• Ναυτιλία

    Πρωτιά για τα τάνκερ στις διαλύσεις πλοίων. Όλα τα στοιχεία


    Πάνω από 200 πλοία οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018, με τα δεξαμενόπλοια να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των αποσύρσεων. 

    Σύμφωνα με τον Ed McIlvaney, ειδικό στις διαλύσεις πλοίων, η τάση αυτή, κυρίως στα τάνκερ, αναμένεται να συνεχιστεί σε όλη τη χρονιά, εκτός αν υπάρξει ξαφνικά θεαματική ανάκαμψη στη ναυλαγορά.

    Ειδικότερα, ο McIlvaney επισημαίνει ότι 213 πλοία, όλων των τύπων και με χωρητικότητα περίπου 10,4 εκατ. τόνων, πουλήθηκαν για scrap κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018.

    Στον κλάδου του υγρού φορτίου, έχουν καταγραφεί 17 πωλήσεις VLCC, δύο suezmaxes, 14 aframaxes, πέντε panamaxes και 15 handysize. Επίσης, αναφέονται δύο πλοία διπλής χρηστικότητας, καθώς επτά πλοία μεταφοράς αερίου.

    Τα 79 τάνκερ και τα δύο πλοία διπλής χρηστικότητας, έχουν συνολικά χωρητικότητα 8,354 εκατ. dwt και είναι υπετριπλάσια σε σχέση με τα 19 μόλις πλοία, χωρητικότητας 916.956 dwt, που είχαν διαλυθεί το πρώτο τρίμηνο του 2017.

    Ωστόσο, την περασμένη εβδομάδα, η GMS, η μεγαλύτερη εταιρία αγοράς πλοίων για απόσυρση παγκοσμίως, υποστήριξε ότι υπάρχουν σημάδια επιβράδυνσης στις διαλύσεις τάνκερ, λόγω της μείωσης της ζήτησης από τους αγοραστές, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν πίστωση και να αγοράσουν μεγάλα δεξαμενόπλοια.

    Στον τομέα μεταφοράς ξηρού φορτίου, η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς μόνο 134 πλοία, χωρητικότητας 2,04 εκατ. dwt, πουλήθηκαν για scrap κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 έναντι 201 πλοίωντο αντίστοιχο τρίμηνο του 2017

    Στις πωλήσεις πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, περιλαμβάνονται πέντε capesize, δύο  panamaxes και έξι handysizebulk carriers. Με αργούς ρυθμούς γίνονται οι διαλύσεις στα container, καθώς έχουν καταγραφεί μόνο 13 περιπτώσεις.

    Ο συνολικός αριθμός πλοίων προς διάλυση, τόσο στο ξηρό όσο και στο υγρό φορτίου, το πρώτο τρίμηνο του 2018 ανήλθε σε 10,39 εκατ. dwt, έναντι 200 πλοίων χωρητικότητας 8,065 εκατ. dwt την αντίστοιχη προνική περίοδο του 2017.

    Η Ινδία παραμένει ο βασικός προορισμός φέτος, καθώς έχουν πουληθεί εκεί 70 πλοία και ακολουθούν το Μπαγκλαντές με 47 πλοία και η Τουρκία με 21.

    Παράλληλα, ο McIlvaney επισημαίνει ότι 36 επιπλέον πλοία έχουν πουληθεί στη Ινδία αλλά δεν έχουν δηλωθεί από τους αγοραστές.

    tanker ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Αλ. Τσάκος: Πούλησε πλοίο σε τιμή υπερδιπλάσια από την τιμή αγοράς!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Χημική διαρροή από containership της Diana – Τι συνέβη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Aegean Marine: Στον «αέρα» το deal με την HEC Europe



    ΣΧΟΛΙΑ