• Ναυτιλία

    Γ. Δράγνης: Η νέα κίνηση έκπληξη της Goldenport στην αγορά ξηρού φορτίου

    Ο εφοπλιστής της Oceangold, Γιάννης Δραγνής

    Γιάννης Δράγνης, εφοπλιστής


    H ναυτιλιακή Goldenport Shipmanagement, συμφερόντων της οικογένειας Δράγνη, επέστρεψε, για πρώτη φορά μετά από τέσσερα και πλέον χρόνια, στο κινέζικο ναυπηγείο COSCO Shipping Heavy Industry, για την παραγγελία δύο νέων πλοίων.

    Πρόκειται για δύο πλοία χωρητικότητας 63,800-dwt, τα Hull Nos 806 και 807, τα οποία θα παραδοθούν στην εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2020.

    Η προηγούμενη παραγγελία της ναυτιλιακής στο ίδιο ναυπηγείο, είχε γίνει την άνοιξη του 2014 και αφορούσε πέντε πλοία handysize μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα οποία παραδόθηκαν το 2017 και παραμένουν στο στόλο της Goldenport.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα νέα συμβόλαια δεν περιλαμβάνουν option για επιπλέον παραγγελίες πλοίων. Πρόκειται για μία μεμονωμένη, επιλεκτική κίνηση της οικογένειας Δράγνη στην αγορά ξηρού φορτίου, που δεν έχει καμία σχέση με τα επεκτατικά σχέδια της στην αγορά των τάνκερ.

    Στο στόλο της Goldenport περιλαμβάνονται 12 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ωστόσο τα δύο νέα bulker θα είναι από τα μεγαλύτερα της εταιρείας.

    Η τιμή αγοράς των νεότευκτων δεν έχει γίνει γνωστή. Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία της VesselsValue, η τελευταία τιμή που αφορούσε παραγγελία νεότευκτου ultramax σε κινέζικο ναυπηγείο για παραγγελία που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, ήταν στα 27 εκατ. δολάρια.

    Οι δύο νέες παραγγελίες έρχονται μετά τις πωλήσεις δύο bulker του στόλου της Goldenport Shipmanagement που ολοκληρώθηκαν το 2018.

    Ειδικότερα, η ελληνική ναυτιλιακή πούλησε πέρυσι τον Απρίλιο στην αμερικανική εταιρεία Pangaea Logistics Solutions, που εξειδικεύεται στην μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου, το πλοίο Madeleine, χωρητικότητας 76.600 dwt και κατασκευής 2006 στα ναυπηγεία Imabari, έναντι 14,2 εκατ. δολ.  Μάλιστα, κύκλοι της αγοράς έκαναν λόγο τότε για μία άκρως προσοδοφόρα κίνηση, αφού η Goldenport Shipmanagement, είχε αγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο το 2016, στη μισή τιμή, στα 6,6 εκατ. δολ.

    Λίγους μήνες αργότερα, το Σεπτέμβριο 2018, η Polforce, συμφερόντων της Αλίκης Πολέμη, εξαγόρασε από τη Goldenport το πλοίο Eleni D (χωρητικότητας 58.400 dwt, κατασκευής 2010), το οποίο έχει μετονομαστεί πλέον σε Zanpol Force. Ωστόσο, η τιμή πώλησης δεν έγινε γνωστή. 

    Oι κινήσεις στην αγορά των τάνκερ

    Ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων αποτέλεσε το κύριο πεδίο ισχυροποίησης της παρουσίας της οικογένειας Δράγνη, κατά την παρελθούσα χρήση.

    Ειδικότερα, η ναυτιλιακή Oceangold Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Δράγνη, η Gunvor Group, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες μεταφοράς εμπορευμάτων παγκοσμίως, και η επενδυτική εταιρία Maas Capital δημιούργησαν τη ναυτιλιακή ClearOcean Tankers. Οι τρεις εταίροι κατέχουν ισόποσα ποσοστά συμμετοχής στη νέα εταιρία.

    Η νεοσυσταθείσα ClearOcean Tankers υπέγραψε ένα συμβόλαιο με το ναυπηγείο STX Offshore & Shipbuilding Co. για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου MR2, καθώς και ένα δεύτερο συμβόλαιο με το ναυπηγείο για την κατασκευή δύο τάνκερ LR2 μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων. Τα έξι πλοία πρόκειται να παραδοθούν στην εταιρεία κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2019 και το πρώτο τρίμηνο του 2020.

    Γιάννης Δράγνης Oceangold ναυτιλία
    Ο εφοπλιστής Γιάννης Δράγνης με τη σύζυγό του Λάουρα Λαλαούνη Μακροπούλου

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Οι ναυτιλιακές μετοχές -και μία ελληνική- που επιλέγουν οι αναλυτές για το 2019. Οι κλάδοι που θα ξεχωρίσουν

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ν. Νοτιάς: Ο εφοπλιστής με τις κατασκευαστικές business που εγκατέλειψε τον Πύργο Trump

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέα εξέλιξη με τη χρεοκοπημένη Toisa. Πόσα είναι τώρα τα χρέη της



    ΣΧΟΛΙΑ