• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Πτωτικά συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά στο ένα τρίτο των κατηγοριών σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 12-16 Νοεμβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, παρά τα σταθερά επίπεδα κινητικότητας στην αγορά των containerships ο δείκτης παρουσίασε περαιτέρω πτώση με το ένα τρίτο των κατηγοριών να υποχωρούν αν και το μεγαλύτερο ποσοστό των ναυλώσεων που ολοκληρώθηκε ήταν σε νέες απαιτήσεις κάτι που υποδεικνύει ότι και οι ναυλωτές για αυτή την περίοδο του χρόνου έχουν δραστηριοποιηθεί παραπάνω από το αναμενόμενο.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η διαθέσιμη χωρητικότητα τον τελευταίο μήνα περιορίστηκε σημαντικά και την εβδομάδα που πέρασε το 20% της κινητικότητας αφορούσε πλοία άνω των 5500 TEU ενώ παράλληλα οι ναυλώσεις κινήθηκαν πάνω από τα επίπεδα των αντίστοιχων τελευταίων συμφωνιών. Ως εκ τούτου, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας αναμένεται οι ναύλοι να επανέλθουν σύντομα σε πενταψήφια επίπεδα.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στην κατηγορία των Panamaxes, οι ναύλοι στην αγορά του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία κινήθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως καθώς ενδεικτικά η Maersk ολοκλήρωσε δυο ναυλώσεις για περίοδο 6 μηνών στα παραπάνω επίπεδα. Από την άλλη, στην Ασία η διαθέσιμη χωρητικότητα παρέμεινε σχετικά αυξημένη ειδικά στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία τύπου Panamax-max ενώ υπάρχουν ακόμη αμφιβολίες στο αν η ζήτηση από τους liner operators θα μπορέσει να διατηρηθεί μέχρι και το τέλος του έτους.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU,η εικόνα της αγοράς παρέμεινε αμετάβλητη με τους πλοιοκτήτες να συνεχίζουν την προσπάθεια να διατηρήσουν τους ναύλους στα χαμηλά επίπεδα των $10Κ ημερησίως. Αντίθετα, στην κατηγορία των 2800 TEU υπήρξαν γενικά πληροφορίες για ύφεση των ναύλων με την διαθέσιμη χωρητικότητα σε σύντομο χρονικό διάστημα να αυξάνεται.

    Επίσης, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η γειτονική κατηγορία των 2500 TEU καθώς οι ναυλώσεις στην Ασία κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τελευταίες παρόμοιες συμφωνίες αν και η διαθέσιμη χωρητικότητα έδειχνε αρκετά πιο περιορισμένη σε σχέση με εκείνη των πλοίων της κατηγορίας των 1700 και 2800 TEU οπότε και αναμένεται να σταθεροποιηθεί.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, η υπερπροσφορά της διαθέσιμης χωρητικότητας στην Ασία παρέμεινε ίδια, δηλαδή διευρυμένη, όμως η αγορά έδειξε κάποια σημάδια κινητικότητας. Στον Ατλαντικό η κατάσταση ήταν πιο ισορροπημένη με τον αριθμό των διαθέσιμων spot πλοίων σε σχέση με εκείνον της Ασίας να έχει μειωθεί αν και παρόμοια εικόνα παρουσίασε και ο αριθμός των απαιτήσεων.

    Αντίστοιχη εικόνα σε γενικές γραμμές παρατηρήθηκε και στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1100-700 TEU όπου η κινητικότητα της αγοράς ήταν υποτονική και οι προοπτικές τουλάχιστον για μακροχρόνια απασχόληση ειδικά στην Ασία παρέμειναν περιορισμένες ενώ παράλληλα στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU η δραστηριότητα ήταν μειωμένη με τις προσφορές των ναυλωτών για οποιαδήποτε χρονική διάρκεια κινήθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $4Κ ημερησίως.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Φράγκου: Γιατί η Μoody’s αναβάθμισε τη μετοχή της Navios Maritime Partners

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυξημένες παραγγελίες σε πλοία LNG για το 2018. Οι Έλληνες που πρωταγωνιστούν

    MH ΧΑΣΕΤΕ: Αθ. Φειδάκης: Η μεγάλη επιστροφή της Globus Maritime στα κέρδη



    ΣΧΟΛΙΑ