• Ναυτιλία

    H MSC παραμένει πρώτη παγκόσμια δύναμη στα πλοία κοντέινερ – Μειωμένη κερδοφορία κατά 90% για όλες τις εταιρείες

    Τζιανλουίτζι Απόντε - MSC

    Τζιανλουίτζι Απόντε (MSC)


    Η MSC, του Τζιανλουίτζι Απόντε, συνεχίζει να είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο με βάση τη χωρητικότητα TEU, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της 23ης Αυγούστου που επεξεργάζεται η Alphaliner.

    Αλλά, υπάρχουν αλλαγές στην ειδική παγκόσμια κατάταξη, με την ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία Evergreen, η οποία έχασε την έκτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη των τακτικών γραμμών υπέρ της Ocean Network Express (ONE) με έδρα τη Σιγκαπούρη.

    Ωστόσο, αυτό δεν αναμένεται να είναι μια μόνιμη κατάσταση, καθώς το βιβλίο παραγγελιών νέων ναυπηγήσεων της Evergreen είναι σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό του ONE. Πράγματι, υπό το πρίσμα της πιθανής αύξησης του στόλου της, η εταιρεία της Ταϊπέι θα μπορούσε να κερδίσει περαιτέρω θέσεις ξεπερνώντας ακόμη και τους Γερμανούς της Hapag-Lloyd.

    Ως εκ τούτου, όσον αφορά το «βάθρο» της κατάταξης της Alphaliner, η MSC παραμένει στην κορυφή διευρύνοντας τη διαφορά σε σχέση με τους Δανούς της Maersk και τους Γάλλους ανταγωνιστές, ενώ η Γαλλική CMA CGM βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει τη Maersk και να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη γραμμή εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

    Όμως, μετά από δύο πολύ κερδοφόρα χρόνια επιστρέφουμε σε φυσιολογικά επίπεδα. Το δεύτερο τρίμηνο του 2023 παρατηρείται σημαντική πτώση στα κέρδη των εταιρειών στην υπηρεσία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πτώση 90% όπως αναφέρει στην ανάλυσή της η Sea-Intelligence.

    Μετά από δύο πολύ κερδοφόρα χρόνια για τις ναυτιλιακές εταιρείες, η αγορά κινείται λοιπόν προς μια μεταπανδημική κανονικότητα. Ήδη το τέταρτο τρίμηνο του 2022 είχε δώσει μια πρώτη γεύση για το ποιες θα μπορούσαν να είναι οι συνέπειες το πρώτο τρίμηνο του 2023 όπου τα κέρδη των μεταφορέων είχαν δεχθεί σοβαρό πλήγμα.

    Μια τάση που επιβεβαιώθηκε επίσης την περίοδο Απριλίου-Μαΐου-Ιουνίου του τρέχοντος έτους με τα συνδυασμένα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) κατέγραψαν πτώση 90% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν σε κάτι περισσότερο από 3 δισεκατομμύρια δολάρια. Ειδικότερα για την εταιρεία Wan Hai ήταν το πρώτο αρνητικό τρίμηνο από το 2012.

    Διαβάστε επίσης:

    Στέφανος Κασσελάκης: Η αλήθεια για τις ναυτιλιακές business του

    Τα προσωπικά δεδομένα των επιβατών ακτοπλοΐας θα καταστρέφονται σε 60 ημέρες

    O Γιώργος Οικονόμου «εισέβαλε» στην Performance Shipping – Απέκτησε το 9,5% των μετοχών



    ΣΧΟΛΙΑ