• Ναυτιλία

    Τελεσίγραφο από Cosco: «Ή εγκρίνετε τη μεταβίβαση του 16% ή προσφεύγουμε στη Διαιτησία»

    • Του Γιώργου Μανέττα
    Fu Cheng Qiu

    Το αφεντικό της Cosco, Fu Cheng Qiu, ή αλλιώς «Κάπταιν Fu»


    Με «μοντέλο ΟΛΘ» επιχειρεί η Cosco να εξασφαλίσει την άμεση μεταβίβαση του επιπλέον 16% του ΟΛΠ.

    Κύκλοι της κινέζικης εταιρείας μιλώντας στο mononews.gr επισημαίνουν πως το «μοντέλο ΟΛΘ» είναι το καταλληλότερο, προκειμένου να ολοκληρωθεί άμεσα η συναλλαγή και να διασφαλισθούν τα συμφέροντά τους, τα οποία έχουν πληγεί από την καθυστέρηση αδειοδότησης των υποχρεωτικών επενδύσεων για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών του Πειραιά που περιλαμβάνονται στο πασίγνωστο πλέον master plan.

    Πρακτικά, οι Κινέζοι ζητούν να αποσυνδεθεί η μεταβίβαση του επίμαχου ποσοστού- που έχουν προπληρώσει έναντι 88 εκατ. ευρώ από το 2016-, με την υποχρέωση υλοποίησης συγκεκριμένων επενδύσεων, και παράλληλα δεσμεύονται να καταθέσουν εγγυητική επιστολή ίση με το 10% των επενδύσεων που απομένει να υλοποιήσουν στο λιμάνι του Πειραιά.

    Η εγγυητική επιστολή θα είναι ύψους περίπου 20 με 25 εκατ. ευρώ, και θα λειτουργεί ως «εγγύηση» για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων απομένουν να γίνουν στο λιμάνι του Πειραιά, οι οποίες υπολογίζονται σε περίπου 220 εκατ. ευρώ.

    Μετά από αυτό το ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει να προχωρήσει στην άμεση μεταβίβαση του επιπλέον 16% του ΟΛΠ.

    Κάτι ανάλογο, όπως λένε κύκλοι της Cosco έγινε και στην περίπτωση της μεταβίβασης των μετοχών του ΟΛΘ στο επενδυτικό σχήμα που κέρδισε το διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης. Το εν λόγω επενδυτικό σχήμα προσκόμισε εγγυητική επιστολή για τις υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ και εξασφάλισε τη μεταβίβαση των μετοχών του Οργανισμού.

    Η πρόταση της κινέζικης εταιρείας περιλαμβάνεται στο αίτημα που κατέθεσε πριν από μερικές μέρες στο ΤΑΙΠΕΔ, για την άμεση μεταβίβαση του επιπλέον 16% του ΟΛΠ. Το ποσοστό 16% του ΟΛΠ, επρόκειτο να μεταβιβαστεί στην Cosco το 2021 με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων που προβλέπονταν στο πλαίσιο ιδιωτικοποίησης του λιμανιού. Ωστόσο, η Cosco ζητά το ποσοστό να δοθεί άμεσα, επικαλούμενη καθυστερήσεις στις προβλεπόμενες υποχρεωτικές επενδύσεις.

    Πηγές προσκείμενες στη διοίκηση της κινέζικης εταιρείας υπογραμμίζουν πως εάν δεν εγκριθεί το αίτημά τους, μέσα σε 30 μέρες θα προσφύγουν στη Διαιτησία. Η μεταβίβαση του επιπλέον 16% συνεπάγεται και επιπλέον έσοδα από μερίσματα στα ταμεία της Cosco, η οποία θα διευρύνει το μετοχικό ποσοστό που κατέχει στον ΟΛΠ στο 67% από 51% σήμερα. Μόνο πέρυσι η Cosco είχε κέρδη περίπου δυο εκατομμύρια ευρώ από μερίσματα που έδωσε ο ΟΛΠ στους μετόχους του.

    Η παραπάνω εξέλιξη έρχεται μετά τη διάψευση των προσδοκιών που καλλιεργήθηκαν για επίσπευση των επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά, μετά τη συνάντηση της κυβέρνησης με την Cosco και τις διαβεβαιώσεις που παρείχε το Μέγαρο Μαξίμου πως το master plan θα προχωρήσει παρά τα εμπόδια που ύψωσε η απόφαση του ΚΑΣ.Ένα και πλέον μήνα μετά την περίφημη συμφωνία των δυο πλευρών, η ΕΣΑΛ (η αρμόδια Επιτροπή) δεν έχει προβεί σε κάποια ανακοίνωση για το θέμα.



    ΣΧΟΛΙΑ