• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Ήπιες παρέμειναν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 4-8 Φεβρουαρίου 2019 κυρίως λόγω των αργιών της Άπω Ανατολής. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτώση συνέχισε να παρουσιάζει η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε, καθώς επηρεάστηκε από τα αρνητικά νέα σχετικά με την απόφαση του δικαστηρίου στην Βραζιλία, η οποία υποχρεώνει την Vale να αναστείλει μερικές από τις δραστηριότητες της στο ορυχείο Brucutu.

    Επιπροσθέτως, αρνητικά επηρεάστηκε και η αγορά της  Άπω Ανατολής, αφού λόγω των αργιών της Κινέζικής Πρωτοχρονιάς, οι διαπραγματεύσεις ήταν περιορισμένες, ενώ η υψηλή διαθέσιμη χωρητικότητα που παρατηρήθηκε στην περιοχή δεν βοήθησε στην αλλαγή της εικόνας. Ως εκ τούτου, ο δείκτης στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου υποχώρησε στα $ 4.90 ανά τόνο και ο C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα από $13.82 ανά τόνο που είχε διαμορφωθεί την προηγούμενη εβδομάδα έκλεισε στα $ 13.15 ανά τόνο.

    Παράλληλα, ο δείκτης BCI στο τέλος της εβδομάδας έκλεισε πτωτικά στις 792 μονάδες με εβδομαδιαίες απώλειες συνολικής τάξεως των 222 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης υποχώρησε στα $ 7,911 ημερησίως με συνολικές εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των $ 966.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Αρχικά, η αγορά του Ειρηνικού λόγω των αργιών της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς κινήθηκε υποτονικά, όμως προς το τέλος η κινητικότητα αυξήθηκε κυρίως λόγω των νέων φορτίων σε σιτηρά και άνθρακα. Βόρεια του Ειρηνικού, ο αριθμός των απαιτήσεων ήταν σε λογικά πλαίσια με αποτέλεσμα και οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν να κυμανθούν σε σχετικά βελτιωμένα επίπεδα σε σχέση με τις αντίστοιχες προηγούμενες συμφωνίες.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου kamsarmax διαθέσιμο στην Βόρεια Κίνα σε κυκλικό ταξίδι του Βόρειου Ειρηνικού με φορτίο σιτηρών στα $6Κ ημερησίως, ενώ άλλο ίδιου τύπου διαθέσιμο στην μεσαία Κίνα σε παρόμοιο ταξίδι συμφώνησε στα $7Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, παρατηρήθηκε ότι η αγορά του Βόρειου Ειρηνικού κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα από εκείνα της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας ή Αυστραλίας στα kamsarmaxes κυμάνθηκαν περίπου στα $5Κ ημερησίως, ενώ με το πέρας των αργιών της Κινέζικής Πρωτοχρονιάς, αναμένεται η αγορά να παρουσιάσει καλύτερη εικόνα.

    Στον Βόρειο Ατλαντικό, η αγορά ήταν λίγο πιο δραστήρια με αποτέλεσμα και η διαθέσιμη χωρητικότητα να περιοριστεί, όμως οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνες του προηγούμενου διαστήματος. Ενδεικτικά, σε κυκλικά ταξίδια Βαλτικής οι ναύλοι στα kamsarmaxes κυμάνθηκαν περίπου στα $4Κ ημερησίως, ενώ σε υπερατλαντικά ταξίδια βάσει aps από τις ανατολικές ακτές της Αμερικής περίπου στα $10Κ ημερησίως και από τον Κόλπο της Αμερικής ή τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής μεταξύ $11-12Κ ημερησίως.

    Νοτιότερα, η εικόνα ήταν λίγο διαφορετική καθώς η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη κάτι που όμως ήταν αναμενόμενο λόγω των αργιών της Ασίας. Ενδεικτικά, σε fronthaul ταξίδια οι ναύλοι σε kamsarmaxes διαθέσιμα σε θέσεις prompt/μέσα Φεβρουαρίου κυμάνθηκαν κοντά στα $12.5Κ+$250Κ(bb) ενώ σε ημερομηνίες στα τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου κάποιες ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν ακόμη και στα επίπεδα των $13Κ+$300Κ(bb).  Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 8/2/2019 έκλεισε ανοδικά στις 574 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

