• Ναυτιλία

    Τα κέρδη των εισηγμένων ελληνόκτητων ναυτιλιακών εταιρειών υπερέβησαν τα 2,3 δισ. δολάρια

    Γιάννης Κούστας - Κώστας Κωνσταντακόπουλος - Αγγελική Φράγκου - Νίκος Τσάκος - Βαγγέλης Μαρινάκης - Χάρης Βαφειάς - Γιώργος Προκοπίου - Σεμίραμις Παληού - Βαλέντιος Βαλεντής

    Γιάννης Κούστας – Κώστας Κωνσταντακόπουλος – Αγγελική Φράγκου – Νίκος Τσάκος – Βαγγέλης Μαρινάκης – Χάρης Βαφειάς – Γιώργος Προκοπίου – Σεμίραμις Παληού – Βαλέντιος Βαλεντής


    Τα «ξύλινα τείχη» του Θεμιστοκλή, έχουν εξελιχθεί στη σύγχρονη εποχή σε «χρυσά καράβια».

    Οι τριήρεις εξασφάλισαν την άμυνα των Αθηναίων, αλλά τώρα, τα ποντοπόρα πλοία, δεξαμενόπλοια, φορτηγά πλοία, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LNG, LPG, αποφέρουν τεράστια κέρδη στους Έλληνες εφοπλιστές.

    Κατά το προηγούμενο έτος, 2023, μόνο οι δεκαοκτώ εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, ελληνικών συμφερόντων, κατέγραψαν κέρδη που υπερβαίνουν τα 2,3 δισ. δολάρια.

    Οι εταιρείες αυτές διαθέτουν επιπλέον ρευστότητα δισεκατομμυρίων δολαρίων, που τους επιτρέπει να επενδύουν σε νεότευκτα «πράσινα πλοία» και να αγοράζουν μονάδες από «δεύτερο χέρι».

    Στα οικονομικά μεγέθη που αναφέρουμε, δεν συμπεριλαμβάνονται οι δεκάδες άλλες ελληνόκτητες εταιρείες που δεν είναι εισηγμένες στα Χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης.

    Εκτιμάται ότι τα συνολικά κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών, κυρίως μετά τον πόλεμο της Ουκρανίας, την ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά, τα προβλήματα με τους Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα, την αύξηση των τονομιλίων στις μεταφορές, έχουν εκτοξευθεί στα ύψη.

    Επισημαίνεται επίσης ότι το τελευταίο δωδεκάμηνο, σύμφωνα με στοιχεία των ναυλομεσιτικών οίκων, οι Έλληνες εφοπλιστές, αγόρασαν 268 πλοία και πούλησαν 270 πλοία «από δεύτερο χέρι».

    Εξάλλου, ναυπηγούν 373 πλοία στα κυριότερα ναυπηγεία της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας.

    Αλλά, ας δούμε, τα οικονομικά αποτελέσματα των δεκαοκτώ εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών ελληνόκτητων συμφερόντων.

    Danaos – Γιάννης Κούστας

    Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα, είχε κερδοφορία για όλο το προηγούμενο έτος, 576,299 εκατ. δολάρια, έναντι 559,210 εκατ. δολαρίων το 2022.

    Τα υπό ναυπήγηση πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας ανέρχονται σε δώδεκα, με συνολική μεταφορική ικανότητα 91.430 TEUs. Από τα δώδεκα πλοία, τα έξι πλοία αναμένεται να παραδοθούν το 2024, δύο το 2025, τρία πλοία το 2026 και ένα το 2027.

    Κατά το τέταρτο τρίμηνο και ειδικότερα τον μήνα Δεκέμβριο, η εταιρεία Danaos πρόσθεσε στον στόλο της το έβδομο Capesize, με αποτέλεσμα η συνολική χωρητικότητα του στόλου Capesizes να προσεγγίσει σε χωρητικότητα 1.231.157 dwt.

    Επισημαίνεται ότι τον μήνα Φεβρουάριο του 2024 εξασφαλίστηκε συμφωνία για την απόκτηση επιπλέον δύο Capesizes συνολικής χωρητικότητας 354.579 dwt.

