• Ναυτιλία

    Το στοίχημα του Γιάννη Αγγελικούση για τα νεότευκτα LNG

    Αγγελικούσης

    Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Gas Maritime


    Στην επιστροφή των τιμών για νεότευκτα πλοία LNG πάνω από τα επίπεδα των 200 εκατομμυρίων δολαρίων μέσα στους επόμενους 12 μήνες στοιχηματίζει ο Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, λαμβάνοντας υπόψη μία σειρά από παράγοντες.

    Μιλώντας στα φετινά Ποσειδώνια, ο Γιάννης Αγγελικούσης παρατήρησε ότι στη Νότια Κορέα, την κύρια κατασκευάστρια χώρα πλοίων LNG, “οι τιμές που είδαμε κάποια στιγμή στο πρώτο μισό του έτους ήταν γελοίες”, εξηγώντας: “Ήταν οι τιμές που πληρώναμε για ατμόπλοια το 2004, θα έλεγα ακόμα χαμηλότερες. Αυτές οι τιμές ήταν γελοίες. Πρέπει να ανέβουν”.

    Ποια είναι η κατάλληλη τιμή;”, αναρωτήθηκε ο Έλληνας εφοπλιστής, για να δώσει ο ίδιος την απάντησή του: “Θα έλεγα ότι είναι πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια. Αν θέλετε τη γνώμη μου για αυτήν την περίοδο της ερχόμενης χρονιάς, είμαι έτοιμος να στοιχηματίσω επ’ αυτού”.

    Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την Clarksons, ένα νεότευκτο πλοίο LNG στοιχίζει σήμερα περί τα 180 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 182 εκατ. δολαρίων στα τέλη του 2017. Η τελευταία φορά που το κόστος κινείτο πάνω από τα 200 εκατομμύρια δολάρια ήταν στα τέλη του 2015.

    Από την πλευρά του, ο Γιώργος Προκοπίου σημείωσε ότι οι τιμές των νεότευκτων πλοίων όλων των τύπων κινούνται ανοδικά, ενισχυμένες και από την άνοδο της τιμής του χάλυβα, καθώς και από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες. “Βλέπουμε για κανονικά πλοία να ζητούν 10% παραπάνω απ’ όσο ζητούσαν στο χαμηλότερο σημείο της αγοράς. Δεν είναι μυστικό, όλα τα γραφήματα δείχνουν ανοδικές τάσεις όσον αφορά στις τιμές των νεότευκτων”, παρατήρησε.

    Άνοδο των τιμών στα νεότευκτα πλοία βραχυπρόθεσμα προέβλεψε και ο πρόεδρος της GasLog, Πήτερ Λιβανός. “Όμως μπορούμε να βασιστούμε σε μία συνεχιζόμενη διατηρήσιμη αύξηση των τιμών νεότευκτων; Νομίζω πως η απάντηση είναι όχι”, εκτίμησε ο ίδιος.

    Ο Γ. Αγγελικούσης

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Κουρουμπλής: «Η Ελλάδα, προάγει την ασφάλεια, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Επτά κορυφαίοι εφοπλιστές μιλούν για την αγορά, τις επενδύσεις και τα ναύλα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποσειδώνια: Ιστορική αναδρομή στην σημαντικότερη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση



    ΣΧΟΛΙΑ