• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Έλληνες εφοπλιστές: Τον Ιανουάριο πώλησαν 9 πλοία και εισέπραξαν 333,3 εκατ. δολάρια – Πώλησαν πλοίο κοντέινερ με 130 εκατ. δολάρια!

    containerships


    Ανοδικά συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 19-23 Μαρτίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, το γενικότερο κλίμα της αγοράς παρέμεινε θετικό με τις λιγοστές συμφωνίες που ακούστηκαν να έχουν ολοκληρωθεί σε υψηλότερα επίπεδα από εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών.

    Στα Panamaxes, στην Ασία οι τιμές των ναύλων πλησίασαν τα πέντε νούμερα, ενώ παράλληλα την περασμένη εβδομάδα ένας αριθμός πλοίων απορροφήθηκε από liner operators με αποτέλεσμα να απομείνουν λίγα διαθέσιμα σε θέσεις spot/prompt πλοία.

    Επιπροσθέτως, η αγορά του Ατλαντικού παραμένει πολύ ενεργή με αρκετά πλοία χωρητικότητας 5000 TEU να επεκτείνουν υπάρχουσες συμφωνίες στα επίπεδα των $ 12,500 ημερησίως, ναύλοι βελτιωμένοι κατά $ 500 ημερησίως σε σχέση με τις τελευταίες αντίστοιχες συμφωνίες.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, οι τιμές των ναύλων σε όλες τις περιοχές συνέχισαν να ενδυναμώνουν όπως για παράδειγμα απεικονίζει η συμφωνία ενός πλοίου τύπου Shanghai 3500 στην Μεσόγειο που ναυλώθηκε για περίοδο 4-6 μηνών στα $ 11,250 ημερησίως.

    Επίσης, οι αναλυτές σχολιάζουν ότι ενώ ο αριθμός των ναυλώσεων ήταν μικρός λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων ήταν εμφανές ότι οι πλοιοκτήτες αυτής της κατηγορίας διαθέτουν αρκετές επιλογές αφότου η υπάρχουσα συμφωνία του πλοίου τους λήξει.

    Αντίστοιχα θετική εικόνα παρουσίασε και η κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 2800 TEU με αναφορά σε ναύλωση πλοίου τύπου Mipo στην Μεσόγειο στα $ 10,700 ημερησίως, ναύλος βελτιωμένος σε σχέση με την τελευταία αντίστοιχη συμφωνία που είχε κλείσει στα $ 10,300 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, η ζήτηση γενικά σε αυτή την κατηγορία ήταν αυξημένη και ειδικά στην Άπω Ανατολή με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να διαπραγματεύονται χρονοναυλώσεις σε υψηλότερα επίπεδα και με ευνοϊκότερους όρους.

    Από την άλλη στα πλοία χωρητικότητας των 2500 TEU, η αγορά παρέμεινε αρκετά ενεργή με περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων πλοίων για τις επόμενες εβδομάδες, ενώ παράλληλα τα επίπεδα των ναύλων κινήθηκαν σε παρόμοια με εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών.

    Στα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU, η ζήτηση σε όλους τους τύπους πλοίων αυτής της κατηγορίας και σε κάθε είδους ταξίδι παρέμεινε υψηλή.

    Στην Ασία οι ναύλοι στα πλοία τύπου Wenchong 1700 διατηρήθηκαν σε επίπεδα πάνω από τα $ 11,000 ημερησίως χωρίς όμως αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις, ενώ στα πλοία τύπου B-170 αναφέρθηκε ναύλωση στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως για περίοδο 6 μηνών όπως επίσης και για 12 μήνες.

    Στην Μεσόγειο, πληροφορίες θέλουν κάποια πρότυπου τύπου πλοία Wenchong να βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση με ναυλωτές κοντά στα μεσαία επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως.

    Επίσης, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU, οι ναύλοι στην Άπω Ανατολή σε υψηλών προδιαγραφών πλοία όπως για παράδειγμα σε τύπου Daesun/Orskov, κινήθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως.

    Ωστόσο,  αξίζει να αναφερθεί η ναύλωση πλοίου τύπου CV1100 με εξοπλισμό φόρτωσης για περίοδο 12 μηνών στα $ 9,000 ημερησίως, ναύλος που σχολίασαν οι αναλυτές ότι είχαν να δουν σε αυτόν τον τύπο πλοίου για περίπου επτά χρόνια. Αν και επισημαίνουν ότι το συγκεκριμένο πλοίο θα απασχοληθεί αποκλειστικά στην περιοχή της Αυστραλίας/Νέας Ζηλανδίας.

    Τέλος, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU, τα επίπεδα των ναύλων δείχνουν πλέον να έχουν εδραιωθεί στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $ 5,000 ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ευ. Πιστιόλης: Με δάνειο 36 εκατ. ευρώ χρηματοδοτεί δύο νεότευκτα τάνκερ η Top Ships

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένας ακόμη Έλληνας εφοπλιστής στρέφεται στην αγορά LNG. Ποιοι και γιατί «ποντάρουν» στον κλάδο;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πήτερ Λιβανός: Δύο νέες συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης για τη GasLog Partners



    ΣΧΟΛΙΑ