    Με τις αργίες της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς να λαμβάνουν χώρα την εβδομάδα που πέρασε αναμενόμενο ήταν η κινητικότητα της αγοράς ειδικά στα μέσα της εβδομάδας να παραμείνει περιορισμένη. Παρόλα αυτά, στη Νοτιοανατολική Ασία, η κινητικότητα αυξήθηκε ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα άρχισε σταδιακά να μειώνεται και οι προσφορές των ναυλωτών βελτιώθηκαν.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου τύπου Dolphin 64 από την Ινδονησία προς την Δυτική Ινδία στα χαμηλά επίπεδα των $9Κ ημερησίως, ενώ γενικά στα ultramaxes σε ταξίδια προς την Νοτιοανατολική Ασία οι προσφορές των ναυλωτών κινήθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως. Επίσης, τα ταξίδια μέσω Αυστραλίας παρέμειναν περιορισμένα όμως οι ναύλοι παρουσίασαν σημάδια βελτίωσης.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στο Βόρειο Ειρηνικό, έλλειψη παρουσίασαν τα μεγαλύτερης διάρκειας κυκλικά ταξίδια ενώ σε γενικές γραμμές η αγορά λόγω των αργιών παρέμεινε υπό πίεση με αποτέλεσμα και οι ναυλωτές να προσπαθούν να οδηγήσουν τους ναύλους σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, τα επίπεδα των ναύλων σε βάσει aps για μικρής διάρκειας κυκλικά ταξίδια μέσω της περιοχής CIS σε ultramaxes διαθέσιμα στη Νοτιοανατολική Ασία κυμάνθηκαν στα μεσαία με υψηλά των $5Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, στον Ατλαντικό η εικόνα ήταν διαφορετική αφού τουλάχιστον οι αγορές του κόλπου της Αμερικής και των ανατολικών ακτών της νοτίου  Αμερικής ήταν πιο δραστήριες με αποτέλεσμα και η διαθέσιμη χωρητικότητα να μειωθεί. Ειδικότερα, στην αγορά του κόλπου της Αμερικής οι ναύλοι προς το τέλος της εβδομάδας παρουσίασαν σημάδια βελτίωσης ειδικά σε fronthaul ταξίδια ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε.

    Ενδεικτικά, σε υπερατλαντικά ταξίδια αρχικά πληροφορίες ανέφεραν ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 62,000 dwt σε ταξίδι με φορτίο άνθρακα προς την Αίγυπτο στα $ 5,500 ημερησίως, ενώ προς το τέλος της εβδομάδας αναφέρθηκε άλλη ναύλωση σε παρόμοιο ταξίδι και σε υψηλών προδιαγραφών ultramax στα $8Κ ημερησίως. Επίσης, στα fronthaul ταξίδια αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου ultramax από τον κόλπο της Αμερικής προς την Ινδία με φορτίο petcoke περίπου στα $15Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε σχετικά σταθερή με περιορισμένη κινητικότητα, όμως τα επίπεδα των ναύλων διατηρήθηκαν ίδια  με προηγούμενες συμφωνίες. Ενδεικτικά, σε fronthaul ταξίδια οι ναυλώσεις στα supramaxes κινήθηκαν στα επίπεδα των $8Κ+$80Κ(bb).

    Τέλος, η αγορά της Μεσογείου παρουσίασε παρόμοια εικόνα με εκείνη της προηγούμενης εβδομάδας δηλαδή υποτονική και με λίγη κινητικότητα. Αντίθετα στην Ευρώπη ο νέος όγκος φορτίων που μπήκε στην αγορά σε ότι αφορά τα supramaxes ήταν αξιοπρεπής αν και τα φορτία scrap προς την ανατολική Μεσόγειο παρέμειναν σε έλλειψη. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 8/2/2019 έκλεισε με οριακή άνοδο στις 415 μονάδες .

    HANDYSIZE

    Στον Ατλαντικό το κλίμα της αγοράς σε κάποιες περιοχές ήταν θετικότερο όπως για παράδειγμα από τον Kόλπο της Αμερικής όπου αρχικά η κινητικότητα ήταν υποτονική, όμως στην συνέχεια σταδιακά ενισχύθηκε ενώ ο αριθμός των μελλοντικών φορτίων και των διαθέσιμων πλοίων έδειχναν πιο ισορροπημένα.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 35,000 dwt σε βάσει aps προς την Κολομβία (Ατλαντικού) στα $6Κ ημερησίως. Παράλληλα, αν και δεν υπήρξαν πολλές αναφορές σε σχέση με τις ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν από τις ανατολικές ακτές της Nοτίου Αμερικής, η εικόνα της αγοράς ήταν παρόμοια με εκείνη του κόλπου της Αμερικής.

    Στον Ειρηνικό, όπως ήταν αναμενόμενο, λόγω των αργιών, η αγορά παρέμεινε υποτονική και με λίγες σχετικές πληροφορίες. Ως εκ τούτου, οι πλοιοκτήτες με την ελπίδα ότι η αγορά θα βελτιωθεί προτίμησαν να περιμένουν να ναυλώσουν τα πλοία τους μετά το πέρας των αργιών.

    Παρόλα αυτά, την μεγαλύτερη κινητικότητα παρουσίασαν τα φορτία άνθρακα από την περιοχή CIS προς την Κορέα καθώς επίσης και χάλυβα προς την Nοτιοανατολική Ασία, ενώ σε γενικές γραμμές, οι ναύλοι σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα ήταν πιο βελτιωμένοι. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή  8/2/2019 έκλεισε στις 290 μονάδες.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Μία ελληνική και μία αμερικανική ναυτιλιακή εξαγόρασαν πλοία της Toisa

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Μ. Μποδούρογλου: Συμφωνία ναύλωσης σε συμφέρουσα τιμή από την Allseas

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Έλληνας εφοπλιστής πούλησε παλαιό τάνκερ σε τιμή έκπληξη

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