    Επίσης, το ίδιο μήνα, η εταιρεία του Γιάννη Κούστα, προχώρησε στην προσθήκη δύο containerships, μεταφορικής ικανότητας 8.258 TEUs, στο υπάρχον orderbook, που σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα παραδοθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2006 και το πρώτο τρίμηνο του 2007. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν από τα ναυπηγεία Yangzijiang.

    Costamare – Κωστής Κωνσταντακόπουλος

    Η Costamare, του Κωστή Κωνσταντακόπουλου είχε έσοδα 1,5 δισ. δολάρια και πέτυχε καθαρά κέρδη 350 εκατ. δολάρια. Η ρευστότητα της ήταν περίπου 1 δισ. δολάρια στο τέλος του περασμένου έτους.

    Πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε τη διανομή μερίσματος 0,115 δολάρια ανά μετοχή για το δ’ τρίμηνο του 2023, για τους κατόχους κοινών μετοχών.

    Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει ήδη απασχόληση για το 95% και το 78% των διαθέσιμων ημερών για το 2024 και το 2025 αντίστοιχα, ανεβάζοντας τα συμβατικά έσοδά για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα 2,5 δισ. δολάρια με έναν υπολειπόμενο χρόνο διάρκειας ναύλωσης 3,6 ετών.

    Αναφορικά με τη Neptune Maritime Leasing, στην οποία συμμετέχει η Costamare, η πλατφόρμα αναπτύχθηκε σταθερά σε συνετή βάση όλο το 2023, έχοντας πλέον ολοκληρώσει συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης για 23 πλοία συνολικής αξίας περίπου 250 εκατ. δολαρίων.

    Navios – Aγγελική Φράγκου

    H εταιρεία Navios της Αγγελικής Φράγκου, συνήψε νέα πιστωτική διευκόλυνση με τράπεζα για έως και 40 εκατομμύρια δολάρια, προκειμένου να αναχρηματοδοτήσει με καλύτερους όρους τρία πλοία.

    Επισημαίνεται επίσης, ότι κατά το προηγούμενο έτος, τα έσοδα ανήλθαν σε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια και καθαρά έσοδα 433,6 εκατομμύρια δολάρια. Για το τελευταίο τρίμηνο του 2023 τα έσοδα ήταν 327,3 εκατομμύρια δολάρια και καθαρά έσοδα 132,4 εκατομμύρια δολάρια.

    Τα κέρδη ανά κοινή μετοχή ήταν 14,08 δολάρια για ολόκληρο το έτος και 4,30 δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο.

    TEN- Νίκος Τσάκος

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Tsakos Energy Navigation, που την ίδρυσε ο Νίκος Π. Τσάκος, κατέγραψε ένα ρεκόρ καθαρών κερδών κατά την περσινή οικονομική χρονιά. Τα κέρδη προσέγγισαν τα 302 εκατ. δολάρια, σε ένα τζίρο 889, 566 εκατ. δολαρίων.

    Ο Νίκος Τσάκος, στη διάρκεια του προηγούμενου έτους, ακολουθώντας μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική επέτυχε να πουλήσει εννέα πλοία μέσης ηλικίας των 18,5 ετών και τα αντικατέστησε με 16 πλοία με μέσο όρο 1,3 έτη, αυξάνοντας παράλληλα τη χωρητικότητα του στόλου σε dwt κατά 1,5 εκατομμύρια τόνους.

    Ταυτόχρονα, ο Νίκος Τσάκος, έχει ήδη εξασφαλίσει έσοδα για τα πλοία του στόλου της ΤΕΝ, που ανέρχονται σε 2 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Η στρατηγική ανανέωσης του στόλου, περιλαμβάνει και παραγγελίες οκτώ νεότευκτων πλοίων:

    Όνομα πλοίου, Τύπος, Κατάσταση, παράδοσης, Απασχόληση:

    1. Paris 24 DP2 Shuttle Tanker Q2 2025. Υπό κατασκευή. Ναι.

    2. Αθήνα 04 DP2 Shuttle Tanker Q2 2025. Υπό Κατασκευή. Ναι.

    3.TBN Suezmax – Scrubber Fitted Q2 2025. Υπό κατασκευή υπό συζήτηση.

