• Ναυτιλία

    Το ελληνικό deal που επαληθεύει την πτώση των τιμών των μεγάλων μεταχειρισμένων τάνκερ

    • Newsroom


    Μία συμφωνία μεταξύ δύο ελληνικών ναυτιλιακών για την πώληση ενός μεταχειρισμένου τάνκερ VLCC αποτυπώνει την πτώση που σημειώνουν οι τιμές των δεξαμενόπλοιων στην αγορά μεταχειρισμένων, εν μέσω της υποχώρησης των τιμών των ναύλων στη συγκεκριμένη κατηγορία.

    Σύμφωνα με ναυλομεσίτες η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Vanda Marine πούλησε στις αρχές Ιουλίου το χωρητικότητας 320,000-dwt τάνκερ Hra (κατασκευής 2011) στην Eurotankers, του εφοπλιστή Ηλία Γκότση, έναντι 48 εκατ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των μελλοντικών εργασιών για την εγκατάσταση scrubber.

    Στη συνέχεια, άλλες πηγές υποστήριξαν ότι η εταιρεία του κ. Γκότση μπορεί τελικά να πέτυχε καλύτερη τιμή, στα 46 εκατ. δολάρια, χωρίς τα έξοδα εγκατάστασης scrubber, χωρίς ωστόσο να επαληθευτούν, όπως αναφέρει το tradewinds.

    H τιμή αυτή ανταποκρίνεται στα επίπεδα της αγοράς υποστήριξε ναυλομεσίτης από την Κίνα. “Οι τιμές των VLCC έχουν υποχωρήσει λόγω της μείωσης των ναύλων”, επισήμανε.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Clarksons Research η αξία ενός μεταχειρισμένου VLCC 10 ετών, κυμαίνονταν την περασμένη Παρασκευή στα 47 εκατ. δολάρια από 52 εκατ. δολάρια που ήταν στις αρχές Μαΐου.

    Τα ημερήσια ναύλα των VLCC σημείωσαν επίσης πτώση κατά περίπου 20.000 δολάρια από τότε.

    Η αγορά υποχωρεί, τονίζουν ναυλομεσίτες με έδρα το Λονδίνο. Οι προσδοκώμενες τιμές κινούνται πτωτικά και οι πωλητές είναι διστακτικοί, υποστηρίζουν.

    Καθώς τα μεγάλα τάνκερ εξακολουθούν να απελευθερώνονται από την εν πλω αποθήκευση με αποτέλεσμα να αυξάνεται η διαθέσιμη χωρητικότητα, πολλοί αναλυτές πιστεύουν ότι οι προοπτικές κερδών για τα δεξαμενόπλοια θα μειωθούν τους επόμενους 12 έως 18 μήνες.

    Το τάνκερ Hra κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο DSME, και περιλαμβάνονταν στο στόλο της εταιρείας του Ghassan Ghandour, Gulf Marine Management, με αρχική ονομασία Orthis.

    Τον Φεβρουάριο του 2017, η ναυτιλιακή DryShips του Γιώργου Οικονόμου το εξαγόρασε έναντι 57 εκατομμυρίων δολαρίων και το μετονόμασε σε Shiraga.

    Στα τέλη του 2019, όταν πέρασε στη διαχείριση της νεοσύστατης εταιρείας Vanda στην Αθήνα, μετονομάστηκε σε Hra.

    Η Eurotankers, με έδρα τον Πειραιά, πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια κινήσεις ανανέωσης και επέκτασης του στόλου της. Μεταξύ του Μαρτίου 2016 και τον Νοεμβρίου 2019, η εταιρεία είχε πραγματοποιήσει 14 εξαγορές πλοίων, συνολικής αξίας περίπου 250 εκατ. δολαρίων, όπως αναφέρει το tradewinds.

    Τον περασμένο Απρίλιο, πληροφορίες ανέφεραν ότι συμφώνησε να πληρώσει 32 εκατ. δολάρια για την απόκτηση του χωρητικότητας 104,600-dwt Nanyang Star (κατασκευής 2012), το οποίο στη συνέχεια μετονόμασε σε Eurostrength.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η εταιρεία διαθέτει στόλο με τρία φορτηγά πλοία handysize και 16 τάνκερ διαφόρων μεγεθών (VLCC, suezmaxes και aframax).



    ΣΧΟΛΙΑ