• Business

    Σε κρίσιμη καμπή ο διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας


    Κορυφώνεται το ενδιαφέρον για την τύχη του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεϊκου – Γουδή, έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.

    Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και η Αττικό Μετρό αναμένουν να τους κοινοποιηθεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που έκανε δεκτές και τις δύο προσφυγές (ασφαλιστικά μέτρα) των ισάριθμων κοινοπραξιών που συμμετέχουν στο διαγωνισμό, προκειμένου να αποφασίσουν για το μέλλον της διαδικασίας.

    Οι κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο, Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport, με τα ασφαλιστικά μέτρα ζητούν να αποκλειστεί η αντίπαλη κοινοπραξία από τη διαγωνιστική διαδικασία και να αλλάξει η βαθμολογία της στην τεχνική προσφορά προβάλλοντας η κάθε μια σειρά από λόγους.

    Ορισμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ΣτΕ έκανε δεκτές τις αιτιάσεις περί αποκλεισμού της μιας εκ των δύο, ωστόσο, όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές (Αττικό Μετρό, εταιρείες και υπουργείο Υποδομών) αναμένουν να διαβάσουν το σκεπτικό της απόφασης.

    Ο διαγωνισμός για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 είναι σημαντικός όχι μόνον λόγω του αντικειμένου του (οι επεκτάσεις του Μετρό έχουν μεγάλο αντίκτυπο σε μια σειρά από κλάδους και φυσικά στους κατοίκους των περιοχών από όπου περνά) και του μεγάλου προϋπολογισμού του αλλά και γιατί είναι το μόνο μεγάλο έργο που η διαδικασία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο.

    Κατά κάποιο τρόπο είναι και θέμα επιβίωσης για τους δύο μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, Άκτωρ και ΑΒΑΞ, που ηγούνται των κοινοπραξιών, σε μια συγκυρία που δεν προκηρύσσονται έργα.

    Για την πορεία του εν λόγω διαγωνισμού, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι ενημερωμένος και ο ίδιος ο πρωθυπουργός.

    Στο τραπέζι της συζήτησης βρίσκεται ακόμα και η ματαίωση του διαγωνισμού. Την τελική απόφαση θα λάβει το υπουργείο Υποδομών συνυπολογίζοντας όλες τις παραμέτρους του θέματος, ζυγίζοντας τις καθυστερήσεις που θα σημειωθούν για να τελεσφορήσουν οι προσφυγές στο ΣτΕ σε σχέση με αυτές μιας νέας διαδικασίας, συν τις εξελίξεις στο διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4 που και αυτός έχει κολλήσει στις δικαστικές προσφυγές.



    ΣΧΟΛΙΑ