• Ναυτιλία

    Γ. Χανδρής: Η ασυνήθιστη κίνηση της Chandris Hellas στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων

    Γιάννης Χανδρής ναυτιλία

    Γιάννης Χανδρής, εφοπλιστής Chandris Hellas


    Είναι γνωστό στους κύκλους της αγοράς ότι η ναυτιλιακή Chandris Hellas, της οικογένειας Χανδρή, σπανίως πραγματοποιεί κινήσεις στη second hand αγορά πλοίων. Ωστόσο, σύμφωνα πληροφορίες, το όνομά της συνδέεται με την απόκτηση τριών μεταχειρισμένων πλοίων. Πρόκειται για δύο τάνκερ τύπου MR και ένα supramax, τα οποία ανήκαν στο στόλο της Gestioni Armatoriali, της ιταλικής ναυτιλιακής που προχώρησε σε αναδιάρθρωση λόγω χρεών νωρίτερα φέτος.

    Πρόκειται για το χωρητικότητας 51.400-dwt τάνκερ Mare di Venezia (κατασκευής 2008) και το αδελφό πλοίο Mare di Genova (κατασκευής 2009), τα οποία από το τέλος Οκτωβρίου ανήκουν πλέον στο στόλο της Chandris, με τις ονομασίες Aegea και Aktea, αντίστοιχα. Ναυλομεσίτες τοποθετούν την τιμή πώλησης τους στα 33 εκατ. δολάρια.

    Το τρίτο πλοίο της Gestioni που πέρασε στην κατοχή της Chandris είναι το χωρητικότητας 57,200-dwt και κατασκευής 2010 φορτηγό πλοίο Pannonia G (μετονομάστηκε σε Serene Theodora). Μάλιστα, το συγκεκριμένο supramax έχει περάσει στο στόλο της νέας εταιρείας που ίδρυσε στο τέλος Αυγούστου η Chandris, με την ονομασία Century Bulk Carriers Management,  η οποία διαχειρίζεται τον στόλο του ξηρού φορτίου της. Το Serene Theodora αναγράφεται στην ιστοσελίδα της Century Bulk Carriers, αλλά δεν έχει αναρτηθεί προς το παρόν η φωτογραφία του.

    Οι λεπτομέρειες για το deal της εξαγοράς των τριών πλοίων δεν είναι γνωστές. Κάποιες πηγές αναφέρουν ότι η πώληση των πλοίων Mare di Venezia και Mare di Genova έγινε απευθείας από τη Gestioni. Άλλες πηγές υποστηρίζουν ότι η συναλλαγή αποτέλεσε μέρος της αναδιάρθρωσης χρέους της ιταλικής εταιρείας ύψους σχεδόν 400 εκατομμυρίων δολαρίων,  που ανακοινώθηκε τον Ιούνιο.

    Μάλιστα, ιταλικά μέσα αναφέρουν ότι οι δανειστές Deutsche Bank και Attestor δέσμευσαν το στόλο της Gestioni με εννέα bulkers και τρία τάνκερ και σε αντάλλαγμα η εταιρεία θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με τα μισά από αυτά.

    Οι άλλες κινήσεις της Chandris

    Σημειώνεται ότι η Chandris έχει πραγματοποιήσει φέτος αρκετές κινήσεις αναδιάρθρωσης του στόλου της.

    Τον Σεπτέμβριο η ελληνική εταιρεία πούλησε, το παλαιότερο VLCC της, Britanis (χωρητικότητας 304,700 dwt, κατασκευής 2002), στην ιαπωνική Modec έναντι περίπου 20 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με πληροφορίες.

    Παράλληλα, τον περασμένο Μάιο πούλησε στη ναυτιλιακή Latsco, συμφερόντων της οικογένειας Λάτση, τα πλοία aframax Amorea και Aegea, χωρητικότητας 115,760-dwt, που κατασκευάστηκαν το 2009, στο ναυπηγείο Samsung. Τα πλοία μετονομάστηκαν σε Fos Picasso και Fos Da Vinci. Η τιμή πώλησης κυμάνθηκε στα 24 εκατ. δολάρια έκαστο.

    Από την άλλη πλευρά, τα συγκεκριμένα aframax αντικαταστάθηκαν από τα νεότευκτα αδελφά πλοία Amarthea και Aristea, χωρητικότητας 112,800-dwt, που κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Cosco Dalian και παραδόθηκαν στην Chandris φέτος.

    γιαννης χανδρης

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Φράγκου: Εισαγωγή στο Nasdaq με τέσσερα νέα πλοία για τη Navios Containers

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Γ. Αλαφούζος: Αυτοί είναι οι τρεις μέτοχοι που αύξησαν το ποσοστό τους στην Okeanis Eco Tankers

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Β. Βαρδινογιάννης: Συνεχίζει την εκκαθάριση των παλιών της τάνκερ η Avin



    ΣΧΟΛΙΑ