Ο Όμιλος Singapore Airlines ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη ύψους 405 εκατ. δολαρίων Σιγκαπούρης (S$) για το α’ τρίμηνο του οικονομικού έτους που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, διατηρώντας την κερδοφορία του σε ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον. Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 1,5% σε ετήσια βάση, αγγίζοντας τα 4,79 δισ. S$, ενισχυμένα από τη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια και μεταφορές.

Η Singapore Airlines και η θυγατρική της Scoot μετέφεραν συνολικά 10,3 εκατ. επιβάτες – αριθμό ρεκόρ για τον Όμιλο – καταγράφοντας αύξηση 6,9% σε σχέση με πέρυσι. Η πληρότητα επιβατών ανήλθε στο 87,6%, ενώ τα έσοδα ανά επιβάτη υποχώρησαν κατά 2,9% λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού. Στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 1,9%, ενώ η πληρότητα φορτίων περιορίστηκε στο 56,9%.

1

Παρά τα ενισχυμένα έσοδα, τα καθαρά κέρδη του Ομίλου μειώθηκαν κατά 58,8% στα 186 εκατ. S$, επηρεασμένα από χαμηλότερα έσοδα τόκων και ζημίες από συνδεδεμένες εταιρείες, κυρίως την Air India. Η τελευταία συγχωνεύθηκε με τη Vistara και ενσωματώθηκε πλήρως στους λογαριασμούς της SIA από τον Δεκέμβριο του 2024, επηρεάζοντας σημαντικά τα αποτελέσματα του τριμήνου.

Το συνολικό κόστος αυξήθηκε κατά 3,2%, φτάνοντας τα 4,39 δισ. S$, κυρίως λόγω της αύξησης της χωρητικότητας και των πληθωριστικών πιέσεων. Ωστόσο, τα καθαρά έξοδα καυσίμων μειώθηκαν κατά 7,9%, ως αποτέλεσμα της πτώσης στις τιμές του πετρελαίου.

Παρά τη μείωση στα καθαρά κέρδη, ο ισολογισμός του Ομίλου παρέμεινε υγιής, με ίδια κεφάλαια 15,8 δισ. S$ και μειωμένο χρέος στα 11,5 δισ. S$. Τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 7,8 δισ. S$, ενώ υπάρχει πρόσβαση σε επιπλέον ρευστότητα 3,3 δισ. μέσω πιστωτικών γραμμών.

Ο στόλος της Singapore Airlines αριθμούσε 204 αεροσκάφη με μέσο όρο ηλικίας κάτω των 8 ετών. Η Scoot επέκτεινε το δίκτυό της προσθέτοντας νέους προορισμούς, μεταξύ των οποίων η Ιλοΐλο (Φιλιππίνες) και η Βιέννη. Το συνολικό δίκτυο καλύπτει 129 προορισμούς σε 37 χώρες, ενώ σύντομα θα προστεθούν οι πόλεις Ντα Νανγκ και Να Τρανγκ (Βιετνάμ) και η Κότα Μπαρού (Μαλαισία).

Η διακοπή λειτουργίας της Jetstar Asia στο τέλος Ιουλίου φέρνει αύξηση της χωρητικότητας του Ομίλου προς επιλεγμένους ασιατικούς προορισμούς, όπως η Σρι Λάνκα, η Μαλαισία και η Ταϊλάνδη.

Στο μέτωπο της βιωσιμότητας, η SIA προχώρησε σε συμφωνίες για την προμήθεια βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO₂ κατά τουλάχιστον 9.500 τόνους. Επιπλέον, ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με τον Όμιλο Mandai Wildlife Group για την ενίσχυση της τουριστικής απήχησης της Σιγκαπούρης και την προστασία της άγριας ζωής.

Η διοίκηση εκτιμά ότι η ζήτηση για ταξίδια θα παραμείνει ισχυρή και στο β’ τρίμηνο, παρά τις αβεβαιότητες που προκαλούν γεωπολιτικές εξελίξεις, μακροοικονομικές πιέσεις και ζητήματα εφοδιαστικής αλυσίδας. Η SIA παραμένει επικεντρωμένη σε στρατηγικές επενδύσεις, τεχνολογική και λειτουργική βελτίωση και ευελιξία για την αξιοποίηση νέων ευκαιριών, διατηρώντας την ηγετική της θέση στον παγκόσμιο αεροπορικό κλάδο.

 

Διαβάστε επίσης 

Nissan: «Καμπανάκι» για ζημιές $1,2 δισ. το α’ εξάμηνο – «Αγκάθι» οι δασμοί Τραμπ

Santander: Κέρδη ρεκόρ στα €3,43 δισ. για τον ισπανικό τραπεζικό κολοσσό – Επαναγορά μετοχών ύψους €1,7 δισ.

Kering (Gucci): Βουτιά 25% στις πωλήσεις το β’ τρίμηνο – Έρχεται ο νέος CEO από την Renault