Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

ναυλαγορά ναυτιλία


Υποτονική εικόνα παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου  κατά την διάρκεια των εορτών της Πρωτοχρονιάς. 

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, έντονες διακυμάνσεις παρουσίασε η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE τις συγκεκριμένες ημέρες. Ειδικότερα, στο ξεκίνημα της εβδομάδας η κινητικότητα της αγοράς ήταν υποτονική όμως στην συνέχεια αυξήθηκε αφού υπήρξε έντονη δραστηριότητα σε συμβόλαια των FFAs ενώ παράλληλα οι ανθρακωρύχοι της Αυστραλίας επανήλθαν στην αγορά  ναυλώνοντας πλοία στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα σε ημερομηνίες στα μέσα Ιανουαρίου σε επίπεδα μεταξύ $6.60 – $6.85 ανά τόνο.

Στον Ατλαντικό το κλίμα ήταν θετικό όμως στην συνέχεια άλλαξε καθώς υπήρξαν πληροφορίες ότι στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα μερικές ναυλώσεις σε ημερομηνίες τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκαν στα επίπεδα των $16.00 ανά τόνο δηλαδή σημαντικά χαμηλότερα από εκείνα του δείκτη της αγοράς με αποτέλεσμα και τα συμβόλαια των FFAs σύντομα να παρουσιάσουν απώλειες.

Παρόλα αυτά, στο κλείσιμο οι ναύλοι στην διαδρομή C3 φαίνεται να βελτιώθηκαν κοντά στα $17.00 ανά τόνο ενώ αντίθετα στην διαδρομή C5 δεν υπήρξε κινητικότητα. Ως εκ τούτου, ο δείκτης BCI την Παρασκευή 4/1/19 έκλεισε ανοδικά στις 2,003 μονάδες και σε σχέση με το κλείσιμο στις 24 Δεκεμβρίου 2018 παρουσίασε κέρδη συνολικής τάξεως των 98 μονάδων ενώ παράλληλα για το ίδιο διάστημα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα $ 15,341 ημερησίως με συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 544.

PANAMAXES/KAMSARMAXES

Η αγορά του Bόρειου Ατλαντικού μέσα στην περίοδο των εορτών επηρεάστηκε αρνητικά από τον αυξημένο αριθμό των διαθέσιμων prompt πλοίων και παράλληλα την έλλειψη νέων φορτίων με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων σε κυκλικά ταξίδια Ατλαντικού να παρουσιάσουν σημαντική πτώση.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Ενδεικτικά, στα kamsarmaxes με παράδοση το Γιβραλτάρ με φορτία ορυκτών από τις ανατολικές ακτές της Αμερικής κυμάνθηκαν μεταξύ $9-9.5Κ ημερησίως. Επίσης, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής αρχικά κινήθηκε υποτονικά όμως τις τελευταίες ημέρες παρατηρήθηκε αύξηση της κινητικότητας καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες με πλοία που ταξιδεύουν με έρμα μείωσαν τα επίπεδα των προσφορών τους. Ενδεικτικά, σε kamsarmaxes διαθέσιμα να φορτώσουν μέσα στον Ιανουάριο τα επίπεδα των ναύλων σε fronthaul ταξίδια κυμάνθηκαν στα μεσαία με υψηλά των $14Κ+ μεσαία με υψηλά των $400Κ(ballast bonus) ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου και στα LMEs στα υψηλά των $13Κ + υψηλά των $300Κ (bb).

Η κινητικότητα της αγοράς του Ειρηνικού ήταν υποτονική και ενώ υπήρξε ένας ικανοποιητικός αριθμός νέων φορτίων κυρίως από τα βόρεια της περιοχής όπως επίσης και την Ινδονησία, η αυξημένη διαθέσιμη χωρητικότητα οδήγησε τις ναυλώσεις σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες.

Ενδεικτικά, στα kamsarmaxes αναφέρθηκε ναύλωση σε πλοίο κινέζικης κατασκευής διαθέσιμο στην νότιο Κορέα για κυκλικό ταξίδι Βόρειου Ειρηνικού με φορτίο σιτηρών στα $10Κ ημερησίως ενώ σε παρόμοιο ταξίδι πλοίο τύπου LME επίσης διαθέσιμο στην νότιο Κορέα συμφώνησε στα $9.5Κ ημερησίως. Επιπροσθέτως, νοτιότερα, η αγορά παρέμεινε δραστήρια λόγω του ικανοποιητικού αριθμού φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία και έτσι, ενδεικτικά οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Νότιο Κίνα σε πλοία τύπου LME διαθέσιμα στην νότιο Κίνα κυμάνθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $9Κ με $10Κ ημερησίως ενώ στα kamsarmaxes στα υψηλά των $10Κ με $11Κ ημερησίως.

