Σε μία περίοδο όπου οι παραγγελίες νέων πλοίων παραμένουν πολύ περιορισμένες και η τάση αυτή δε φαίνεται να αναστρέφεται σύντομα, οι Έλληνες εφοπλιστές πρωτοστατούν στις παραγγελίες, δίνοντας πνοή στον εξαιρετικά πιεσμένο κλάδο των ναυπηγείων. Όπως γράφαμε πρόσφατα στο mononews.gr, ο Γιάννης Αγγελικούσης προχώρησε σε μία εντυπωσιακή κίνηση που αιφνιδίασε την παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, υπογράφοντας συμφωνία για την κατασκευή οκτώ νέων πλοίων συνολικής αξίας 1 δις δολαρίων στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), μία συμφωνία-ανάσα για το κορεατικό ναυπηγείο, που έχει δει τους τελευταίους μήνες μεγάλη μείωση των εσόδων του, αλλά και μία ένεση αισιοδοξίας για τα άλλα κορεατικά ναυπηγεία, που επίσης διανύουν μία δύσκολη περίοδο, ότι ενδεχομένως να υπάρξει μία αλλαγή κλίματος μέσα στο επόμενο διάστημα.

O Γιάννης Αγγελικούσης
O Γιάννης Αγγελικούσης

Παράλληλα, η Maran Gas Maritime, του ίδιου εφοπλιστή, έχει παραγγείλει δύο πλοία LNG Carriers χωρητικότητας 173.400 cbm, η τιμή των οποίων, σύμφωνα με το Lloyd’s List, προσεγγίζει τα 190 εκατ. δολάρια έκαστο, με δυνατότητα επιπλέον δύο πλοίων, ενώ η Maran Tankers σύμφωνα με πληροφορίες υπέγραψε συμφωνία για την παραγγελία δύο πλοίων VLCC, χωρητικότητας 318.840 dwt, με option για δύο ακόμη, στην τιμή των 87 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Ένας άλλος Έλληνας εφοπλιστής, ο Γιώργος Μελισσανίδης, προχώρησε πρόσφατα σε συμφωνία με την Cosco για την παραγγελία δύο πλοίων τύπου aframax με option για ακόμα δύο για λογαριασμό της Aegean Shipping Management. Μάλιστα, αν και δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες για το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, πληροφορίες τοποθετούν το κόστος της παραγγελίας στα 56 εκατομμύρια δολάρια περίπου για κάθε πλοίο.

Ο Γιώργος Μελισσανίδης
Ο Γιώργος Μελισσανίδης

Πρόκειται για την πρώτη παραγγελία νεότευκτων πλοίων που πραγματοποιεί η Aegean Shipping από το 2014.

Σε μία από τις τελευταίες εξελίξεις στη ναυτιλία, σύμφωνα με το VesselsValue, η TEN του Νίκου Τσάκου προχώρησε στην παραγγελία δύο τάνκερ LR1 από το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Sungdong, με option για ακόμα δύο, και ημερομηνία παραλαβής εντός του 2018.

O Νίκος Τσάκος
O Νίκος Τσάκος

Πέρα από τις κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών, έντονη κινητικότητα καταγράφεται την τελευταία εβδομάδα στα bulkers, με την ιταλική SNUG να προχωρά στην πώληση δυο handymax και δύο post panamax στην Oldendorff έναντι συνολικά 34 εκατομμυρίων δολαρίων, που σηματοδοτεί και την αποχώρηση της ιταλικής εταιρείας από τον ναυτιλιακό κλάδο.

Επίσης, σε έκθεσή της η Clarkson Platou Shipbroking επισημαίνει ότι στην αγορά των containerships υπάρχουν δύο παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία: η Quanzhou Ansheng Shipping παρήγγειλε τέσσερα πλοία (με option για δύο ακόμα) στα ναυπηγεία Xiamen, ενώ η ίδια εταιρεία έχει παραγγείλει δύο πλοία (με option για δύο ακόμα) στα ναυπηγεία Taizhou Sanfu. Τα πλοία που παραγγέλθηκαν ήδη θα παραδοθούν το 2017, ενώ αν εκτελεστούν οι option, τα εξτρά πλοία θα είναι έτοιμα μέσα στο 2018.

Εξάλλου, η νορβηγική Fjord1 ανακοίνωσε την παραγγελία δύο επιβατηγών/οχηματαγωγών πλοίων από τα ναυπηγεία Tersan της Τουρκίας, τα οποία θα παραδοθούν στις αρχές του 2018.

Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

http://www.mononews.gr/mono-apo-ena-plio-o-nikos-tsakos-tha-vgali-100-ek-dolaria/55561