• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Ήπιες παρέμειναν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην Άπω Ανατολή για την πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 26-30 Νοεμβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, βελτίωση σε όλες τις βασικές διαδρομές παρουσίασαν οι ναύλοι των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε, ενώ το κλίμα έστω και βραχυπρόθεσμα ενισχύθηκε θετικά καθώς ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης παρουσίασε άνοδο κατά 22% σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης.

    Συγκεκριμένα, στην αγορά της Βραζιλίας πληροφορίες ανέφεραν ότι ένας σημαντικός αριθμός πλοίων σε ημερομηνίες Δεκεμβρίου ναυλώθηκε με αποτέλεσμα και ο δείκτης C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα μέσα στην εβδομάδα να ενισχυθεί από $15.75 ανά τόνο σε $18.00 ανά τόνο ενώ προς το κλείσιμο υποχώρησε και πάλι στα $15.80 ανά τόνο.

    Παράλληλα, στον Ειρηνικό οι ανθρακωρύχοι ήταν αρκετά δραστήριοι  με αποτέλεσμα και ο δείκτης C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα να κινηθεί ανοδικά από $7.00 ανά τόνο σε $9.00 ανά τόνο όμως στην συνέχεια υποχώρησε στα $7.50 ανά τόνο. Επιπροσθέτως, η ροή των φορτίων άνθρακα από την Ανατολική Αυστραλία ήταν αργή ενώ παράλληλα η χωρητικότητα του Ειρηνικού επηρεάστηκε από τις άσχημες καιρικές συνθήκες δημιουργώντας  προβλήματα στο χρονοδιάγραμμα των πλοίων αν και παραμένει ένας σημαντικός παράγοντας για πιθανή άνοδο των ναύλων στο προσεχές διάστημα.

    εκ τούτου, ο δείκτης BCI την Παρασκευή 30/11/18 έκλεισε ανοδικά στις 1755 μονάδες  με κέρδη συνολικής τάξεως των 397 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να διαμορφώνεται στα $ 13,816 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 2,963.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Η εικόνα της ναυλαγοράς των Panamaxes/kamsarmaxes  στον Ατλαντικό ήταν ανάμεικτη την εβδομάδα που πέρασε, καθώς για παράδειγμα η κινητικότητα της αγοράς στον Κόλπο της Αμερικής και της Ευρώπης ήταν πιο ενισχυμένη σε σχέση με άλλες περιοχές όπου ήταν λιγότερο δραστήριες.

    Επίσης, το κλίμα της αγοράς στο μεγαλύτερο διάστημα της εβδομάδας σε γενικές γραμμές παρέμεινε θετικό αν και προς το κλείσιμο παρατηρήθηκε έλλειψη νέων φορτίων με αποτέλεσμα και οι ναυλώσεις να ολοκληρωθούν  σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις αντίστοιχες προηγούμενες. Από την άλλη, σταθερά κινήθηκε η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με τους ναύλους σε fronthaul ταξίδια στα kamsarmaxes να κυμανθούν περίπου στα $15Κ+$500Κ(ballast bonus) ενώ βελτίωση παρουσίασε και η αγορά του Κόλπου της Αμερικής κυρίως σε υπερατλαντικά ταξίδια όπως  επίσης  και στα fronthaul  από τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής. Επιπροσθέτως, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Βόρειου Ατλαντικού κυρίως όμως λόγω της δημιουργίας  προοπτικών από την διαθέσιμη χωρητικότητα παρά λόγω των πραγματικών συνθηκών της αγοράς.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Η αγορά του Ειρηνικού αρχικά κινήθηκε υποτονικά όμως στην συνέχεια η κινητικότητα σε ναυλώσεις ενισχύθηκε με τα συμφωνηθέντα όμως επίπεδα να παραμένουν παρόμοια με προηγούμενες συμφωνίες. Πάραυτα, ο αριθμός των νέων φορτίων συμπεριλαμβανομένων και των φορτίων άνθρακα από την Αυστραλία όπως επίσης και την Ινδονησία ήταν υγιής όμως κατά την διάρκεια της εβδομάδας η αγορά άρχισε να κινείται σε δυο ταχύτητες, καθώς οι προτεινόμενοι ναύλοι σε μεγαλύτερης χωρητικότητας και καλύτερων προδιαγραφών πλοία σε σχέση με τα μικρότερης και παλαιότερης χρονολογίας ήταν σε υψηλότερα επίπεδα.