Τέλος, στα post-panamaxes η κινητικότητα της αγοράς ήταν μειωμένη με έλλειψη απαιτήσεων αλλά και με λίγα διαθέσιμα πλοία. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 4/1/2019 έκλεισε πτωτικά στις 1,331μονάδες. 

SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

Επιβράδυνση παρουσίασε η αγορά του Ατλαντικού με αποτέλεσμα να μην παρουσιάσει κάποια σημαντική ανοδική μεταβολή. Στον Kόλπο της Αμερικής η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ ήταν αυξημένη και ως εκ τούτου τα επίπεδα των ναύλων υποχώρησαν. Ενδεικτικά, στα υπερατλαντικά ταξίδια αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 55,000 dwt προς την Αίγυπτο με φορτίο άνθρακα στα $18,500 ημερησίως.

Στο μεταξύ, αυξημένη διαθέσιμη χωρητικότητα παρατηρήθηκε και στον βόρειο Ειρηνικό ενώ οι ναυλωτές ήταν σε στάση αναμονής προκειμένου να ναυλώσουν κάποιο πλοίο την τελευταία στιγμή σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα ultramaxes με παράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας για ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $11Κ ημερησίως και στα supramaxes περίπου στα $9.5Κ ημερησίως.

Επίσης, νοτιότερα, η υπερπροσφορά του διαθέσιμου τονάζ ανάγκασε τους πλοιοκτήτες να μετατοπίσουν  τις προσφορές τους σε χαμηλότερα επίπεδα και έτσι ενδεικτικά με παράδοση στην Σιγκαπούρη σε κυκλικό ταξίδι Ινδονησίας με φορτίο άνθρακα κυμάνθηκαν μεταξύ $9-9.5Κ ημερησίως.

Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου αναφέρθηκαν λίγες συμφωνίες ενώ τα επίπεδα των ναύλων σε supramaxes παραδοτέα στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας κινήθηκαν κοντά στα $10.5Κ ημερησίως και στα ultramaxes σε περιόδους μικρής διάρκειας μεταξύ $12-12.5Κ ημερησίως. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 4/1/2019 έκλεισε πτωτικά στις 946 μονάδες.

HANDYSIZE 

Όπως ήταν αναμενόμενο η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού λόγω των εορτών ήταν περιορισμένη και οι σχετικές πληροφορίες λίγες. Σε γενικές γραμμές οι πλοιοκτήτες όπως επίσης και οι ναυλωτές παρέμειναν σε στάση αναμονής εκτός κι αν κάποιο φορτίο η πλοίο σε θέσεις spot/prompt έπρεπε να καλυφθεί ενώ οι πλοιοκτήτες με πλοία στις παραπάνω θέσεις αναγκάστηκαν να μειώσουν τις προφορές τους προκειμένου να ολοκληρώσουν κάποια συμφωνία.

Παράλληλα, τα επίπεδα των ναύλων στις περιοχές του Κόλπου της Αμερικής και των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρουσίασαν ύφεση και ενδεικτικά πληροφορίες ανέφεραν  ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 32,000 dwt για ταξίδι προς την Ευρώπη στα $12.5Κ ημερησίως(aps).

Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ειρηνικού καθώς οι ναυλώσεις ήταν λίγες και τα prompt φορτία περιορισμένα με αποτέλεσμα τα πλοία που δεν είχαν ναυλωθεί κατά την περίοδο των Χριστουγέννων να βρεθούν σε θέσεις spot ενώ ο αυξημένος αριθμός των διαθέσιμων spot πλοίων βόρεια αλλά και νότια του Ειρηνικού οδήγησε τις προσφορές των ναυλωτών σε χαμηλότερα επίπεδα.

Ενδεικτικά, πληροφορίες αναφέρθηκαν σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 28,000 dwt διαθέσιμο στην Ιαπωνία για ταξίδι από την περιοχή του CIS προς την νοτιοανατολική Ασία στα $7Κ (dop) ενώ άλλο ιαπωνέζικης κατασκευής 34,000 dwt επίσης διαθέσιμο στην Ιαπωνία για παρόμοιο ταξίδι έλαβε προσφορά από τους ναυλωτές περίπου στα $6Κ (dop) έναντι των πλοιοκτητών που ζητούσαν $8Κ (dop).

Τέλος, η αγορά του Ινδικού Ωκεανού λόγω των εορτών κινήθηκε υποτονικά και τα πλοία διαπραγματεύονταν σε θέσεις spot η αφού είχαν ήδη σαλπάρει με έρμα προς την νοτιοανατολική Ασία η τον Περσικό Κόλπο. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή  4/1/2019 έκλεισε πτωτικά στις  571 μονάδες.

bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Γ. Δράγνης: Η νέα κίνηση έκπληξη της Goldenport στην αγορά ξηρού φορτίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νέα εξέλιξη με τη χρεοκοπημένη Toisa. Πόσα είναι τώρα τα χρέη της

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Αυτοί οι τύποι πλοίων θα δουν την αξία τους να εκτοξεύεται μέσα σε ένα χρόνο