοίξει τις οικονομικές προσφορές. Μάλιστα, τα στελέχη και των δύο χθες ήταν σε επιφυλακή, με τις ενστάσεις ανά χείρας, ώστε αν η μία προχωρούσε, θα έπραττε το ίδιο αμέσως και η άλλη.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, στην τεχνική αξιολόγηση, η κοινοπραξία με επικεφαλής την Άβαξ έχει ένα μικρό προβάδισμα στη βαθμολογία, το οποίο δύναται να ανατραπεί, αν η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας της Άκτωρ είναι ελάχιστα καλύτερη από αυτή του αντιπάλου της.

    Η συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη γραμμή 4 θα έχει ως αποτέλεσμα την υπογραφή της σύμβασης με την ΕΡΕΤΒΟ για τις πρόδρομες εργασίες η οποία εκκρεμεί.

    Η συζήτηση για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ξεκίνησε το 2005 και ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 2017. Τρία χρόνια μετά, δεν υπάρχει ανάδοχος και, κατά συνέπεια, ασφαλής εκτίμηση για το πότε θα ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