• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Βελτιωμένη εικόνα παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 22-26 Ιανουαρίου.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των Post-Panamax στην περιοχή της Μεσογείου, άλλο ένα μοντέρνο πλοίο χωρητικότητας τύπου Hyundai 6600 TEU επέκτεινε υπάρχουσα συμφωνία για περίοδο 12 μηνών στα $ 20,000 ημερησίως.

    Κατ ‘άλλα, μερικά πλοία χωρητικότητας 8500 TEU σε θέσεις prompt ναυλώθηκαν για μικρές περιόδους σε λίγο πιο βελτιωμένα επίπεδα, ενώ παράλληλα οι αναλυτές αναμένουν αυτή η κατηγορία να πάρει θετική στροφή τις επόμενες εβδομάδες καθώς θεωρούν ότι όλοι οι δείκτες της αγοράς συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση.

    Panamax

    Ήσυχη ήταν η εβδομάδα που πέρασε κυρίως επειδή δεν υπήρχαν πολλά διαθέσιμα πλοία. Η μόνη συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν στην περιοχή της Άπω Ανατολής/Αυστραλίας για ένα πλοίο τύπου Daewoo 4600 που ναυλώθηκε για περίοδο 6-8 μηνών στα $ 9,000 ημερησίως, επίπεδα περίπου αντίστοιχα με εκείνα προηγούμενων συμφωνιών.

    Παρόλα αυτά, το γενικότερο κλίμα της αγοράς στην κατηγορία αυτή ήταν αισιόδοξο με τις τιμές των ναύλων να αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω.

    Στο μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU στην περιοχή της Άπω Ανατολής, παρατηρήθηκε έλλειψη διαθέσιμων πλοίων με αποτέλεσμα η διαπραγματευτική ισχύ των ναυλωτών να εξασθενεί κάτι που η κατηγορία αυτή είχε αρκετό καιρό να δει. Ενδεικτική συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Shanghai 3500 για περίοδο 6-10 μηνών στα $ 9,250 ημερησίως.

    Στον Ατλαντικό η αγορά παρέμεινε πιο ήσυχη κυρίως λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων καθώς ένα με δυο ήταν μόνο διαθέσιμα σε θέσεις spot προς ναύλωση.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Παράλληλα, στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, η δραστηριότητα της αγοράς στην Άπω Ανατολή ήταν αυξημένη καθώς κάποια πλοία διαπραγμετεύονται επεκτάσεις υφιστάμενων συμφωνίων ή βρίσκονται σε αναζήτηση καινούργιας απασχόλησης.

    Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών, τα πλοία που βρίσκονται στο τέλος υπάρχουσας συμφωνίας το πιθανότερο είναι ότι θα καταφέρουν να την επεκτείνουν περαιτέρω καθώς οι ναυλωτές σε αυτές τις συνθήκες της αγοράς δεν θα θελήσουν να πάρουν το ρίσκο να χάσουν πλοία.

    Τέλος, η αγορά του Ατλαντικού ήταν ήσυχη καθώς δεν υπήρχαν διαθέσιμα πλοία προς ναύλωση ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Περσικού κόλπου.

    Πάντως, το μεγάλο ερώτημα που παραμένει είναι αν τελικά οι πλοιοκτήτες θα καταφέρουν να οδηγήσουν τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα.

    Ως αναφορά τα πλοία χωρητικότητας των 2500 TEU, στην Ασία η αγορά την εβδομάδα που πέρασε κινήθηκε σε ήσυχους τόνους λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας σε τονάζ.

    Παρόλα αυτά, μερικά μικρότερης χωρητικότητας πλοία 2000 TEU κατάφεραν να πετύχουν ναύλους στα μεσαία επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως και στον Περσικό κόλπο ένα πλοίο τύπου SSW 2500 επέκτεινε υπάρχουσα συμφωνία για περίοδο 2-3 μηνών στα $ 9,000 ημερησίως.

    Στον Ατλαντικό ένα πλοίο υψηλής ψυκτικής ικανότητας τύπου Hyundai 2500 κατάφερε να σπάσει το φράγμα των πέντε ψηφίων, ναύλος λίγο υψηλότερος από την τελευταία αντίστοιχη. Επίσης, κι εδώ υπήρξαν λίγα διαθέσιμα πλοία κάτι που σημαίνει ότι πιθανόν οι τιμές των ναύλων να οδηγηθούν σε υψηλότερα επίπεδα.

    Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU, το κλίμα της αγοράς δείχνει θετικό παρά το γεγονός ότι την εβδομάδα που πέρασε δεν έγιναν αναφορές σε σχετικές συμφωνίες.

    Επίσης, δεν αναμένονται πλοία διαθέσιμα σύντομα καθώς γενικά οι περισσότεροι liner operators προσπαθούν να επεκτείνουν τις υπάρχουσες συμφωνίες τους ενώ παράλληλα οι τιμές των ναύλων δείχνουν να κυμαίνονται σε επίπεδα ίδια με εκείνα των τελευταίων συμφωνιών ή και υψηλότερα.

    Τώρα, στα πλοία χωρητικότητας 1100 TEU, οι θετικές τάσεις της αγοράς συνεχίστηκαν την εβδομάδα που πέρασε, παρόλα αυτά, απογοητευτικό ήταν το γεγονός ότι οι τιμές των ναύλων δεν παρουσίασαν περαιτέρω σημαντική άνοδο.

    Παράλληλα,στην Ασία ένα καλών προδιαγραφών πλοίο τύπου Imabari 1100, άνευ εξοπλισμού φόρτωσης, συμφώνησε επέκταση υπάρχουσα συμφωνίας για περίοδο ένα με τρεις μήνες στα $ 7,200 ημερησίως.

    Επίσης, η αγορά του Ατλαντικού έδειχνε αρκετά πιο δυνατή με τις τιμές των ναύλων στην Καραϊβική να παραμένουν σταθερά πάνω από τα επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως και στην Μεσόγειο κοντά στα χαμηλά επίπεδα των $ 7,000 ημερησίως.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι ναυλωτές φαίνεται ότι προτιμούν να ναυλώσουν πλοία για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους στα τρέχοντα επίπεδα, εν αναμονή περαιτέρω βελτίωσης στις τιμές των ναύλων.

    Τέλος, στην μικρότερη κατηγορία των 700 TEU, δεν υπήρξαν πολλές αναφορές ενώ οι τιμές των ναύλων δείχνουν να κινούνται κοντά στα χαμηλά επίπεδα των $ 5,000 ημερησίως.

    ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Κων. Κωνταντακόπουλος: Κεφάλαια 115 εκατ. δολ. στα ταμεία της Costamare

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Λογοθέτης: Ο διορατικός εφοπλιστής που αγοράζει φθηνά και πουλάει ακριβά

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της Dorian LPG. Ποιος βασικός μέτοχος αποχωρεί;

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