• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Ηπιότερα κινήθηκε η ναυλαγορά στα περισσότερα πλοία του κλάδου των Containerships την εβδομάδα 20-24 Μαΐου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πιο χαμηλές ταχύτητες επικράτησαν στην αγορά των Containerships, αφού ο αριθμός των ναυλώσεων ήταν μειωμένος ενώ περίπου το 20% αφορούσε σε πλοία χωρητικότητας άνω των 5200 TEU.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των PostPanamaxes, οι πληροφορίες σχετικά με πιθανές ναυλώσεις σε πλοία χωρητικότητας 8500 TEU ήταν ελλιπής. Παρόλα αυτά, τα επίπεδα της ζήτησης παρέμειναν υψηλά οπότε αναμένεται και οι ναύλοι σε σύγκριση με προηγούμενες ναυλώσεις, να παρουσιάσουν περαιτέρω βελτίωση. H μειωμένη προσφορά σε πλοία χωρητικότητας 6500 TEU δημιούργησε αρκετές νέες ευκαιρίες με αποτέλεσμα αρκετά πλοία είτε να βρεθούν υπό διαπραγματεύσεις είτε να ναυλωθούν. Σε πλοία μικρότερης χωρητικότητας των 6000 TEU οι ναύλοι φαίνεται να έφτασαν σε νέα επίπεδα δηλαδή $16k ημερησίως, αφού και εδώ το προσφερόμενο διαθέσιμο τονάζ ήταν περιορισμένο.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η προσφορά της διαθέσιμης χωρητικότητας στον Ατλαντικό ήταν περιορισμένη με την τελευταία συμφωνία σε χρονοναύλωση ενός έτους να λέγεται ότι ολοκληρώθηκε κοντά στα $12.5k ημερησίως.

    Από την άλλη, η εικόνα της αγοράς στην Ασία ήταν διαφορετική καθώς μερικά πλοία αναμένεται να ανοίξουν σύντομα, ενώ οι ναύλοι στις τελευταίες συμφωνίες κινήθηκαν μεταξύ χαμηλών-μεσαίων των $9k ημερησίως.

    Στην κατηγορία των 3500 TEU, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παρέμεινε αμετάβλητος σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα με την πλειονότητα όμως να βρίσκεται στην περιοχή της Ασίας. Την ίδια ώρα, οι πληροφορίες σχετικά με την αγορά της Ασίας στην κατηγορία των 2800 TEU, ήταν ελλιπής, ενώ η διαθέσιμη spot/prompt χωρητικότητα τις τελευταίες εβδομάδες φαίνεται να έχει αρχίσει να αυξάνεται. Οι ναύλοι δεν παρουσίασαν μεταβολές και παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες.

    Ηρεμα κινήθηκε η αγορά του Ατλαντικού με ελλιπής αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις.

    Αντίθετα, στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, τα επίπεδα της κινητικότητας στην αγορά της Ασίας ήταν ικανοποιητικά. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε η ανανέωση ναύλωσης σε πλοίο τύπου SDARI 2100 στα $11.4k ημερησίως από $ 10,750 ημερησίως που είχε ολοκληρωθεί η προηγούμενη αντίστοιχη συμφωνία.

    Σε γενικές γραμμές, οι ναύλοι σε πρότυπου τύπου πλοία των 2500 TEU με εξοπλισμό φόρτωσης φαίνεται να κινήθηκαν ανοδικά και κυμάνθηκαν μεταξύ μεσαίων-υψηλών των $8k ημερησίως. Επίσης, στον Ατλαντικό, παρόλο που τα επίπεδα των ναύλων ήταν υψηλότερα σε σύγκριση με εκείνα της Ασίας, οι πλοιοκτήτες με πλοία διαθέσιμα στην περιοχή της Καραϊβικής φαίνεται να δυσκολεύτηκαν να ναυλώσουν τα πλοία τους, αφού οι απαιτήσεις ήταν περιορισμένες.

    Στην κατηγορία των 1700 TEU, οι ανοδικές τάσεις που παρατηρήθηκαν στην αγορά της Μεσογείου το προηγούμενο διάστημα φαίνεται να συνεχίστηκαν αφού πληροφορίες ανέφεραν την ανανέωση ναύλωσης σε πλοίο τύπου Wenchong σε επίπεδα άνω των $8.5k ημερησίως (άνευ προμήθειας), ναύλος που σε σύγκριση με προηγούμενη συμφωνία ήταν ενισχυμένος. Αντίθετα, στην Ασία η αγορά παρέμεινε σε ήρεμους τόνους ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα άρχισε να μεγαλώνει. 

    Από την άλλη, στην κατηγορία των 1100 TEU η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη ενώ οι ναύλοι στην περιοχή της Ασίας σε πλοία τύπου CV 1100 παρέμειναν στα χαμηλά επίπεδα των $6k ημερησίως ενώ σε οικονομικής κατανάλωσης πλοία περίπου στα υψηλά των $7k ημερησίως.

    Τέλος, στα feeders των 700 TEU, η κινητικότητα της αγοράς ήταν επικεντρωμένη κυρίως σε χρονοναυλώσεις μικρής περιόδου ενώ οι ναύλοι στην Ασία κυμάνθηκαν κοντά στα $5k ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά



    ΣΧΟΛΙΑ