• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Με χαμηλότερες ταχύτητες κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 24-28 Σεπτεμβρίου 2018 λόγω των ασιατικών αργιών.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ανάκαμψη παρουσίασε η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε ύστερα από τις πτωτικές τάσεις στα επίπεδα των ναύλων το μεγαλύτερο διάστημα των τελευταίων δυο μηνών.

    Συγκεκριμένα, αρχικά ο αριθμός των απαιτήσεων της αγοράς του Ειρηνικού λόγω των αργιών στην Κίνα, Ιαπωνία και Νότιο Κορέα ήταν περιορισμένος επηρεάζοντας έτσι και την πορεία της αγοράς. Συνεπώς, λίγοι βασικοί ναυλωτές ήταν δραστήριοι με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων κατά την διάρκεια της εβδομάδας στην διαδρομή C5 από Δυτική Αυστραλία προς Κίνα να παραμείνουν σταθερά. Παρόλα αυτά, προς το κλείσιμο η εισροή ενός νέου αριθμού απαιτήσεων ώθησε ανοδικά τους ναύλους με αποτέλεσμα και ο δείκτης C5 από $ 7.21 ανά τόνο την Τετάρτη  να ενισχυθεί την Παρασκευή σε $ 7.90 ανά τόνο.

    Από την άλλη, στην αγορά του Ατλαντικού η κινητικότητα ήταν πιο έντονη καθώς έγιναν ναυλώσεις σε υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια ενώ στην αγορά της Βραζιλίας υπήρξαν φήμες ότι οι Vale και CSN ναύλωσαν κι άλλα  πλοία σε prompt ημερομηνίες. Ως  εκ τούτου στο κλείσιμο ο δείκτης C3 στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα ενισχύθηκε στα $ 20.61 ανά τόνο ενώ παράλληλα ο C17 από το Saldanha Bay προς το Qingdao ενισχύθηκε στα $ 15.64 ανά τόνο από $ 15.28 που είχε διαμορφωθεί την προηγούμενη εβδομάδα.

    Επιπροσθέτως, ο  δείκτης BCI  την Παρασκευή 28/9/2018 διαμορφώθηκε 2,000 μονάδες   με κέρδη συνολικής τάξεως των 160 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα $ 18,350 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $ 2,350. Τέλος, ο δείκτης στα fronthaul ταξίδια από Ευρώπη/Μεσόγειο προς την Άπω Ανατολή  διαμορφώθηκε στα $38,114 ημερησίως και στα υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια από την περιοχή του Γιβραλτάρ/Αμβούργου  στα $19,125 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Άνοδο σε γενικές γραμμές παρουσίασαν οι spot ναύλοι στην αγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε και το κλίμα ήταν θετικό παρόλο που στην Ευρώπη σημαντικός αριθμός πλοίων που αναμένεται σύντομα διαθέσιμος άσκησε πίεση στα επίπεδα των ναύλων της περιοχής. Παρόλα αυτά, η αυξημένη κινητικότητα της αγοράς του Βόρειου Ατλαντικού και των ανατολικών ακτών της Αμερικής κυρίως σε fronthaul ταξίδια διατήρησαν τα επίπεδα της ζήτησης σε τονάζ παραδοτέο στον Ατλαντικό, ενισχυμένα. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση που αφορούσε πλοίο τύπου Kamsarmax παραδοτέο στην Ολλανδία για ταξίδι μέσω του St.Lawrence προς την Κίνα στα $23Κ ημερησίως.

    Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής καθώς ενισχύθηκε σημαντικά αφού ο αριθμός των αναμενόμενων διαθέσιμων πλοίων στα μέσα Οκτωβρίου έχει συρρικνωθεί με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να κυμανθούν σε υψηλότερα επίπεδα από εκείνα προηγούμενων ναυλώσεων.

    Ενδεικτικά, στα υπερατλαντικά ταξίδια αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου Kamsarmax για ταξίδι προς την Μεσόγειο με φορτίο σιτηρών στα χαμηλά επίπεδα των $20Κ ημερησίως ενώ στα fronthaul ταξίδια σε πλοία διαθέσιμα στην Ινδία με ημερομηνίες Οκτωβρίου οι ναύλοι κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $16Κ (dop basis) ημερησίως το οποίο ήταν περίπου αντίστοιχο με εκείνο των χαμηλών με μεσαίων επιπέδων των  $18Κ ημερησίως + $800ΚBB (aps basis).

    Επιπροσθέτως οι προβλέψεις για το επόμενο διάστημα παραμένουν συγκρατημένα αισιόδοξες κυρίως λόγω των αργιών στην Άπω Ανατολή. Για την ώρα ο αριθμός των πλοίων που ταξιδεύει με έρμα προς την περιοχή δείχνει ισορροπημένος όποτε εφόσον η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας διατηρήσει την δυναμική της αναμένεται τα επίπεδα των ναύλων να παραμείνουν σταθερά.

    Στον Ειρηνικό η αγορά ήταν αρκετά ενεργή παρά το γεγονός ότι στην αρχή της εβδομάδας αρκετές χώρες ήταν εκτός λόγω των αργιών. Στον Βόρειο Ειρηνικό υπήρξαν περισσότερα φορτία  στην αγορά ειδικά από την Ανατολική Αυστραλία ενώ οι ναύλοι στα Kamsarmaxes διαθέσιμα στην Άπω Ανατολή σε κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας ή Βόρειου Ειρηνικού, κυμάνθηκαν πάνω από τα μεσαία επίπεδα των $14Κ ημερησίως. Επιπροσθέτως, η δυνατή αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής έδωσε παραπάνω δυναμική  ειδικά σε πλοία διαθέσιμα στην Νοτιοανατολική Ασία, καθώς μπόρεσαν να εξασφαλίσουν μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια.