    4. TBN Suezmax – Scrubber Fitted Q4 2025. Υπό Κατασκευή. Υπό Συζήτηση.

    5.TBN MR – Scrubber Fitted Q1 2026. Υπό Κατασκευή.Υπό Συζήτηση.

    6. TBN MR – Scrubber Fitted Q1 2026. Υπό Κατασκευή. Υπό Συζήτηση.

    TBN DP2 Shuttle Tanker Q3 2026. Υπό κατασκευή. Ναι.

    TBN DP2 Shuttle Tanker Q4 2026. Επιλογή TBC υπό συζήτηση.

    Η ΤΕΝ είχε το έτος 2023, έσοδα 890 εκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά κέρδη 327 εκατομμύρια δολάρια πριν τις χρεώσεις και ήταν αυξημένα σε σχέση με πέρυσι. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το έτος έφτασε τα 490 εκατομμύρια δολάρια, που είναι αυξημένα κατά 95 εκατομμύρια δολάρια, από το 2022, αυξημένα κατά 24%.

    Ο μέσος όρος TCE ανά πλοίο την ημέρα για το 2023 ανήλθε σε 36.822 δολάρια και ήταν κατά 21% υψηλότερος από το επίπεδο του 2022.

    Οι αποσβέσεις για το 2023 παρέμειναν σχετικά σταθερές σε σύγκριση με το 2022, στα 144 εκατομμύρια δολάρια.

    Οι συνολικές υποχρεώσεις χρέους της εταιρείας μειώθηκαν από το επίπεδο του 2022 και διακανονίστηκαν στα 1,56 δισ. δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2023.

    Τα γενικά έξοδα των πλοίων, ανά ημέρα το 2023 ήταν 1.535 δολάρια από 1.248 δολάρια το 2022, ενώ τα λειτουργικά έξοδα διαμορφώθηκαν στα 9.617 δολάρια το 2023 από 8.467 δολάρια το 2022.

    Τα ταμειακά διαθέσιμα, καθώς στις 31 Δεκεμβρίου 2023 διαμορφώθηκαν στα 377 εκατομμύρια δολάρια, 67 εκατομμύρια δολάρια υψηλότερα από το 31 Δεκεμβρίου 2022. Αυτό διαμορφώθηκε μετά από περίπου 138 εκατομμύρια δολάρια για εξαγορές προνομιούχων μετοχών και μερίσματα κοινών μετοχών, από ταμειακά διαθέσιμα, που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους.

    Dorian LPG – Γιάννης Χατζηπατέρας

    Επίσης, η Dorian LPG του Γιάννη Χατζηπατέρα, είχε καθαρά κέρδη 228 εκατ. δολάρια, και έσοδα 419,3 εκατ. δολάρια.

    Κατά το τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, τα έδοα ήταν 100 εκατ. δολάρια ή 2,47 δολ. ανά μετοχή, έναντι 51,3 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 106 εκατ. δολάρια έναντι 52 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2022.

    Τα έσοδα αυξήθηκαν στα 163 εκατ. δολάρια από 103 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 57,8%. Εξέλιξη που αποδίδεται στην αύξηση του μέσου ισοδύναμου χρονοναύλωσης της εταιρείας στα 76,337 δολάρια και του μεγέθους του στόλου της.

    Το συνολικό ποσό που θα διατεθεί για τα μερίσματα ανέρχεται σε 40,6 εκατ. δολάρια. Η καταβολή του ορίστηκε για τις 27 Φεβρουαρίου 2024.

    Μειωμένα ήταν τα έσοδα και τα κέρδη της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Star Bulk του Πέτρου Παππά κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και διαμορφώθηκαν στα 85,8 εκατ. δολάρια έναντι 116,3 εκατ. δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

    Τα προσαρμοσμένα EBITDA, περιορίστηκαν στα 114 εκατ. δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, έναντι 134,6 εκατ. δολαρίων που ήταν το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

    Τα έσοδα για τους δώδεκα μήνες του 2023 διαμορφώθηκαν στα 949.269.000 δολάρια, έναντι 1.437.156.000 δολαρίων που ήταν κατά το 2022.

