• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Μειωμένη κινητικότητα παρουσίασε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 29 Απριλίου-3 Μαΐου 2019, λόγω των διαφόρων αργιών ανά τον κόσμο. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, με έντονες διακυμάνσεις κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE. Ειδικότερα, στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα οι ναύλοι στο ξεκίνημα της εβδομάδας κυμάνθηκαν μεταξύ $6.00-6.50 ανά τόνο ενώ μέχρι την Τετάρτη ενισχύθηκαν κοντά στα $7.50 ανά τόνο. Παρόλα αυτά, μέχρι το τέλος της εβδομάδας παρουσίασαν και πάλι πτώση με αποτέλεσμα ο δείκτης να διαμορφωθεί στα $6.582 ανά τόνο με οριακή άνοδο $0.223 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας.

    Στον Ατλαντικό η αγορά παρουσίασε παρόμοια εικόνα και παρά τις διάφορες φημολογίες από πηγές της Βραζιλίας, η αγορά παρέμεινε σε θέση αναμονής σε περίπτωση που κάποιο επιβεβαιωμένα σημαντικό νέο φέρει αλλαγή του σκηνικού. Ως εκ τούτου, ο δείκτης C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα στο τέλος της εβδομάδας διαμορφώθηκε στα $15.650 με άνοδο $1.886 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας.

    Υποτονικά κινήθηκε η αγορά του Βόρειου Ατλαντικού με περιορισμένο αριθμό νέων απαιτήσεων και λίγες αναφορές σε ενδεικτικές ναυλώσεις ενώ ο δείκτης C9 από την Ευρώπη/Μεσόγειο προς την Άπω Ανατολή παρουσίασε εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των $ 2,068 και διαμορφώθηκε στα $ 22,036 ημερησίως. Τέλος, ο δείκτης BCI  στο κλείσιμο διαμορφώθηκε στις 1290 μονάδες με εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως των 507 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον δείκτη του μέσου όρου στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να διαμορφώνεται στις $ 11,182 ημερησίως με εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των $ 2,586.

     

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Ατονία σε γενικές γραμμές παρουσίασε η ναυλαγορά του Ατλαντικού των Panamaxes/Kamsarmaxes την εβδομάδα που πέρασε κυρίως λόγω των αργιών του Ορθόδοξου Πάσχα και της Πρωτομαγιάς, με αποτέλεσμα και η κινητικότητα να περιοριστεί σημαντικά. Στον Βόρειο Ατλαντικό παρατηρήθηκε έλλειψη νέων φορτίων με εξαίρεση στα μέσα της εβδομάδας όπου υπήρξε μικρή αύξηση της κινητικότητας σε υπερατλαντικά ταξίδια Βαλτικής διατηρώντας έτσι και τα επίπεδα των ναύλων σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα σχετικά αμετάβλητα.

    Αντίθετα, βασικός μοχλός της αγοράς παρέμεινε η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής όπου ο αριθμός των νέων απαιτήσεων ήταν επαρκής, ώστε να απορροφηθούν τα πλοία με έρμα προς την περιοχή. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι διατηρήθηκαν σε σταθερά επίπεδα με τα Kamsarmaxes σε σχέση με τα μικρότερης χωρητικότητας panamaxes να πετυχαίνουν υψηλότερα κέρδη και ενδεικτικά σε fronthaul ταξίδια προς την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν περίπου στα $15k+$550k(bb).

    Στον Ειρηνικό παρατηρήθηκε αύξηση των φορτίων ειδικά σε σιτηρά από τα βόρεια της περιοχής καθώς επίσης και σε φορτία άνθρακα από την Αυστραλία προς την Κίνα και την Ινδία και  την Ινδονησία κυρίως με κατεύθυνση προς την Νότιο Κίνα, ωθώντας έτσι και τους ναύλους σε βελτιωμένα επίπεδα. Παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν πιο ισορροπημένη. Παρόλα αυτά, η αγορά σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη και ενδεικτικά στα kamsarmaxes σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού οι ναύλοι κινήθηκαν περίπου στα $8.5k ημερησίως και σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας η σε ταξίδια από την Νότιο Κίνα μέσω Αυστραλίας προς την Ινδία μεταξύ $8.5-9k ημερησίως.

    Επίσης, καθώς η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής ήταν συγκριτικά πιο δραστήρια, μερικά πλοία διαθέσιμα νοτιότερα ταξίδεψαν με έρμα προς την περιοχή της νοτίου Αμερικής ή με κατεύθυνση την Ινδία. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 3/5/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 1190 μονάδες.

     

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

    Στον Ατλαντικό η ναυλαγορά των supramaxes/ultramaxes κυρίως λόγω των αργιών που προαναφέραμε παρουσίασε σημάδια ατονίας. Η δραστηριότητα της αγοράς του κόλπου της Αμερικής ήταν σε μέτρια επίπεδα και παρόλο που τα νέα φορτία που μπήκαν ήταν λίγα, η διαθέσιμη χωρητικότητα δεν αυξήθηκε με αποτέλεσμα  και οι ναυλώσεις να ολοκληρωθούν λίγο, πολύ σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες.

