• Ναυτιλία

    Στη Βουλή το σχέδιο νόμου για το γιότιγκ


    Κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχέδιο νόμου που επιγράφεται «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις».

    Το σχέδιο νόμου είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις και συμφέροντα γύρω κυρίως από την ναύλωση επαγγελματικών σκαφών με ξένες σημαίες.

    Το επίμαχο άρθρο 8, έχει ως εξής:

    Άρθρο 8: Όροι και προϋποθέσεις για τη δραστηριοποίηση πλοίων αναψυχής χαρακτηρισμένων ως επαγγελματικών σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας

    1.α. Για τη δραστηριοποίηση, εντός της ελληνικής επικράτειας, πλοίου που δεν εμπίπτει στην περ. (α) της παρ. 2 του άρθρου 3, ανεξαρτήτως σημαίας και πλην της ελληνικής, που έχει χαρακτηριστεί ως επαγγελματικό αναψυχής, σύμφωνα με το δίκαιο του κράτους της σημαίας που φέρει και είναι ολικού μήκους άνω των τριάντα πέντε (35) μέτρων και έχει υλικό κατασκευής: χάλυβα ή πλαστικό ή αλουμίνιο, απαιτείται «Άδεια εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» (“Specified Period Charter Permission”).

    β. Τα πλοία της περ. (α) επιτρέπεται να εκτελούν σύμβαση ολικής νάυλωσης, στην οποία:

    ο τόπος

    (i) παράδοσης

    ή επαναπαράδοσης,

    (ii) παράδοσης και

    επαναπαράδοσης, του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής στον ναυλωτή και στον εκναυλωτή, αντίστοιχα, και ο τόπος (iii) αρχικής επιβίβασης ή οριστικής αποβίβασης,

    (iv) αρχικής επιβίβασης και οριστικής αποβίβασης, των επιβατών, βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια.

    γ. Η μερική ναύλωση και η χρήση του πλοίου για τη μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο απαγορεύονται.

    δ. Κατά το χρονικό διάστημα εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης, ο αριθμός επιβατών δεν υπερβαίνει τον αριθμό των κλινών των επιβατών.

    2. Για την άδεια της περ. (α) της παρ. 1, ισχύουν τα εξής:

    α. Εγκρίνεται από τη Λιμενική Αρχή του τόπου παράδοσης του πλοίου, όταν αυτός βρίσκεται στην ημεδαπή ή από την πρώτη πλησιέστερη Λιμενική Αρχή, κατά την είσοδο του πλοίου στην ελληνική επικράτεια, όταν ο τόπος παράδοσής του βρίσκεται στην αλλοδαπή, κατόπιν ελέγχου των προϋποθέσεων της παρ. 3 από όργανα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) και της Λιμενικής Αρχής, κατά λόγο αρμοδιότητας, και

    β. εκδίδεται ηλεκτρονικά, μέσω της εφαρμογής “e – CharterPermission”, σύμφωνα με τις διαδικασίες που ορίζονται στην απόφαση της περ. (α) της παρ. 7 του άρθρου 21,

    γ. Η μέγιστη διάρκειά της καθορίζεται σε είκοσι μία (21) ημέρες ανά ημερολογιακό έτος, υπό την επιφύλαξη της απόφασης της περ. (γ) της παρ. 7 του άρθρου 21. Το χρονικό διάστημα του προηγούμενου εδαφίου, μπορεί να αντιστοιχεί σε μία ή περισσότερες συμβάσεις ολικής ναύλωσης, για την οποία ή τις οποίες εκδίδεται ξεχωριστή 17 άδεια, αρκεί το άθροισμα των ημερών να μην υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο χρονικό διάστημα.

    Η διάρκεια του δεύτερου εδαφίου της παρούσας δύναται να παραταθεί για χρονικό διάστημα έως και επτά (7) ημέρες, για περιπτώσεις και υπό τους όρους και τις προυποθέσεις που καθορίζονται στην απόφαση της περ.

    (α) της παρ. 7 του άρθρου 21.

    δ. Για την εκμετάλλευση των πλοίων, του παρόντος άρθρου εντός της ελληνικής επικράτειας, τηρούνται οι υποχρεώσεις που προβλέπονται από τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία.

