• Ναυτιλία

    Τα 11 πιο αντισυμβατικά σούπερ-γιοτ στον κόσμο: Μεταξύ αυτών το «Thunder» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου και το «Guilty» του Δάκη Ιωάννου

    • Μαρία Βε

    Πηγή: boatinternational.com


    Φιλόδοξοι ιδιοκτήτες, πολυτέλεια, ευρηματικότητα και φαντασία, αλλά και τεχνολογία αιχμής, συνθέτουν το «μαγικό» κοκτέιλ για την απροσδόκητα εντυπωσιακή εξέλιξη των σούπερ-γιοτ τις τελευταίες δεκαετίες.

    Το κοσμικό καταμαράν της Porsche, το μεγαλύτερο ξύλινο σούπερ-γιοτ στον κόσμο ονόματι «Unnamed», το εντυπωσιακό «Thunder» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, αλλά και το «Guilty» με την ιστορική έμπνευση του Δάκη Ιωάννου, βρίσκονται ανάμεσα στα πιο αντισυμβατικά και γρήγορα σούπερ-γιοτ που πλέουν στις θάλασσες αυτή τη στιγμή.

    Ας ρίξουμε μία ματιά σε έντεκα από αυτά:

    Yas

    Σχεδιασμένο από τον Jacques Pierrejean, αυτό το superyacht εμπνευσμένο από τα δελφίνια, διαθέτει ένα λεπτό κύτος φρεγάτας και τεράστιους υαλοπίνακες στην μπροστινή υπερκατασκευή του.

    Αρχικά λανσαρίστηκε το 1977 ως HNLMS Piet Hein μήκους 135 μέτρων, ενώ υπηρέτησε στο Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας για 20 χρόνια και στον στρατό των ΗΑΕ από το 1998 έως το 2006.

    Πηγή: Giovanni Romero/ boatinternational.com

    Όταν αγοράστηκε για ιδιωτική χρήση, το μεγαλύτερο μέρος του κύτους χρειάστηκε να κατασκευαστεί ξανά, επιτρέποντας στις εμβληματικές πλέον γραμμές του να πάρουν μορφή.

    Ο γυάλινος θόλος περικλείει τόσο τη γέφυρα όσο και την καμπίνα του ιδιοκτήτη, προσφέροντας εκπληκτική θέα στον ωκεανό.

    Olivia O

    Στην Olivia O, πιστεύεται ότι είναι η πρώτη φορά που το σήμα κατατεθέν του Ulstein X-Bow εμφανίζεται σε γιοτ.

    Η ανθεκτική, εξερευνητική της δομή και η εντυπωσιακή συνολική χωρητικότητα των 5.000, την καθιστούν επίσης ένα από τα πιο ευρύχωρα γιοτ στο μέγεθος της.

    Πηγή: boatinternational.com

    Σχεδιασμένη από τον Espen Øino και με ξεχωριστά χαρακτηριστικά που περιλαμβάνουν ένα σπα, αίθουσα κινηματογράφου και τις οκτώ καμπίνες επισκεπτών της, οι οποίες διαθέτουν ύψος όπως ένα δωμάτιο ξενοδοχείου στα 2,7 μέτρα.

    Asean Lady

    Αυτό το ασυνήθιστο γιοτ με “ενάμισι” κύτος βασίζεται στο Proa, ένα παραδοσιακό αυστρονησιακό ιστιοφόρο.

    Με τον Ian Mitchell στο (ασύμμετρο) τιμόνι της εξωτερικής σχεδίασης, το Asean Lady μπορεί να υπερηφανεύεται για την εντυπωσιακή του σταθερότητα στο νερό, με την οδήγηση προς τα εμπρός και πίσω που της επιτρέπουν να «περπατάει στο πλάι».

    Πηγή: boatinternational.com

    Η σταθερότητά της δοκιμάστηκε τον Δεκέμβριο του 2004, όταν επέζησε από ένα τσουνάμι ενώ ήταν αγκυροβολημένη στα ανοιχτά του Πουκέτ.

    Τα κυριότερα σημεία αναψυχής της περιλαμβάνουν ένα ελικοδρόμιο και μια κύρια καμπίνα 160 τετραγωνικών μέτρων με ιδιωτικό μπαλκόνι και γραφείο.

    Zeus (ex Eco)

    Το πρώτο μηχανοκίνητο γιοτ του Martin Francis, το Zeus είναι περισσότερο γνωστό για τα ιδιαίτερα βολβώδη παράθυρά του – εμπνευσμένα από παριζιάνικα λεωφορεία της δεκαετίας του 1950 – και την εντυπωσιακή ταχύτητά του, ικανό να φτάσει τους 36 κόμβους στην ακμή του.

