• Ναυτιλία

    Βαγγέλης Μαρινάκης: Πώς έβγαλε σε ένα χρόνο υπερκέρδη 15,7 εκατ. δολαρίων

    • Ερριέτα Κομνηνού
    Μαρινάκης

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


    Την ικανότητα του να εκμεταλλεύεται τις διακυμάνσεις των τιμών στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων προκειμένου να καταγράψει σημαντικά κέρδη απέδειξε για μία ακόμη φορά ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης.

    Ναυλομεσιτικές πηγές αποκαλύπτουν ότι πρόσφατα πούλησε ένα feeder boxship που είχε εξαγοράσει στις αρχές του έτους, κίνηση που του απέφερε 700.000 δολάρια.

    Πρόκειται για το πλοίο Asterix, χωρητικότητας 1,878 TEU, κατασκευής 2008, το οποίο πούλησε στην Admiral Container Lines με έδρα τη Μάλτα, έναντι 9,7 εκατ. δολαρίων. Μάλιστα το feeder μετονομάστηκε σε Admiral Galaxy, σύμφωνα με το www.marinetraffic.com.

    Το συγκεκριμένο πλοίο -με αρχική ονομασία Ibrahim Dede-  μαζί με το αδελφό πλοίο Cafer Dede (το οποίο μετονομάστηκε στη συνέχεια σε Apostolos II) είχε εξαγοράσει η Capital Liberty Invest, η κοινοπραξία που δημιούργησαν η Capital Ship Management Corp, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη και η γερμανική Liberty One, του Dietrich Schulz, τον περασμένο Ιανουάριο. Για την απόκτηση του κατέβαλε 9 εκατ. δολάρια.

    Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της ελληνικής εταιρείας με τη γερμανική δημιουργήθηκε  τον Ιανουάριο του 2018, με στόχο να προχωρήσει σε επενδύσεις στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων -αποκτώντας από feeders μέχρι και post-panamax containerships-, στον τομέα της μεταφοράς πετρελαίου και χύδην ξηρού φορτίου, αλλά και σε άλλους τύπους πλοίων όπως αυτά των πολλαπλών χρήσεων (MPP).

    Οι άλλες “χρυσές” κινήσεις

    Ο ισχυρός εφοπλιστής είναι ιδιαίτερα δραστήριος στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, κατορθώνοντας με ιδιαίτερη ευκολία να αγοράζει σε συμφέρουσες τιμές πλοία και να τα πουλά στη συνέχεια σε υψηλότερες τιμές καταγράφοντας υπεραξίες. Εκτός από το πρόσφατο παράδειγμα, έχει πραγματοποιήσει μέσα σε ένα χρόνο, τρεις ακόμη κινήσεις στη second hand αγορά -στα τάνκερ και στο ξηρό φορτίο- αποφέροντας στα ταμεία της ναυτιλιακής του κέρδη 15 εκατ. δολαρίων.

    Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία του, Capital Maritime & Trading, πούλησε το χωρητικότητας 177.500-dwt bulker Aristofanis I (κατασκευής 2005) σε ναυτιλιακή της Νοτίου Κορέας έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων. Το συγκεκριμένο capesize το είχε αγοράσει τον Ιούλιο από την ιαπωνική Sanko Steamship έναντι 14,5 εκατ. δολαρίων.

    Η προηγούμενη ονομασία του πλοίου, που έχει κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Mitsui, ήταν Euro Fortune και στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν εντάχθηκε στο στόλο της ελληνικής ναυτιλιακής, μετονομάστηκε σε Aristofanis I.

    Λίγους μήνες νωρίτερα και συγκεκριμένα τον περασμένο Μάρτιο είχε πραγματοποιήσει ανάλογη κίνηση και στην αγορά των τάνκερ, όταν η Capital πούλησε το χωρητικότητας 106,000-dwt δεξαμενόπλοιο τύπου aframax, Agrios (κατασκευής 2005) στην τιμή των 16 εκατ. δολαρίων. Το είχε εξαγοράσει με την προηγούμενη ονομασία CSK Shelton, τον Οκτώβριο 2018 από την TCC Group, καταβάλλοντας 13 εκατ. δολάρια.

    Αντίστοιχα, λίγο πριν εκπνεύσει το 2018, τον περασμένο Δεκέμβριο η Capital Maritime, είχε πουλήσει το φορτηγό πλοίο Amorito, χωρητικότητας 179,000-dwt και κατασκευής 2012, στην εταιρεία Hyundai Glovis, έναντι 32,5 εκατ. δολαρίων, τίμημα υψηλότερο κατά 10 εκατ. δολάρια από αυτό που κατέβαλε για την αγορά του.

     



    ΣΧΟΛΙΑ