    Capital Product Partners – Βαγγέλης Μαρινάκης

    Η Capital Product Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη, κατά το τέταρτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους είχε καθαρά κέρδη 16,3 εκατ. δολάρια.

    Τα έσοδα της εταιρείας το προηγούμενο έτος, διαμορφώθηκαν στα 95,5 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας άνοδο 20% σε ετήσια βάση, με τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 55,1 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία γνωστοποίησε ότι διανείμει μέρισμα 0,15 δολ. ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο.

    Επισημαίνεται ότι τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας, στο τέλος του Δεκεμβρίου 2023, ανέρχονταν σε 204,1 εκατ. δολάρια.

    Αναλυτικότερα, τα βασικά οικονομικά μεγέθη:

    Αύξηση των εσόδων σε ποσοστό 20% με έσοδα $95,5 εκατ. έναντι $79,9 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022

    Η εταιρεία προχώρησε σε διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολ. ανά μετοχή το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

    Ολοκληρώθηκε η προσφορά δικαιωμάτων ύψους 500,0 εκατ. δολαρίων και πραγματοποιήθηκε επιτυχώς η συναλλαγή απόκτησης 11 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τελευταίας γενιάς με χρόνους παράδοσης μεταξύ του τέταρτου τριμήνου του 2023 και του πρώτου τριμήνου του 2027.

    Castor Maritime – Πέτρος Παναγιωτίδης

    Τα συνολικά έσοδα πλοίων της Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη διαμορφώθηκαν σε 26,4 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με 31,3 εκατομμύρια δολάρια για αντίστοιχο τρίμηνο του 2022, ή μείωση 15,7%.

    Τα κέρδη ανά κοινή μετοχή ήταν 0,25 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με 0,08 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022.

    Η ρευστότητα αυξήθηκε στα 120,9 εκατομμύρια δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με τα 109,9 εκατομμύρια δολάρια που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου 2022.

    Ωστόσο, στο 12μηνο, τα συνολικά έσοδα των πλοίων, ανήλθαν σε 97,5 εκατομμύρια δολάρια για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με 150,2 εκατομμύρια δολάρια για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, ή μείωση 35,1%.

    Τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν σε 21,3 εκατομμύρια δολάρια για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με τα καθαρά έσοδα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ύψους 66,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, ή μείωση 67,9%.

    C3is – Χάρης Βαφειάς

    Η C3is Inc του Χάρη Βαφειά είχε έσοδα από τις ναυλώσεις που ανήλθαν σε 28,7 εκατομμύρια δολάρια για τους δώδεκα μήνες που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2023, που αντιστοιχούν σε ημερήσιο TCE ύψους 23.453 δολαρίων.

    Η εταιρεία δημιούργησε καθαρά έσοδα 9,3 εκατομμυρίων δολαρίων για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 και καθαρό εισόδημα 5,6 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023.

    Υπήρξε αύξηση 7% στο Καθαρό Εισόδημα που διαμορφώθηκε σε 5,6 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, από 3,3 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

    Επίσης η εταιρεία είχε αύξηση 3% στο EBITDA σε 7,7 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, από 5,3 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

    Επετεύχθη επίσης αύξηση 140% στο Σύνολο Ενεργητικού στις 31 Δεκεμβρίου 2023 σε σύγκριση με την 31η Δεκεμβρίου 2022.

    Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, η εταιρεία ολοκλήρωσε δύο προσφορές μετοχών, δημιουργώντας συνολικά ακαθάριστα έσοδα 13,0 εκατομμυρίων δολαρίων που αύξησαν το τρέχον ταμειακό υπόλοιπο σε περίπου 35,6 εκατομμύρια δολάρια.

    Με βάση την τρέχουσα αγοραία αξία του στόλου, η καθαρή αξία ενεργητικού της Εταιρείας μας εκτιμάται σε 50,45 εκατομμύρια δολάρια, ή 0,31 δολάρια ανά μετοχή, που αντιπροσωπεύει περίπου 10,3 φορές την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της εταιρείας.

    Pyxis Tankers – Βαλέντιος Βαλεντής

    Η Pyxis Tankers Inc., του Βαλέντιου Βαλεντή είχε καθαρά έσοδα καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου έτους 2023 που διαμορφώθηκαν στα 45,5 εκατομμύρια δολάρια και ήταν μειωμένα κατά 12,9 εκατομμύρια δολάρια ή 22,1%, από τα 58,3 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το δωδεκάμηνο του 2022.