    Με εντολή του Μεξικανού δισεκατομμυριούχου και αυτοκράτορα πολυμέσων Emilio Azcárraga Milmo, ο Francis χρησιμοποίησε το γιοτ μέχρι που πέθανε σε ηλικία 66 ετών.

    Πηγή: boatinternational.com/Guy Fleury

    Οι εσωτερικοί χώροι διαμορφώθηκαν από τον François Zuretti, πλέον γνωστό όνομα στον κόσμο του yachting, την εποχή που τον είχαν αναγνωρίσει για τον σχεδιασμό του περίφημου ξενοδοχείου Mamounia στο Μαρακές.

    Ωστόσο, πολλοί επώνυμοι σχεδιαστές γιοτ, έχουν προσθέσει το λιθαράκι τους στον Δία όλα αυτά τα χρόνια.

    Unnamed Custom Wooden Yacht

    Πρόκειται για ένα γιοτ, το οποίο αναμφίβολα δεν μένει απαρατήρητο.

    Το μεγαλύτερο ξύλινο σούπερ γιοτ στον κόσμο, προβάλλει ένα κλασικό σχέδιο μαζί με μια ασυνήθιστη κατασκευή από ξύλο τικ και GRP.

    Πηγή: boatinternational.com

    Με δοκό 10,6 μέτρων (μεγαλύτερο από το μέσο όρο για το μέγεθός του), οι εσωτερικοί, ιταλικού στιλ χώροι περιγράφονται ως μέρη του γιοτ με “σπηλαιώδη” γοητεία, ενώ  στεγάζει πολλούς χώρους ψυχαγωγίας, μια επίσημη τραπεζαρία και μπαρ.

    Αυτή τη στιγμή βρίσκεται προς πώληση από την Bush & Noble.

    Crazy Me

    Ξεκινώντας με ένα σκίτσο του Gary Grant, το Crazy Me έχει ένα στρογγυλεμένο, γλυπτό εξωτερικό διαμορφωμένο σύμφωνα με ένα Boeing 787 Dreamliner.

    Η αεροδυναμική του έμπνευση είναι εμφανής στα φτερωτά τμήματα του ιστού και στην τιμονιέρα, η οποία από το πρόσθιο κατάστρωμα, μοιάζει με πιλοτήριο αεροπλάνου.

    Πηγή: boatinternational.com

    Διαθέτει περίπου έξι τόνους γυαλιού και η τελική του ταχύτητα των 21 κόμβων είναι από μόνη της εντυπωσιακή.

    Ωστόσο, κατάφερε να ξεπεράσει και τον εαυτό της σε θαλάσσιες δοκιμές, φτάνοντας την τελική ταχύτητα των 22,4 κόμβων.

    Thunder

    Ερχόμαστε στο γιοτ – αστραπή με ελληνική αύρα, καθώς ανήκει στον Έλληνα μεγιστάνα της ναυτιλίας, Θεόδωρο Αγγελόπουλο.

    Το Thunder, σχεδιάστηκε με έναν στόχο- επιθυμία του ιδιοκτήτη: Ο κ. Αγγελόπουλος, να μπορεί να πάρει το πρωινό του στο Σεν Τροπέ,  το μεσημεριανό του γεύμα στο Μονακό και το δείπνο του στο Πορτοφίνο.

    Πηγή: boatinternational.com

    Οι γραμμές του σχεδιάστηκαν από τον θρυλικό Jon Bannenberg και οδήγησαν σε ένα ένα swoop-line superyacht, που μπορεί να φτάσει σύντομα στους 40 κόμβους.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το αρχικό σύστημα επένδυσης στρατιωτικής ποιότητας της Thunder, της Maritime Dynamics, ήταν ο ίδιος εξοπλισμός που χρησιμοποιήθηκε για να διατηρούνται σταθερά τα καταστρώματα στους εκτοξευτές πυραύλων.

    Adastra

    Αυτό το trimaran «επιστημονικής φαντασίας»,  προσελκύει τα πλήθη όποτε βρίσκεται σε κάποιο λιμάνι.

    Όπως έχει αναφέρει ο Ιδιοκτήτης,  Anto Marden, «Είναι σαν να ζεις σε μία γυάλα με χρυσόψαρο».

    Πηγή: boatinternational.com

    Σχεδιασμένο από τον John Shuttleworth, το Adastra είναι κατασκευασμένο για να εξερευνά τον ωκεανό, με τη μέγιστη εμβέλεια 10.000 ναυτικών μιλίων και εμβέλεια 4.000 ναυτικών μιλίων στους 17 κόμβους που σημαίνει ότι μπορεί να διασχίσει τους ωκεανούς τόσο γρήγορα όσο και αποτελεσματικά.

