• Ναυτιλία

    Αυξημένες παραγγελίες σε πλοία LNG για το 2018. Οι Έλληνες που πρωταγωνιστούν

    (από αριστερά) Χρήστος Οικονόμου, Πήτερ Λιβανός, Βαγγέλης Μαρινάκης


    ‘Εντονη κινητικότητα παρουσιάζει το 2018 η αγορά μεταφοράς LNG, καθώς έχουν σημειωθεί αρκετές νέες παραγγελίες, ο αριθμός των οποίων αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω μέχρι το τέλος του έτους, καθώς η ζήτηση για ναυλώσεις μεγαλώνει και οι ναυτιλιακές σπεύδουν να εξασκήσουν τα option που έχουν στα ναυπηγεία.

    Μέχρι σήμερα έχουν γίνει παραγγελίες για 44 πλοία LNG, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών το νούμερο μπορεί να φτάσει στα 50 πλοία μέχρι το τέλος του έτους.

    Τις περισσότερες παραγγελίες έχει πραγματοποιήσει η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή TMS Cardiff Gas, του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, που έχει υπογράψει συμφωνίες με δύο διαφορετικά ναυπηγεία για την κατασκευή συνολικά οκτώ νέων πλοίων, πέντε στο Hyundai Heavy Industries και άλλα τρία στο Samsung Heavy Industries. Μάλιστα, πηγές προσκείμενες στην εταιρεία υποστηρίζουν ότι για τα περισσότερα από τα νεότευκτα πλοία έχει ήδη κλείσει συμφωνίες ναύλωσης.

    Ακολουθεί η εισηγμένη στην αγορά Όσλο εταιρεία Flex LNG, με βασικό μέτοχο το μεγιστάνα John Fredriksen, που έχει προχωρήσει σε παραγγελίες επτά νέων πλοίων στα ναυπηγεία DSME και Hyundai Heavy Industries.

    Πέντε νέα πλοία έχει παραγγείλει στο Samsung Heavy Industries, η GasLog του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού. Η εταιρεία έχει επισημάνει ότι δεν προχωρά σε νέες παραγγελίες λαμβάνοντας υπόψη μόνο τις θετικές προοπτικές του κλάδου, υπονοώντας ότι έχει βρει ναυλωτές για τα περισσότερα από τα πλοία που θα παραλάβει.

    Η νεοσύσταση Capital Gas, του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, που σηματοδότησε την είσοδο του στον κλάδο μεταφοράς LNG,  παρήγγειλε τα πρώτα τέσσερα πλοία της στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI). Μάλιστα, υπάρχει option για την παραγγελία επιπλέον τεσσάρων πλοίων.

    Πρόσφατα, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Τζέρι Καλογηράτος, μιλώντας σε γεύμα εργασίας της  Fearnley Securities στο Λονδίνο την περασμένη εβδομάδα, επισήμανε ότι η Capital Gas έχει έναν αριθμό option, τα οποία θα μπορούσε να εξασκήσει τώρα που υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης στον κλάδο και αναμένεται αυξημένη ζήτηση για πλοία.

    Maran Gas, του Γιάννη Αγγελικούση, προχωρά στην παραγγελία δύο πλοίων LNG στο ναυπηγείο DSME, ενώ η Μιnerva Marine, του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου έχει παραγγείλει δύο πλοία στο ναυπηγείο DSME και ένα ακόμη στο Samsung Heavy Industries.

    Δύο πλοία έχει παραγγείλει στο DSME και η Τhenamaris, του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου.

    Σύμφωνα με την Fearnleys, οι 18 από τις νέες παραγγελίες του τρέχοντος έτους έχουν γίνει στο  ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Heavy Industries και ακολουθούν το DSME με 12 παραγγελίες και το Samsung Heavy Industries με άλλες 12 παραγγελίες. Επίσης, δύο παραγγελίες έχουν γίνει το ναυπηγείο Jiangnan Shipyard, από την κινεζική εταιρεία Jovo.

    Παράλληλα, η ναυλομεσιτική προβλέπει ότι μέχρι το 2022 μπορεί να υπάρξει ανάγκη στην αγορά για επιπλέον 64 πλοία μεταφοράς LNG.

    Νικόλας Μαρτίνος , εφοπλιστή Thenamaris

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Μουνδρέας: Η επικερδής κίνηση της NGM Energy

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αγγελικούσης: Τα νέα σχέδια του εφοπλιστή στην αγορά LNG

    MH ΧΑΣΕΤΕ: Αθ. Φειδάκης: Η μεγάλη επιστροφή της Globus Maritime στα κέρδη

     



    ΣΧΟΛΙΑ