• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Mε χαμηλές ταχύτητες γενικά κινήθηκε η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 6-10 Μαΐου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, υποτονικά κινήθηκε η ναυλαγορά των Containerships, κυρίως λόγω των αργιών το προηγούμενο διάστημα. Παρόλα αυτά, ο δείκτης της αγοράς σε πλοία χωρητικότητας 3500, 4300 και 6500 TEU παρουσίασε άνοδο ενώ αντίθετα σε πλοία χωρητικότητας 5500 TEU κατέγραψε απώλειες.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η ζήτηση γενικά ήταν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη προσφορά του διαθέσιμου τονάζ. Παρόλα αυτά, ειδικά σε πλοία χωρητικότητας 8500 TEU δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες μεταβολές στα επίπεδα των ναύλων, ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 6000 TEU οι αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις ήταν περιορισμένες, με πληροφορίες για μια μόνο συμφωνία επέκτασης για χρονική περίοδο 3-5 μηνών στα $15Κ ημερησίως.

    Στην κατηγορία των Panamaxes, παρόλο που γενικά η κινητικότητα της αγοράς στην περιοχή της Ασίας κινήθηκε σε χαμηλούς ρυθμούς, μερικά υποψήφια διαθέσιμα πλοία με υψηλή ψυκτική χωρητικότητα, κατάφεραν να ολοκληρώσουν συμφωνίες σε βελτιωμένους ναύλους όπως ενδεικτικά φάνηκε από την επέκταση παρούσας ναύλωσης σε πλοίο τύπου Hyundai 4250 από την Hapag Lloyd στα $ 9,400 ημερησίως. Από την άλλη, στον Ατλαντικό τα επίπεδα των ναύλων σε σύγκριση με εκείνα της Ασίας ήταν περίπου $2k υψηλότερα.

    Στην  κατηγορία των 3500 TEU,  λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων τα επίπεδα των ναύλων στην Ευρώπη συγκριτικά με εκείνα της Ασίας ήταν υψηλότερα κατά περίπου $ 1,000 ημερησίως, δηλαδή περίπου μεσαία με υψηλά επίπεδα των $9k ημερησίως αφού στην Ασία μερικά διαθέσιμα πλοία παραμένουν ακόμη αναύλωτα. Παρόλα αυτά, σε πλοία ειδικών προδιαγραφών, όπως για παράδειγμα σε τύπου SDARI 3800 WB, οι ναύλοι όπως ενδεικτικά φάνηκε από σχετική συμφωνία που, κατά πληροφορίες, ολοκλήρωσε η CMA CGM για χρονική περίοδο 3-6 μηνών, κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα δηλαδή στα $12.5Κ ημερησίως.

    Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των 2800 TEU, οι ναύλοι παρέμειναν σχετικά αμετάβλητοι σε σύγκριση με το προηγούμενο διάστημα και σε κάποιες περιπτώσεις κινήθηκαν ακόμη και σε οριακά υψηλότερα επίπεδα. ενώ σε γενικές γραμμές η εικόνα της προσφοράς/ζήτησης έδειχνε σχετικά ισορροπημένη. Ενδεικτικά, στην Ασία πληροφορίες ανέφεραν την επέκταση ναύλωσης σε πλοίο τύπου Aker για χρονική περίοδο 4-6 μηνών, στα χαμηλά των $9k ημερησίως.

    Παράλληλα, στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η αγορά της Ασίας ήταν αρκετά δραστήρια με τις ναυλώσεις να κυμαίνονται μεταξύ $8.5-9k ημερησίως. Αντίθετα, η αγορά του Ατλαντικού κινήθηκε ηπιότερα αφού παρόλο που η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη, παρατήθηκε έλλειψη νέων απαιτήσεων.

    Στην κατηγορία των 1700 TEU τώρα, η εικόνα της αγοράς στην Ασία τις τελευταίες δυο εβδομάδες ήταν υποτονική με αποτέλεσμα μερικά πλοία να παραμένουν σε θέσεις spot, ενώ σύντομα αναμένονται διαθέσιμα μερικά μοντέρνα πλοία οικονομικής κατανάλωσης. Σε πρότυπου τύπου πλοία οι ναύλοι κυμάνθηκαν περίπου στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $8k ημερησίως, ανάλογα με τις προδιαγραφές. Πληροφορίες ανέφεραν την επέκταση ναύλωσης στην περιοχή της Μεσογείου σε πλοίο τύπου Wenchong 1700 για χρονική περίοδο μέχρι και το Φθινόπωρο περίπου στα $ 8,250 ημερησίως, ενώ οι ίδιες πηγές ισχυρίστηκαν ότι ολοκληρώθηκαν μερικές ακόμη συμφωνίες επέκτασης.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των 1100 TEU η αγορά της Ασίας άρχισε να παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης. Έτσι για παράδειγμα οι ναύλοι σε πλοία τύπου CV 1100 κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $6k ημερησίως και σε οικονομικής κατανάλωσης οριακά χαμηλότερα από τα $8k ημερησίως. Επίσης, στα feeders των 700 TEU, παρουσιάστηκαν κάποιες προοπτικές αντικατάστασης, ενώ οι ναύλοι κινήθηκαν με αυξομειώσεις.

    ναυτιλία ναυλαγορά

     



    ΣΧΟΛΙΑ