    Το καθαρό εισόδημα που θα αποδοθεί στους μετόχους για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, είναι 36,2 εκατομμύρια δολάρια ή 3,38 δολάρια ανά κοινή μετοχή.

    Κατά τη διάρκεια του 2023, η εταιρεία είχε συνολικό κέρδος από πωλήσεις πλοίων ύψους 25,1 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο περιλαμβάνει κέρδος 8 εκατομμυρίων δολαρίων από την πώληση «Pyxis Malou» το πρώτο τρίμηνο του 2023 και κέρδος 17,1 εκατομμυρίων δολαρίων από την πώληση του «Pyxis Epsilon» το τέταρτο τρίμηνο.

    Ο στόλος της Pyxis Tankers αποτελείται από πέντε σύγχρονα οικολογικά αποδοτικά δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους πετρελαϊκών προϊόντων και πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην. Τα τρία δεξαμενόπλοια MR2 έχουν μέση σταθμισμένη ηλικία περίπου 9,3 και η χωρητικότητα ανέρχεται σε 148.592 dwt.

    Seanergy Maritime – Σταμάτης Τσαντάνης

    Η Seanergy Maritime Holdings Corp. του Σταμάτη Τσαντάνη, γνωστοποίησε τη διανομή τακτικού τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,025 δολαρίων ανά μετοχή και έκτακτου μερίσματος ύψους 0,075 δολαρίων ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

    Για το 2023, ο καθαρός κύκλος εργασιών ήταν 110,2 εκατ. δολάρια, έναντι 125,0 εκατ. δολαρίων για το 2022. Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη του δωδεκαμήνου ήταν 2,3 εκατ. δολάρια και 11,9 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 17,2 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 23,3 εκατ. δολαρίων για το 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το δωδεκάμηνο ανήλθε σε 53,0 εκατ. δολάρια έναντι 66,6 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2022.Το ημερήσιο TCE του στόλου ανήλθε στα 17.501 δολάρια για το 2023, σε σύγκριση με τα 20.040 δολάρια για το 2022. Ο μέσος όρος ημερήσιων λειτουργικών εξόδων του στόλου (OPEX) ανήλθε σε 6.879 δολάρια έναντι 6.819 δολαρίων για το 2022.

    Στις 31 Δεκεμβρίου του 2023, τα ταμειακά διαθέσιμα, ανέρχονταν σε 24,9 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του τέταρτου τριμήνου ήταν 228,4 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 232,6 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του στόλου ανήλθε στα 440 εκατ. δολάρια.

    Performance Shipping – Αλίκη Παληού, Ανδρέας Μιχαλόπουλος

    Η Performance Shipping Inc. της Αλίκης Παληού και του Ανδρέα Μιχαλόπουλου είχε καθαρά έσοδα που διαμορφώθηκαν στα 25 εκατομμύρια δολάρια και το καθαρό εισόδημα που θα αποδοθεί στους μετόχους ανέρχεται σε 24,5 εκατομμύρια δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

    Υπενθυμίζεται ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2022, το καθαρό εισόδημα ήταν 23,8 εκατομμύρια δολάρια δολαρίων, ενώ το καθαρό εισόδημα που αποδόθηκε στους μετόχους ήταν 9,4 εκατομμύρια δολάρια.

    Τα κέρδη ανά μετοχή, για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 ήταν 2,03 δολάρια και 0,63 δολάρια, αντίστοιχα.

    Τα έσοδα ήταν 23,8 εκατομμύρια δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με 27,8 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2022. Αυτή η μείωση αποδόθηκε στη μείωση του ισοδύναμου χρόνου ναύλωσης των πλοίων που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ωστόσο αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την αύξηση των ημερών πλοιοκτησίας.

    Σε όλο τον στόλο, το ημερήσιο έσοδα TCE για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 ήταν 33.114 δολάρια, σε σύγκριση με ένα μέσο ναύλο 40.469 δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2022.

