Ναυτιλία

Το νέο στοίχημα του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου

Γιώργος Οικονόμου

Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


Στον εμπλουτισμό των pools της εταιρείας Heidmar και με άλλες κατηγορίες πλοίων, προσανατολίζεται ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη συνεχή συρρίκνωση του προς διαχείριση στόλου της.

Μετά και το τελευταίο κρούσμα απόσυρσης των οκτώ τάνκερ της ναυτιλιακής Ridgebury Tankers, από το pool Blue Fin της Heidmar και τη μεταφορά τους στο ανταγωνιστικό pool Suez8, της Navig8, ο προβληματισμός της διοίκησης της Heidmar είναι έντονος, δεδομένου ότι κατά την τελευταία διετία ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που διαχειρίζεται έχει μειωθεί  στα 55 από 100 που ήταν πριν.

Μάλιστα εκτός από τα suezmax της Ridgebury Tankers, τα σενάρια κάνουν λόγο και για τέσσερα επιπλέον τάνκερ VLCC της Zodiac Tankers, που ενδέχεται να αποσυρθούν από το pool Seawolf της Heidmar. Ωστόσο, οι φήμες δεν έχουν επιβεβαιωθεί από τη εταιρεία.

Πηγές της ναυτιλιακής αγοράς υποστηρίζουν ότι η επόμενη κίνηση του ισχυρού εφοπλιστή, ο οποίος απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της Heidmar, τον περασμένο Ιούνιο (η ναυτιλιακή του Dryships, που κατείχε το 49,8% της επιχείρησης εξαγόρασε το υπόλοιπο 50,2% καταβάλλοντας περίπου 17 εκατ. δολάρια), είναι να βρει νέους δρόμους ανάπτυξης της εταιρείας κατά τη δύσκολη περίοδο που διανύει.

Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι στα σχέδια του κ. Οικονόμου είναι να δημιουργήσει ένα pool με πλοία μεταφοράς αερίου, εστιάζοντας σε μικρότερα δεξαμενόπλοια.

Η Heidmar προσέλαβε στα γραφεία της στη Σιγκαπούρη τον πρώην μάνατζερ της νορβηγικής ναυτιλιακής IM Skaugen, Trygve Dyrlie στη θέση του διευθυντή του gas pool, αναφέρει το Tradewinds.

O CEO της Heidmar, Pankaj Khanna, δεν έχει σχολιάσει το θέμα.

Σημειώνεται ότι ο Γιώργος Οικονόμου διαθέτει παρουσία στον κλάδο μεταφοράς αερίου, κυρίως στο LNG. Ο γιος του Χρήστος Οικονόμου, έχει ιδρύσει τη ναυτιλιακή TMS Cardiff,η οποία διαθέτει στόλο με πέντε τάνκερ στον νερό και 11 υπό κατασκευή.

Μάλιστα, τον Οκτώβριο έγινε γνωστό ότι τέσσερα από τα ναυλωμένα πλοία της εταιρείας αναζητούν αγοραστή, καθώς ανήκουν στην κοινοπραξία Oceanus LNG, και ο βασικός μέτοχος της, το αμερικανικό ιδιωτικό επενδυτικό fund MatlinPatterson, επιθυμεί την πώληση τους.

Πάντως τα νέα στελέχη της Heidmar έχουν εμπειρία στο συγκεκριμένο κλάδο. Ο Dyrlie υπήρξε επικεφαλής του pool των Norgas-Skaugen και έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με τον κλάδο μεταφοράς αερίου.

Επίσης, ο Keith Denholm που εντάχθηκε στο δυναμικό της εταιρείας τον περασμένο Ιούλιο, είχε ασχοληθεί με τη δημιουργία pool με μικρότερα πλοία μεταφοράς αερίου στην προηγούμενη θέση του, στην εταιρεία Caledonia Maritime Services.

Η συνεχώς ανερχόμενη αγορά των τάνκερ αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τα pools, καθώς αρκετοί εφοπλιστές δρομολογούν την πώληση των πλοίων τους ή επιθυμούν να δώσουν τη διαχείριση τους σε εξειδικευμένες εταιρείες. Σε αυτό το πλαίσιο η Heidmar, όπως αναφέρουν αναλυτές της αγοράς, μπορεί να επωφεληθεί μέσω της διεύρυνσης των εργασιών της.

 


ΣΧΟΛΙΑ