• Business

    Γ.Αγγελικούσης: Ναυπηγεί στην Κορέα δυο νέα δεξαμενόπλοια συνολικού κόστους 130 εκατ. δολαρίων

    Γιάννης Αγγελικούσης. Εφοπλιστής

    Γιάννης Αγγελικούσης. Εφοπλιστής


    Την μεταφορά δυο δεξαμενόπλοιων τύπου  Suezmax από την Daewoo-Mangalia Heavy Industries στην Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering που εδρεύει στην Κορέα, για την κατασκευή τους προχώρησε ο Γιάννης Αγγελικούσης.

    Η κίνηση αυτή του Ελληνα εφοπλιστή αναμένεται ότι θα του κοστίσει λίγο περισσότερο, όμως θα τα παραλάβει λίγο νωρίτερα.

    Οπως προκύπτει από το ναυτιλιακό πρακτορείο ειδήσεων Asiasis η DSME κοστολόγησε το ζευγάρι των Suezmaxes στην τιμή των 130 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του TradeWinds η συγκεκριμένη σύμβαση δεν είναι εντελώς νέα, αφού η μεταφορά των δύο σκαφών προηγουμένως είχε συμφωνηθεί από την Maran Gas Maritime Inc. ιδιοκτησίας του Ελληνα εφοπλιστή.

     

    Το Ρουμανικό ναυπηγείο αντιμετωπίζει μεγάλη καθυστέρηση των εργασιών έτσι ο Ελληνας εφοπλιστής συμφώνησε για την μεταφορά των δυο δεξαμενοπλοίων στις κύριες εγκαταστάσεις της  DSME στη Νότια Κορέα, με την παράδοση να γίνεται μετά από 3 μήνες.

    Ο Γιάννης Αγγελικούσης είναι τακτικός πελάτης της DSME, καθώς ναυπήγησε έξι suezmaxes στο ναυπηγικό όμιλο της Νότιας Κορέας, παράλληλα με μια σειρά από VLCCs και πλοία μεταφοράς LNG. Περισσότερα από 50 πλοία του ναυπηγήθηκαν στην DSME ή στην Daewoo-Mangalia.

    omilos-aggelikousi-giannis-aggelikousis-ko-Jae-ho

    Πιο συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2013 είχε υπογράψει συμφωνία με τον πρόεδρο των ναυπηγείων της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, Ko Jae-Ho για τη ναυπήγηση δύο LNG Carriers μεταφορικής ικανότητας 173.400 κ.μ. το ένα και συνολικής αξίας 414 εκατ. δολ. Η παράδοση των πλοίων από τα ναυπηγεία DSME στη θυγατρική του ελληνικού ομίλου, τη Maran Gas, αναμένεται να γίνει στο δεύτερο μισό του 2016.

    Η συμφωνία αυτή δεν είναι η πρώτη μεταξύ των ναυπηγείων της Daewoo και του oμίλου Αγγελικούση, αφού τα πέντε πλοία LNG Carriers του ελληνικού ομίλου που βρίσκονται στο νερό είναι κατασκευασμένα στα ίδια ναυπηγεία.

    Ολα τα πλοία τα διαχειρίζεται η θυγατρική εταιρεία του oμίλου, η Maran Gas, στο στόλο της οποίας περιλαμβάνονται ακόμη και δύο πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG carriers). Σύμφωνα με το κορεάτικο ναυτιλιακό πρακτορείο ειδήσεων Asiasis, ο όμιλος Αγγελικούση έχει ναυπηγήσει περισσότερα από 50 πλοία όλων των τύπων στα ναυπηγεία της Daewoo.

    aggelikousis_

    Συνολικά ο oμιλος Αγγελικούση, με ένα στόλο 112 πλοίων στη δύναμή του, έχει υπό ναυπήγηση 26 πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 3,15 εκατ. dwt., εκ των οποίων 17 είναι μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), 3 VLCC, και έξι μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (τρία capes και τρία mini capes), συνολικής αξίας άνω των 3,5 δισ. δολ.

    Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Αγγελικούση παραμένει πιστός στην ελληνική σημαία, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων του στόλου είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι και τα επτά πλοία του υπό λειτουργία στόλου της Maran Gas είναι υπό ελληνική σημαία. Ακόμα, πρόσφατα ο όμιλος έφερε στην ελληνική σημαία το δεξαμενόπλοιο «Sea Lion» (πρώην Samco America) το οποίο πριν αγοραστεί από την ελληνική εταιρεία έφερε σημαία Marshall Islands. Επίσης, η άλλη εταιρεία του oμίλου Αγγελικούση, η Anangel Maritime Services, πρόσθεσε ένα ακόμη νεότευκτο φορτηγό πλοίο στο στόλο της, το «Anangel Courage», το οποίο ύψωσε και αυτό την ελληνική σημαία.

    548Anangel_Vision_1

    Ο Γιάννης Αγγελικούσης, πρωτοστάτησε κατά το πρώτο τρίμηνο 2016 στις εξαγορές μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων μεταφοράς εμπορευμάτων.

    Ο εφοπλιστής, ο οποίος απείχε από την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων εδώ και πέντε χρόνια μέχρι τον περασμένο Απρίλιο, ξόδεψε τα περισσότερα κεφάλαια για την ενίσχυση του στόλου του κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2016.

    Η εταιρία του, Anangel Maritime, ήταν υπεύθυνη για τα 247 εκατ. δολάρια από τα 1,4 δισ. δολάρια που επενδύθηκαν σε περιουσιακά στοιχεία στην αγορά ξηρού φορτίου κατά το προαναφερθέν χρονικό διάστημα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του site VesselsValue.

    Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο Αγγελικούσης είχε δείξει από τις αρχές του έτους ενδιαφέρον για τέσσερα μοντέρνα πλοία της Star Bulk και τρία της Scorpio Bulkers.

    Στη δεύτερη θέση θέση παγκοσμίως βρέθηκε η αμερικανική Maritime Corp μετά την διάθεση 141 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση έξι panamaxes από την Ιαπωνία.

    Ο Idan Ofer της Eastern Pacific Shipping και ο John Fredriksen βρέθηκαν αμφότεροι στην τέταρτη θέση, επενδύοντας 68 εκατ. δολάρια ο καθένας.

     



    ΣΧΟΛΙΑ