    Όσον αφορά το 12μηνο, τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στις 31 Δεκεμβρίου 2023 σε 69,4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το αμέσως προηγούμενο χρόνο ήταν και 36,3 εκατομμύρια δολάρια.

    Το καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους μετόχους για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ανήλθε σε 56,9 εκατομμύρια δολάρια.

    Diana Shipping – Σεμίραμις Παληού

    Η Diana Shipping Inc. της Σεμίραμις Παληού, είχε καθαρό εισόδημα 9,4 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδόθηκε στους κοινούς μετόχους 7,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

    Αυτό συγκρίνεται με καθαρό εισόδημα 25,7 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδόθηκε σε κοινούς μετόχους 24,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

    Τα κέρδη ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 ήταν 0,08 δολάρια, σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή 0,28 δολάρια που ήταν το ίδιο τρίμηνο του 2022.

    Τα έσοδα από τις χρονοναυλώσεις ήταν 60 εκατομμύρια δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με 75,7 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το ίδιο τρίμηνο του 2022.

    Η μείωση των εσόδων οφείλεται στη μείωση των μέσων τιμών ναύλωσης. Αυτή η μείωση αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις αυξημένες ημέρες ναύλωσης που προέκυψαν από τις εξαγορές πλοίων.

    Τα καθαρά έσοδα για το 2023 ανήλθαν σε 49,8 εκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά έσοδα που αποδίδονται σε κοινούς μετόχους ανήλθαν σε 44,1 εκατομμύρια δολάρια.

    Αυτό συγκρίνεται με καθαρό εισόδημα 119,1 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδόθηκε σε κοινούς μετόχους 113,3 εκατομμυρίων δολαρίων, για το 2022.

    Τα έσοδα από τις ναυλώσεις για το 2023 ήταν 262,1 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 290 εκατομμύρια δολάρια το 2022.

    Τα κέρδη ανά μετοχή ήταν 0,44 δολάρια ανά μετοχή.

    Το μέρισμα σε μετρητά θα καταβληθεί στις 12 Μαρτίου 2024 σε όλους τους μετόχους που θα τις κατέχουν έως 5 Μαρτίου 2024. Η εταιρεία έχει σε κυκλοφορία 115.996.291 κοινές μετοχές. Στις 16 Φεβρουαρίου 2024, είχαν ασκηθεί 1.940.736 Δικαιώματα Αγοράς Μετοχών.

    Dynagas – Γιώργος Προκοπίου

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, διαμόρφωσε στο τέλος του Δεκεμβρίου 2023, ρευστότητα 73,8 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ στο τελευταίο τρίμηνο είχε κέρδη 10,5 εκατομμυρίων δολαρίων, από 11,6 εκατομμύρια δολάρια, παρά το γεγονός ότι τα έσοδα αυξήθηκαν στα 37 εκατομμύρια δολάρια, από 35 εκατομμύρια δολάρια, στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα.

    Ο στόλος αποτελείται από οκτώ πλοία, τα οποία όλα βρίσκονται σε μακροπρόθεσμες ναυλώσεις και έφεραν στα ταμεία της εταιρείας περίπου 70.000 δολάρια την ημέρα το καθένα, από 62.700 δολάρια την ημέρα για την ίδια περίοδο πέρυσι.

    Τα λειτουργικά έξοδα σκαφών του τριμήνου ανήλθαν σε 8,4 εκατομμύρια δολάρια, από 7,8 εκατομμύρια δολάρια, λόγω της αύξησης του κόστους συντήρησης των πλοίων.

    Η Dynagas LNG Partners, βρίσκεται σε συμφωνία αναχρηματοδότησης των δανείων της, καθώς πλησιάζει η λήξη δανείων ύψους 345 εκατ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

    United Maritime – Σταμάτης Τσαντάνης

    Η United Maritime του Σταμάτη Τσαντάνη έδωσε συνολικά μερίσματα ύψους 1,375 δολαρίων ανά μετοχή ή 10,7 εκατ. δολαρίων από τον Νοέμβριο του 2022 ή περίπου το 45% της κεφαλαιοποίησης της εταιρείας.