    Αντίθετα, η αγορά των χρονοναυλώσεων περιόδου ήταν υποτονική μάλλον λόγω του δισταγμού των ναυλωτών να δεσμεύσουν πλοία σε υψηλότερους ναύλους. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου Kamsarmax για περίοδο 5-8 μηνών στα υψηλά επίπεδα των $13Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 28/9/2018 διαμορφώθηκε στις 1,695 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

    Στον κόλπο της Αμερικής οι ναύλοι διατήρησαν την δυναμική τους παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των φορτίων για τον Οκτώβριο ήταν περιορισμένος ενώ παράλληλα η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής επίσης διατήρησε την δυναμική της με ενδεικτική αναφορά σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 63,000 dwt παραδοτέο στην Recalada για ταξίδι προς την Άπω Ανατολή, στα υψηλά επίπεδα των $15Κ ημερησίως και υψηλά των $500Κ (ballast bonus).

    Επίσης, στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας  υπήρξε ένας ικανοποιητικός αριθμός fronthaul φορτίων με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο τύπου Supramax που ναυλώθηκε στα $24Κ ημερησίως.

    Η αγορά του Ειρηνικού κατά την διάρκεια της εβδομάδας παρουσίασε σημάδια ύφεσης με αποτέλεσμα μερικοί πλοιοκτήτες προκειμένου να ναυλώσουν τα πλοία τους πριν τις αργίες της Κίνας να μειώσουν τις απαιτήσεις τους. Ως εκ τούτου, τα επίπεδα των ναύλων σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού με φορτία σιτηρών σε Ultramaxes διαθέσιμα στην Ιαπωνία, κυμάνθηκαν στα χαμηλά των $13Κ ημερησίως. Από την άλλη, στα backhaul ταξίδια οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί ενώ πτώση παρουσίασαν σε ταξίδια από την Άπω Ανατολή προς την Νοτιοανατολική Ασία με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο χωρητικότητας 53,000 dwt διαθέσιμο στην μεσαία Κίνα στα χαμηλά επίπεδα των $8Κ ημερησίως.

    Πτωτικά κινήθηκε και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας με τα πλοία τύπου Tess 58 διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη για ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα να επιτυγχάνουν χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $13Κ ημερησίως. Ο δείκτης BSI  την Παρασκευή 29/9/2018  διαμορφώθηκε στις  1,194 μονάδες.

    HANDYSIZE 

    Στον Ατλαντικό η κινητικότητα της αγοράς ήταν μειωμένη, παρόλα αυτά, στον κόλπο της Αμερικής το διαθέσιμο τονάζ παρέμεινε περιορισμένο ενώ παράλληλα υπήρξε μεγάλος αριθμός φορτίων κυρίως σιτηρών σε ταξίδια εντός της Αμερικής.

    Από την άλλη, η εικόνα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα με τα επίπεδα των ναύλων να διατηρούν την δυναμική τους.

    Στην Μεσόγειο οι ναύλοι κράτησαν την δυναμική τους και σε ταξίδια με φορτία χάλυβα προς τον κόλπο της Αμερικής κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως ενώ σε ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα προς την Ανατολική Μεσόγειο με φορτία σιτηρών περίπου στα $11Κ ημερησίως.

    Τέλος, η αγορά της Ευρώπης ενισχύθηκε καθώς υπήρξαν απαιτήσεις σε μικρές χρονοναυλώσεις περιόδου. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 32,000 dwt παραδοτέο στην Βόρεια Ευρώπη για μικρή περίοδο και με επαναπαράδοση στον Ατλαντικό στα μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως.

    Αντίθετα, η αγορά του Ειρηνικού λόγω των αργιών στην Ιαπωνία και Κορέα ήταν πιο υποτονική ενώ η κινητικότητα ήταν μειωμένη. Στον Βόρειο Ειρηνικό, υπήρξαν πολύ λίγα νέα φορτία και οι διαπραγματεύσεις των ναύλων κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα προηγούμενων ναυλώσεων. Νοτιότερα, το κλίμα της αγοράς δεν άλλαξε με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις ενώ από την άλλη, στην αγορά του Ινδικού ωκεανού η κινητικότητα σε φορτία ήταν βελτιωμένη. Επίσης στα παράκτια ταξίδια εντός της Ανατολικής Ινδίας  αναμένεται το προσεχές διάστημα η κινητικότητα να αυξηθεί καθώς οι operators είναι ήδη ενεργοί στην αγορά και συλλέγουν προσφορές. Επίσης, το ενδιαφέρον ήταν αυξημένος και στις χρονοναυλώσεις μικρής περιόδου με πληροφορίες σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 32,000 dwt διαθέσιμο στην Ανατολική Ινδία για 3-5 μήνες στα μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 29/9/2018  διαμορφώθηκε στις  629 μονάδες.

    ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Οι νέες καταγγελίες των παλιών μετόχων της DryShips

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στ. Τσαντάνης: Mία αγορά και δύο πωλήσεις πλοίων για τη Seanergy Maritime. Τα σχέδια της εταιρίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Β. Βαλέντης: Αναχρηματοδότηση δανείου για την Pyxis Tankers



    ΣΧΟΛΙΑ