    Παράλληλα, ο αριθμός των απαιτήσεων του Βόρειου Ειρηνικού αρχικά ήταν ικανοποιητικός όμως στην συνέχεια και προς το τέλος της εβδομάδας περιορίστηκε. Επίσης, παρά το γεγονός ότι τα φορτία της Ινδονησίας ήταν περισσότερα σε σχέση με εκείνα των προηγούμενων εβδομάδων διατηρώντας έτσι και τα επίπεδα των ναύλων σταθερά, το διαθέσιμο τονάζ  ήταν αυξημένο με αποτέλεσμα και οι ναυλώσεις να ολοκληρωθούν σε τετραψήφιο αριθμό. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου κινέζικης κατασκευής τύπου panamax διαθέσιμο στην νότια Κίνα για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας προς την Κίνα στα $7,500 ημερησίως. Ο δείκτης BPI  την Παρασκευή 30/11/2018 έκλεισε ανοδικά στις 1,463 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Ανάμεικτη ήταν η εικόνα της αγοράς του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε καθώς η αγορά του Kόλπου της Αμερικής ήταν ενεργή λόγω του αριθμού των φορτίων petcoke και της περιορισμένης σε σύντομο χρονικό ορίζοντα διαθέσιμης χωρητικότητας. Ενδεικτικά, οι συμφωνηθέντες ναύλοι στα Ultramaxes σε ταξίδια προς την ανατολική Μεσόγειο κυμάνθηκαν μεταξύ $24-25Κ ημερησίως. Παράλληλα, δραστήρια ήταν και η αγορά των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής κυρίως σε σχέση με τον αυξημένο αριθμό των φορτίων σε ημερομηνίες στις αρχές Δεκεμβρίου όμως τα επίπεδα των ναύλων δεν παρουσίασαν σημαντική βελτίωση καθώς αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και το διαθέσιμο τονάζ το οποίο και απορροφήθηκε.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε fronthaul ταξίδια στα Ultramaxes κυμάνθηκαν κάτω από τα επίπεδα των $15Κ+$500Κ(ballast bonus) και στα supramaxes κάτω από τα $14Κ+$400Κ. Από την άλλη στην Μεσόγειο/Μαύρη Θάλασσα, η αγορά έκανε διόρθωση και οι ναύλοι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα ενώ αναμένεται το επόμενο διάστημα να παρουσιάσει περαιτέρω ύφεση. Αντίθετα, η αγορά της Ευρώπης ήταν πιο δραστήρια με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να βελτιωθούν. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 58,000 dwt διαθέσιμο στο Skaw για ταξίδι μέσω της Βαλτικής  προς την Ευρώπη με φορτίο scrap στα $12Κ ημερησίως.

    Στην Άπω Ανατολή το κλίμα της αγοράς για άλλη μια εβδομάδα ήταν αρνητικό, καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα στην Νοτιοανατολική Ασία και Βόρεια Κίνα έχει ήδη αυξηθεί και με την εφαρμογή των περιορισμών της Κίνας σε εισαγωγές άνθρακα, αρκετοί πλοιοκτήτες θέλησαν να αλλάξουν ημισφαίριο.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε πλοία τύπου tess’58 σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού διαθέσιμα στην Ιαπωνία κυμάνθηκαν περίπου στα $9Κ ημερησίως και σε ταξίδια από την βόρεια Κίνα προς την Νοτιοανατολική Ασία στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $5Κ ημερησίως. Επιπροσθέτως, οριακή ύφεση παρουσίασε και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας καθώς η έλλειψη νέων φορτίων άσκησε περαιτέρω πίεση ειδικά σε spot διαθέσιμα πλοία.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε supramaxes διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την ανατολική Ινδία κυμάνθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $7Κ ημερησίως και προς την Κίνα στα μεσαία των $11Κ ημερησίως. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 30/11/2018 έκλεισε με οριακή πτώση στις 944 μονάδες.

    HANDYSIZE 

    Η αγορά του Ατλαντικού σε γενικές γραμμές κινήθηκε υποτονικά την εβδομάδα που πέρασε με τον δείκτη την Τετάρτη να παρουσιάζει περαιτέρω πτώση. Στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε ύφεση με πολλά διαθέσιμα πλοία κυρίως σε ημερομηνίες στις αρχές Δεκεμβρίου επηρεάζοντας έτσι και τα επίπεδα των ναύλων ενώ αντίθετα, η αγορά της Μεσογείου παρέμεινε σταθερή με αρκετές νέες απαιτήσεις.

    Από την άλλη, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής αρχικά κινήθηκε υποτονικά όμως στην συνέχεια οι ναύλοι ειδικά στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία ενισχύθηκαν.

    Επίσης, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Κόλπου της Αμερικής με ενδεικτική ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 37,000 dwt για ταξίδι προς το Λίβερπουλ στα μεσαία επίπεδα των $16Κ ημερησίως.

    Στον Βόρειο Ειρηνικό η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη και οι ναυλώσεις λίγες. Επίσης, νοτιότερα ο όγκος των φορτίων παρέμεινε χαμηλός με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο μικρότερης χωρητικότητας διαθέσιμο στην Μαλαισία που ναυλώθηκε για μικρής διάρκειας ταξίδι προς την Νοτιοανατολική Ασία σε βάσει dop στα $8Κ ημερησίως.

    Τέλος, ύφεση παρουσίασε η αγορά του Ινδικού ωκεανού με τους ναύλους να υποχωρούν και ενδεικτικά σε φορτία χάλυβα από την Ανατολική Ινδία προς την Σρι Λάνκα οι ναύλοι κυμάνθηκαν περίπου μεταξύ $4-5Κ ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 30/11/2018  έκλεισε με οριακές απώλειες στις 626 μονάδες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Φράγκου: Εισαγωγή στο Nasdaq με τέσσερα νέα πλοία για τη Navios Containers

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Γ. Αλαφούζος: Αυτοί είναι οι τρεις μέτοχοι που αύξησαν το ποσοστό τους στην Okeanis Eco Tankers

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Χανδρής: Η ασυνήθιστη κίνηση της Chandris Hellas στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων



    ΣΧΟΛΙΑ