    Έγιναν συνολικές επαναγορές κοινών μετοχών ύψους περίπου 6,7 εκατ. δολαρίων σε μέση τιμή 1,87 δολάρια ανά μετοχή από το τρίτο τρίμηνο του 2022

    Πραγματοποιήθηκε επένδυση ύψους 144 εκατ. δολαρίων το 2023 για την απόκτηση 7 πλοίων ξηρού φορτίου και έσοδα ύψους 37,5 εκατ. δολαρίων από την πώληση του τελευταίου δεξαμενόπλοιου.

    Ολοκληρώθηκε η χρηματοδότηση 30 εκατ. δολαρίων στο τέταρτο τρίμηνο του 2023 προσθέτοντας 6,8 εκατ. δολάρια επιπλέον ρευστότητας στην εταιρεία, και συμφωνία για νέο sale and leaseback ύψους 13,8 εκατ. δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο του 2024

    Για το 2023, ο καθαρός κύκλος εργασιών ήταν 36,1 εκατ. δολάρια και το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 18,9 εκατ. δολάρια. Τα καθαρά έσοδα και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη του δωδεκαμήνου ήταν 0,2 εκατ. δολάρια και 2,8 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα. Το ημερήσιο TCE του στόλου ανήλθε στα 15.380 δολάρια.

    Euroseas – Αριστείδης Πίττας

    Η Euroseas Ltd. του Αριστείδη Πίττα, είχε κατά το τέταρτο τρίμηνο συνολικά καθαρά έσοδα 49,1 εκατομμύρια δολάρια και καθαρό εισόδημα 24,7 εκατομμυρίων δολαρίων ή 3,58 δολαρίων κέρδη ανά μετοχή. Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για την περίοδο ήταν 25 εκατομμύρια δολάρια ή 3,62 ανά μετοχή.

    Κατά μέσο όρο, η εταιρεία διαχειρίστηκε 19 πλοία, κερδίζοντας κατά μέσο όρο ισοδύναμο ναύλωσης 29.266 δολάρια την ημέρα.

    Το τριμηνιαίο μέρισμα είναι 0,60 δολάρια ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, καταβλητέο στις 15 Μαρτίου 2024 στους μετόχους της ιστορίας στις 8 Μαρτίου 2024.

    Η εταιρεία έχει επαναγοράσει 400.705 κοινές μετοχές στην ανοιχτή αγορά, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 5,5% των μετοχών σε κυκλοφορία, για συνολικά περίπου 8,2 εκατομμύρια δολάρια, στο πλαίσιο του σχεδίου επαναγοράς μετοχών έως και 20 εκατομμυρίων δολαρίων που ανακοινώθηκε το Μάιο του 2022.

    Σημαντικά σημεία για ολόκληρο το έτος 2023: Τα συνολικά καθαρά έσοδα ήταν 189,4 εκατ. δολάρια και το καθαρό εισόδημα διαμορφώθηκε στα 114,5 εκατομμύρια δολάρια ή 16,53 κέρδη ανά μετοχή.

    Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για την περίοδο ήταν 103,9 εκατομμύρια δολάρια ή 14,99 δολάρια και 14,98 δολάρια ανά μετοχή.

    Stealthgas – Χάρης Βαφειάς

    Η Stealthgas του Χάρη Ν. Βαφειά είχε καθαρά έσοδα 51,9 εκατομμύρια δολάρια το δωδεκάμηνο, που σημαίνει αύξηση 51% σε σύγκριση με πέρυσι, που αντιστοιχεί σε βασικό EPS 1,38 δολάρια. Η ισχυρή κερδοφορία συνεχίστηκε για το τέταρτο τρίμηνο με καθαρό εισόδημα 8,9 εκατομμύρια δολάρια που αντιστοιχεί σε βασικό EPS 0,25 δολαρίων.

    Επίσης, η εταιρεία, έχει εξασφαλίσει το 66% των ημερών στόλου για το 2024 με ναυλώσεις περιόδου, με τις συνολικές ημέρες απασχόλησης του στόλου για όλες τις επόμενες περιόδους να αποφέρουν πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια σε συμβατικά έσοδα.

