• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Ανοδικά κινήθηκε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των Containerships την εβδομάδα 13-17 Μαΐου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, περαιτέρω άνοδο παρουσίασε η ναυλαγορά των Containerships με το σχετικό δείκτη να ενισχύεται κατά 5.6 μονάδες (0.8%) φτάνοντας 674 μονάδες, δηλαδή στα επίπεδα του Οκτωβρίου. Παρόλα αυτά, ο όγκος των ναυλώσεων παρέμεινε χαμηλότερος σε σύγκριση με τον αναμενόμενο της εποχής κάτι που σύμφωνα με τις ίδιες πήγες πηγές μπορεί να οφείλεται εν μέρει στην αύξηση του μέσου όρου των χρονοναυλώσεων.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η ζήτηση σε πλοία χωρητικότητας άνω των 5500 TEU παρέμεινε αυξημένη με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να συνεχίσουν να ενισχύονται ενώ παράλληλα το διαθέσιμο τονάζ περιορίστηκε. Επίσης, πληροφορίες ανέφεραν ότι στην Ασία ολοκληρώθηκαν μερικές ναυλώσεις σε πλοία χωρητικότητας των 8500 TEU, ενώ οι ναύλοι φαίνεται να ξεπέρασαν τα επίπεδα των $26k ημερησίως.

    Αντίθετα, στην κατηγορία των Panamaxes, η κινητικότητα της αγοράς ήταν μειωμένη με μερικά πλοία σύντομα να ελευθερώνονται. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε τύπου panamax με υψηλή ψυκτική ικανότητα σε κυκλικό ταξίδι Άπω Ανατολής/Μεσογείου  στα $9.5k ημερησίως.

    Παράλληλα, στην  κατηγορία των 3500 TEU,  η διαθέσιμη χωρητικότητα που αναμένεται να ελευθερωθεί το δεύτερο δεκαπενθήμερο Μαΐου αυξήθηκε, ενώ οι operators για την ώρα φαίνεται να έχουν καλύψει τις απαιτήσεις τους. Παρόλα αυτά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου τύπου Hanjin 3400 στην Ασία με την CMA CGM για χρονοναύλωση έτους στα χαμηλά επίπεδα των $9k ημερησίως, δηλαδή ναύλος υψηλότερος σε σύγκριση με προηγούμενη συμφωνία στην περιοχή.

    Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των 2800 TEU, η αγορά κινήθηκε ήρεμα με μερικά διαθέσιμα πλοία μέσα στον Μάιο να παραμένουν αναύλωτα. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι διατηρήθηκαν σε σταθερά επίπεδα με περιορισμένο όμως αριθμό νέων συμφωνιών στην Ασία σε πλοία τύπου Mipo, να διαπραγματεύονται κοντά στα $8.5k ημερησίως. Σε βελτιωμένα σχέδια όπως για παράδειγμα σε τύπου Aker/Thyssen κινήθηκαν σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα δηλαδή μεταξύ $9-9.3k ημερησίως.

    Στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η διαθέσιμη χωρητικότητα της Ασίας άρχισε να αυξάνεται, καθώς ειδικά στην περιοχή της Σιγκαπούρης ελευθερώνονται σύντομα αρκετά πλοία με αποτέλεσμα μερικοί πλοιοκτήτες να εξερευνούν άλλες περιοχές απασχόλησης όπως για παράδειγμα την Ερυθρά Θάλασσα ή την Μεσόγειο, όπου η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι πιο στενή και ως εκ τούτου οι ναύλοι κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα δηλαδή άνω των $9.5k ημερησίως.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των 1700TEU, η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη με την πλειονότητα των ναυλώσεων/ανανεώσεων να λαμβάνουν χώρα στον Ατλαντικό. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν δυο συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν από την Hapag-Lloyd στην Μεσόγειο σε πλοία τύπου Wenchong για διαφορετικές χρονικές περιόδους χρονοναύλωσης αλλά εντός του εξαμήνου στα επίπεδα των χαμηλών – μεσαίων των $8k ημερησίως. Από την άλλη, στην Ασία η κινητικότητα της αγοράς συνέχισε να παρουσιάζει επιβράδυνση ενώ η  ζήτηση είχε περιοριστεί.

    Στην κατηγορία των 1100 TEU η κινητικότητα της αγοράς ήταν πιο αυξημένη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα καθώς ακούστηκαν περισσότερες ναυλώσεις όμως οι ναύλοι παρέμειναν αμετάβλητοι. Συγκεκριμένα, σε πλοία τύπου CV1100 διατηρήθηκαν στα επίπεδα των $6k ημερησίως ενώ σε πλοία οικονομικής κατανάλωσης  γενικά διαπραγματεύονταν λίγο χαμηλότερα από τα $8k ημερησίως.

    Τέλος, στα feeders των 700 TEU, η κινητικότητα της αγοράς αλλά και οι διαπραγματεύσεις αφορούσαν κυρίως σε ανανεώσεις συμφωνιών ή αντικαταστάσεις πλοίων, ενώ οι ναύλοι της Ασίας διαπραγματεύονταν κοντά στα $5k ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά

     



    ΣΧΟΛΙΑ