• Ναυτιλία

    Στυλιανίδης: Οι 6 πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας για το Μεταφορικό Ισοδύναμο

    Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης

    Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης


    Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης, απάντησε χθες στη Βουλή σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ κ. Συντυχάκη, σχετικά με το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ιδίως μάλιστα για την Κρήτη.

    Από την απάντησή του, προέκυψαν και οι έξι άξονες παρέμβασης για την εφαρμογή της πολιτικής στο εξής, που το ίδιο το Υπουργείο, σε συνεχή διαβούλευση με τα αρμόδια Επιμελητήρια, δρομολογεί.

    Όλα τα σημεία, εναρμονίζονται με τις βασικές αρχές της τήρησης της δημοσιονομικής πειθαρχίας, όσο και της αναγκαίας αναλογικότητας του μέτρου.

    Έτσι, λοιπόν, οι παρεμβάσεις που θα εξασφαλίσουν ότι το Μέτρο θα εφαρμοστεί προς όφελος εκείνων που πράγματι το χρειάζονται, σχετίζονται με τα ακόλουθα (ακολουθεί το αυτούσιο μέρος της απάντησης του κ. Υπουργού).:

    – Πρώτον, την αναλογική κατανομή του διατιθέμενου προϋπολογισμού ανα κατηγορίες νησιών, γνωρίζοντας φυσικά ότι η ανακατανομή είναι εφικτή απολογιστικά και δύναται να μεταφερθούν αδιάθετοι πόροι ανάμεσα στις νησιωτικές περιοχές. Για την Κρήτη, αυτό σημαίνει ότι ορίζεται διαθέσιμος προϋπολογισμός που είναι το 25% του συνόλου των νησιωτικών περιοχών.

    – Δεύτερον, συμφωνήσαμε ότι θα έχουμε ετήσια αναπροσαρμογή του δείκτη του χερσαίου μεταφορικού κόστους ακολουθώντας το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως είναι δίκαιο και ορθό.

    -Τρίτον, το ποσοστό αποζημίωσης που αφορά το Αντιστάθμισμα που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις, θα εξισωθεί για την Κρήτη με όσα ισχύουν για επιλεγμένα μεγάλα νησιά με υψηλό δείκτη μεταφορικού φόρτου.

    -Τέταρτον, σε συνδυασμό με το νέο σύστημα ελέγχου, «κλείνουμε» το δρόμο σε κακή χρήση του μέτρου, εντάσσοντας αιτήσεις επιχειρήσεων που αφορούν την κύρια και επιλεγμένες δευτερεύουσες δραστηριότητες και ΚΑΔ. Αυτό θωρακίζει και προστατεύει τους σωστούς επιχειρηματίες.

    -Πέμπτο, επιβεβαιώσαμε ότι τα θετικά αποτελέσματα του Μεταφορικού Ισοδυνάμου επιτεύχθηκαν μόνο όταν αυτό υπήρξε στοχευμένο. Αυτό σημαίνει ότι πλέον θα μιλάμε για κλαδική στόχευση του Μέτρου και ειδικά για την Κρήτη, αυτό σημαίνει ότι ο πρωτογενής τομέας και η μεταποίηση πρέπει να αντιμετωπιστούν πιο εμφατικά.

    -Έκτο, παρουσιάσαμε στους επιμελητηριακούς φορείς την πρότασή μας που αποτελεί και πολιτική μας δέσμευση μέσω του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής, για τη συνεργασία μας με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, για τη δημιουργία ενός ειδικού Προγράμματος Νησιωτικής Επιχειρηματικότητας, που θα λειτουργεί συμπληρωματικά. Με αυτό, θα στηρίξουμε τη νησιωτική επιχείρηση μέσω α) εξασφάλισης κεφαλαίου κίνησης, αλλά και β) χορήγηση μικρών επενδυτικών δανείων.»

    Διαβάστε επίσης:

    Χρήστος Στυλιανίδης: Η Ελλάδα ασπίδα στην προστασία της διεθνούς ναυτιλίας

    Capital Product Partners (Βαγγέλης Μαρινάκης): Κέρδη 81 εκατ. δολαρίων από την πώληση 4 πλοίων κοντέινερ

    Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 8,76 εκατ. δολάρια

    Υπόθεση Καρνέση: Αναζητείται το πρόσωπο που φιλοξένησε τον Αιγύπτιο Άρη πριν την τριπλή δολοφονία – Η αποκάλυψη που θα οδηγήσει στα κίνητρα



    ΣΧΟΛΙΑ