    Η εταιρεία επαναγόρασε 2,01 εκατ. μετοχές κατά το τέταρτο τρίμηνο. Μέχρι σήμερα, 3,9 εκατομμύρια μετοχές έχουν εξαγοραστεί, που είναι περισσότερο από το 10% των μετοχών που κυκλοφορούν, για συνολικά 19,1 εκατομμύρια δολάρια στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς μετοχών 25 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Μειώθηκε το χρέος κατά το 2023 κατά 153,6 εκατομμύρια δολάρια, από 277,1 εκατομμύρια δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2022, σε 123,5 εκατομμύρια δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2023.

    Η εταιρεία διατηρεί μετρητά και ισοδύναμα μετρητών ύψους 83,8 εκατομμυρίων στις 31 Δεκεμβρίου 2023, δίνοντας τη δυνατότητα στην εταιρεία να μειώσει περαιτέρω το χρέος.

    Κατά μέσο όρο η εταιρεία είχε 27 πλοία, κατά το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 σε σύγκριση με 34 πλοία για την ίδια περίοδο του 2022.

    Τα έσοδα για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ανήλθαν σε 143,5 εκατομμύρια δολάρια και ήταν μειωμένα κατά 9,3 εκατομμύρια δολάρια ή 6%, σε σύγκριση με έσοδα 152,8 εκατομμύρια δολάρια για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, κυρίως λόγω της μείωσης του μεγέθους του στόλου .

    Το κέρδος από την πώληση πλοίων για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ήταν 7,6 εκατομμύρια δολάρια, το οποίο οφειλόταν κυρίως στην πώληση επτά πλοίων της Εταιρείας, ενώ η ζημιά από την πώληση πλοίων για το δώδεκα μήνες που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022 ήταν 0,4 εκατομμύρια δολάρια λόγω της πώλησης τριών από τα πλοία της εταιρείας το 2022.

    Toro – Πέτρος Παναγιωτίδης

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Toro του Πέτρου Παναγιωτίδη συγκέντρωσε 156 εκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις δεξαμενόπλοιων και άλλα έσοδα.

    Η εταιρεία, η οποία έχει έδρα την Κύπρο κατέγραψε επίσης σημαντικά κέρδη κατά το τέταρτο τρίμηνο του προηγούμενο έτους.

    Επίσης, η εταιρεία γνωστοποίησε ότι η ρευστότητα της αυξήθηκε κατά 113,1 εκατ. δολάρια το τέταρτο τρίμηνο, φτάνοντας τα 155,6 εκατ. δολάρια.

    Αναλυτικότερα, η εταιρεία πούλησε έξι δεξαμενόπλοια πέρυσι, με καθαρό κέρδος 99 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Τον περασμένο μήνα, η Toro ανακοίνωσε ότι συμφώνησε να πωλήσει το aframax/LR2 Wonder Sirius 115.300 dwt, κατασκευής 2005 σε τρίτο μέρος για 33,8 εκατομμύρια δολάρια.

    Το πλοίο παραδόθηκε στους νέους αγοραστές με κέρδος 20,9 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Επισημαίνεται ότι τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 28,2 εκατ. δολάρια, έναντι 25,1 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τον αμέσως περσινό διάστημα.

    Τα έσοδα μειώθηκαν στα 11,9 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 38 εκατομμύρια δολάρια, καθώς ο στόλος συρρικνώθηκε από τις πωλήσεις των πλοίων.

    Η Toro εξαγόρασε επίσης μετοχές, καταβάλλοντας 2,8 εκατομμύρια δολάρια αξίας έως τις 8 Φεβρουαρίου.

    Τέλος, τον Ιανουάριο, η εταιρεία κατέβαλε στην Castor μέρισμα ύψους 400.000 δολαρίων από το 1% των διαρκών μετατρέψιμων προνομιούχων μετοχών της.

    Διαβάστε επίσης:

    Πέτρος Παππάς: Ο ευφυής Κωνσταντινουπολίτης εφοπλιστής, ο Σοπενχάουερ και o νέος ναυτιλιακός κολοσσός

    Γιώργος Προκοπίου: Το Forbes υπολογίζει την περιουσία στα 2,6 δισ. δολάρια, ενώ ναυπηγεί 66 πλοία αξίας 3,86 δισ. δολαρίων

    Άλλο ένα πλοίο για τη Neda Maritime της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου



    ΣΧΟΛΙΑ