• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Σχεδόν αμετάβλητη παρέμεινε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 27-31 Μαΐου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, μικρές μεταβολές παρουσίασε η ναυλαγορά των Containerships ενώ οι πληροφορίες σε σχετικές ναυλώσεις ήταν περιορισμένες.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η διαθέσιμη χωρητικότητα στα μεγαλύτερα πλοία των 8500 TEU περιορίστηκε αρκετά με αποτέλεσμα να μην υπάρξουν επιβεβαιωμένες πληροφορίες για νέες ναυλώσεις. Επίσης, στα μικρότερα πλοία η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ ήταν λίγο υψηλότερη, όμως η ζήτηση παρέμεινε σταθερή. Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η διαθέσιμη χωρητικότητα άρχισε να μειώνεται καθώς η κινητικότητα αυξήθηκε όμως οι ναύλοι δεν παρουσίασαν βελτίωση.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των 3500 TEU οι ναύλοι της Ασίας σε πρότυπου τύπου πλοία εδραιώθηκαν περίπου στα επίπεδα των $9k ημερησίως, όμως καθώς ένας αριθμός πλοίων αναμένεται σύντομα να ανοίξει, το ερώτημα παραμένει αν θα καταφέρουν θα διατηρήσουν την δυναμική τους αφού το επόμενο διάστημα κυρίως λόγω της καλοκαιρινής περιόδου η αγορά αναμένεται να κινηθεί ηπιότερα.

    Στην κατηγορία των 2800 TEU, οι πληροφορίες σε σχετικές ναυλώσεις ήταν λίγες όμως οι ναύλοι φαίνεται να παρουσίασαν διακυμάνσεις σε όλες τις περιοχές. Ενδεικτικά, στην Ασία σε πλοία τύπου Mipo κυμάνθηκαν περίπου στα $8.5k ημερησίως, ενώ πληροφορίες ανέφεραν ότι οι TS Lines ανανέωσαν ένα πλοίο τύπου Aker για χρονική περίοδο 3-5 μήνες, στα $9,100 ημερησίως, δηλαδή σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες.

    Αντίθετα, στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, τις τελευταίες εβδομάδες η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στην Ασία μειώθηκε καθώς αρκετά πλοία ναυλώθηκαν με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να κινηθούν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της κατηγορίας των 3500 TEU, δηλαδή ενισχύθηκαν στα υψηλά των $8k ημερησίως. Από την Άλλη, στον Ατλαντικό η κινητικότητα της αγοράς ήταν πιο περιορισμένη, με αποτέλεσμα μερικά πλοία να παραμένουν αναύλωτα. Παρόλα αυτά, προς το παρόν η εικόνα της αγοράς δείχνει ισορροπημένη όμως ενόψει του καλοκαιριού, οι προοπτικές σε νέες απαιτήσεις φαίνεται έχουν αρχίσει να περιορίζονται.

    Στην κατηγορία των 1700 TEU τώρα, η spot διαθέσιμη χωρητικότητα της Ασίας άρχισε και πάλι να αυξάνεται. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου τύπου Wenchong με εξοπλισμό φόρτωσης για χρονικό διάστημα 20-30 ημερών στα $ 8,350 ημερησίως δηλαδή επίπεδα παρόμοια με προηγούμενες συμφωνίες ενώ στην Καραϊβική οι προηγούμενες συμφωνίες κινήθηκαν στα χαμηλά-μεσαία των $9k ημερησίως.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των 1100 TEU η εικόνα της αγοράς στην Ασία παρέμεινε αμετάβλητη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, δηλαδή οι ναύλοι σε πλοία τύπου CV 1100 κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $6k ημερησίως και σε οικονομικής κατανάλωσης περίπου στα υψηλά των $7k, ανάλογα με τα στοιχεία παράδοσης του πλοίου.

    Τέλος, στα feeders των 700 TEU,  ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων στην Ασία  τις επόμενες εβδομάδες φαίνεται να μεγαλώνει οπότε η εικόνα της αγοράς δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη σε σχέση με την πορεία των ναύλων αφού το ερώτημα παραμένει για αν θα παρουσιάσουν πτώση.

    Το boxshp Puelo (χωρητικότητας 6.581-teu και κατασκευής 2006) της Diana Containerships

     



    ΣΧΟΛΙΑ