    Σημειώνεται ότι το 2013, κέρδισε το πολυπόθητο βραβείο Neptune για το πιο καινοτόμο γιοτ στα World Superyacht Awards.

    Royal Falcon One

    Ο ιδιοκτήτης του Royal Falcon One έδωσε στην ομάδα σχεδιασμού της Porsche μια πολύ «απλή» πρόταση: ήθελε ένα «διαστημόπλοιο στο νερό».

    Εμπνευσμένοι από τα ταχύπλοα οχηματαγωγά καταμαράν στην Αυστραλία, οι σχεδιαστές της Porche, παρέδωσαν ένα γιοτ με σαρωτικό, γαλαξιακό σχεδιασμό που μπορεί να «εκτοξεύεται» στο νερό με ταχύτητα 37 κόμβων.

    Πηγή: boatinternational.com

    Στον εντυπωσιακό χώρο 490 GT στα 41,4 μέτρα της,  βρίσκεται ακόμη μία ωραία πινελιά από την Porsche, καθώς όλα τα κρεβάτια σηκώνονται από το έδαφος, σαν να «επιπλέουν» στο διάστημα.

    Σημειώνεται ότι η κατασκευή ολοκληρώθηκε σε ένα σουηδικό ναυπηγείο με σχεδιασμό από την Incat Crowther.

    Ocean Emerald

    Ο διάσημος Βρετανός αρχιτέκτονας Λόρδος Φόστερ –ο άνθρωπος πίσω από το Yacht Club de Monaco και τον πύργο «αγγουριών» του Λονδίνου– είναι υπεύθυνος για την τοξωτή, ασημένια υπερκατασκευή και το τόξο που έχει παρομοιάσει το Ocean Emerald με ψάρι, αλλά και με νοσοκομείο.

    Πηγή: boatinternational.com

    Αυτό το σούπερ-γιοτ ήταν στην πραγματικότητα το πρώτο που πήρε άδεια ναύλωσης στην Ταϊλάνδη και με την αυστηρή γραφειοκρατία της χώρας, να σημαίνει ότι μόνο λίγοι είχαν την τύχη του.

    Σύμφωνα με το BOATPro, το Ocean Emerald ταξίδεψε σχεδόν 4.000 μίλια τον Μάιο – από το Port Rashid του Ντουμπάι μέχρι τη Marina Genoa της Ιταλίας.

    Guilty

    Με την ευγενική συμβολή του Αμερικανού καλλιτέχνη Jeff Koons, το γεωμετρικό εξωτερικό του Guilty εμπνεύστηκε από τα εκθαμβωτικά πλοία του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, των οποίων οι εργασίες για το καμουφλάζ, είχαν ως στόχο να μπερδεύουν και όχι να κρύβουν τόσο.

    Ο γνωστός λάτρης της τέχνης, ιδρυτής του ΔΕΣΤΕ ( Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης) και ιδιοκτήτης του Guilty, Κύπριος μεγιστάνας, Δάκης Ιωάννου, θεωρεί το συγκεκριμένο  γιοτ μέρος της συλλογής 1.500 έργων σύγχρονης τέχνης που διαθέτει.

    Μάλιστα, ο Κύπριος μεγιστάνας, θεωρείται ένας από του 5 μεγαλύτερους συλλέκτες έργων τέχνης στον κόσμο.

    Πηγή: boatinternational.com

    Σημειώνεται ότι το 2013, ο εκκεντρικός billionaire και μεγαλομέτοχος με 42% της J&P, Αβαξ (Ιωάννου – Παρασκευαϊδης), αποσύρθηκε από τη διοίκηση και έδωσε τη σκυτάλη της προεδρίας στο γιο του, Xρήστο, διατηρώντας για τον εαυτό του τον ρόλο του συμβούλου σε δύσκολα κυρίως ζητήματα.

    Σύμφωνα με το BOATPro, το Guilty, εθεάθη πρόσφατα στους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας.

    με πληροφορίες από το boatinternational

    Διαβάστε επίσης: 

    To δίκτυο Marine Traffic AIS διαθέτει 6.250 επίγειους σταθμούς καταγραφής των πλοίων

    DP World: Επενδύει 510 εκατ. δολάρια σε λιμάνι της Ινδίας

    H MSC παραμένει πρώτη παγκόσμια δύναμη στα πλοία κοντέινερ – Μειωμένη κερδοφορία κατά 90% για όλες τις εταιρείες



    ΣΧΟΛΙΑ