    Επίσης, η κινητικότητα σε υπερατλαντικά ταξίδια ήταν περιορισμένη, με αποτέλεσμα και οι ναυλώσεις που αναφέρθηκαν με κατεύθυνση την Μεσόγειο στα supramaxes να κυμανθούν περίπου στα $13k ημερησίως και με προορισμό την Ευρώπη σε λίγο υψηλότερα επίπεδα. Προς το τέλος της εβδομάδας ανοδικά κινήθηκαν και τα fronthaul ταξίδια προς την Άπω Ανατολή με ενδεικτική την ναύλωση ενός ultramax στα $ 22,750 ημερησίως.

    Παράλληλα, δραστήρια ήταν και η αγορά της Ευρώπης καθώς παρατηρήθηκε αύξηση των φορτίων κυρίως από την Βαλτική με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να βελτιωθούν. Αντίθετα, στην Μεσόγειο η αγορά ήταν πτωτική καθώς τα φορτία δεν ήταν επαρκή να απορροφήσουν την υπερπροσφορά του διαθέσιμου τονάζ. Περιορισμένη κινητικότητα παρουσίασε η αγορά της Νοτίου Αμερικής με αποτέλεσμα οι ναύλοι ειδικά σε απαιτήσεις με ημερομηνίες Μαΐου να παρουσιάσουν ύφεση.

    Παρόλα αυτά, η διαθέσιμη χωρητικότητα με έρμα από τον Ινδικό Ωκεανό φαίνεται να έχει μειωθεί κάτι που όμως θα επηρεάσει την αγορά της Νοτίου Αμερικής στα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου.

    Στον Ειρηνικό, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας αλλά και του Βόρειου Ειρηνικού λόγω των αργιών παρουσίασε σημαντική ατονία, καθώς η κινητικότητα ήταν περιορισμένη. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 55,000 dwt  με παράδοση στο Hong Kong για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας προς την Κίνα στα $8k ημερησίως.

    Επίσης, οι ναύλοι σε  κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού σε πλοία τύπου Tess’58 κυμάνθηκαν περίπου στα $8k ενώ οι χρονοναυλώσεις περιόδου στα supramaxes κυμάνθηκαν στα $9.5k και στα ultramaxes στα $10.5k ημερησίως.

    Αντίθετα, η εικόνα της αγοράς στην περιοχή του Περσικού Κόλπου/Ινδίας ήταν θετική, καθώς οι ναύλοι διατήρησαν την δυναμική τους, αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη. Τέλος, η αγορά της Νοτίου Αφρικής παρέμεινε σταθερή και ενδεικτικά οι ναύλοι σε πλοία τύπου Mitsui ’56 σε ταξίδια προς την Δυτική Ινδία κινήθηκαν περίπου στα $11.5k+$150k(ballast bonus). Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 3/5/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 752  μονάδες.

    HANDYSIZE

    Υποτονικά κινήθηκε η ναυλαγορά των Handysizes στον Ατλαντικό αλλά και τον Ειρηνικό λόγω των διαφορών αργιών. Παρόλα αυτά, κάποιες πηγές ισχυρίστηκαν ότι οι ναύλοι στον Ειρηνικό παρόλο που η κινητικότητα ήταν μειωμένη βελτιώθηκαν αφού μπήκαν στην αγορά μερικά νέα φορτία κυρίως από τις περιοχές του Βόρειου Ειρηνικού και του CIS, καθώς επίσης και φορτία τσιμέντου προς την Νοτιοανατολική Ασία.

    Αντίθετα, στον Ατλαντικό το κλίμα παρέμεινε αρνητικό ειδικά από την περιοχή της Νοτίου Αμερικής αφού το διαθέσιμο τονάζ αυξήθηκε ενώ λίγα μόνο πλοία ναυλώθηκαν. Η αγορά του Κόλπου της Αμερικής παρουσίασε πτωτικές τάσεις, αφού το διαθέσιμο τονάζ παρέμεινε υψηλό με λίγες μόνο απαιτήσεις.

    Από την άλλη, η αγορά της Μαύρης Θάλασσας διατήρησε παρόμοια εικόνα με την προηγούμενη εβδομάδα και ενδεικτικά πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 35,000 dwt διαθέσιμο στο Τσανακαλέ σε ταξίδι προς τον Κόλπο της Αμερικής στα $ 5,250 ημερησίως.

    Αντίθετα η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε βελτίωση αφού οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Ανατολική Μεσόγειο με φορτία scrap κυμάνθηκαν περίπου στα $8.5k ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI  την Πέμπτη  18/4/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 382 μονάδες.

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