    Ειδικότερα, οι εκμεταλλευτές των πλοίων: δα. υποβάλλουν δηλώσεις Φ.Π.Α. για κάθε φορολογική περίοδο, η οποία ορίζεται ανά ημερολογιακό έτος, με την επιφύλαξη των άρθρων 47β και 47γ του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000, Α’ 248) και των αντίστοιχων διατάξεων που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη – μέλη της Ε.Ε. , δβ. εκπληρώνουν την προϋπόθεση της περ.(ii) της υποπαρ.

    (α) της παρ. 1 του άρθρου 27 του Κώδικα Φ.Π.Α., για τη χορήγηση απαλλαγών από τον Φ.Π.Α., χωρίς λοιπές υποχρεώσεις, υπό την προϋπόθεση ότι το πλοίο δύναται να εκτελεί διεθνείς πλόες, βάσει των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που διαθέτει, δγ. απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης των στοιχείων λιανικής πώλησης, αποδείξεων λιανικής, μέσω φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού (Φ.Η.Μ.) [φορολογική ταμειακή μηχανή (Φ.Τ.Μ.) ή μηχανισμός «Ειδική Ασφαλής Φορολογική Διάταξη Σήμανσης Στοιχείων» Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.)], και δδ. με την επιφύλαξη των άρθρων 47β και 47γ του Κώδικα ΦΠΑ και των αντίστοιχων διατάξεων που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη – μέλη της Ε.Ε., εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις που αφορούν:

    (i) στην εγγραφή στο φορολογικό μητρώο, (ii) στην υποβολή δήλωσης Φ.Π.Α., σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4174/2013, Α΄170) και του Κώδικα ΦΠΑ, καθώς, και (iii) στην καταβολή του Φ.Π.Α., σύμφωνα με την περ. (δ) της παρ. 3, μέσω της εφαρμογής “e – CharterPermission”, η οποία διαλειτουργεί για τον σκοπό αυτό με τις υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε.. Για τους εκμεταλλευτές οι οποίοι δεν είναι μόνιμα εγκατεστημένοι στο εσωτερικό της Χώρας ή στο εσωτερικό έτερου κράτους – μέλους της Ε.Ε., εφαρμόζεται η περ. (δ) της παρ. 4 του άρθρου 36 του Κώδικα ΦΠΑ.

    3. Για την έκδοση της άδειας της παρ. 1, απαιτείται να πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

    α. να υφίσταται ενυπόγραφο ναυλοσύμφωνο

    β. να έχει καταβληθεί το αναλογούν ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία «Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας» (Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ.), σύμφωνα με το άρθρο 9,

    γ. το πλοίο να είναι εφοδιασμένο με Πιστοποιητικό Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής (Π.Ε.Ξ.Ε.Π.Α.). Εναλλακτικά, η δυνατότητα εκτέλεσης διεθνών πλόων, τεκμαίρεται από το Πιστοποιητικό Ασφάλειας του Πλοίου που εκδίδεται σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (SOLAS), η οποία κυρώθηκε με τον ν. 1045/1980 (Α΄95), το οποίο συνοδεύεται από βεβαίωση περί του αριθμού διαθέσιμων κλινών επιβατών και πληρώματος, που εκδίδεται από αναγνωρισμένο οργανισμό, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 391/2009, δ. να έχει καταβληθεί ο Φ.Π.Α. που αναλογεί επί του ναύλου σε ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%), με την επιφύλαξη των άρθρων 47β και 47γ του Κώδικα ΦΠΑ και των αντίστοιχων διατάξεων που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη – μέλη της Ε.Ε.. Για τον υπολογισμό του ποσού Φ.Π.Α., λαμβάνεται υπόψη η εφαρμογή τυχόν απαλλαγών σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του Κώδικα ΦΠΑ,

    ε. η εκναύλωση του πλοίου να είναι η μοναδική πράξη που πραγματοποιεί ο υποκείμενος στον φόρο εκμεταλλευτής στο εσωτερικό της Χώρας, με την επιφύλαξη της ιδιοχρησιμοποίησης αυτού, 18 στ. ο εκμεταλλευτής να μην διαθέτει μόνιμη εγκατάσταση στο εσωτερικό της Χώρας, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167) και τις συμβάσεις αποφυγής διπλής φορολογίας, και

    ζ. ο εκμεταλλευτής να έχει εγγραφεί στο φορολογικό μητρώο, με την επιφύλαξη των άρθρων 47β και 47γ του Κώδικα ΦΠΑ και των αντίστοιχων διατάξεων που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη – μέλη της Ε.Ε., για τις πράξεις που υπάγονται στα άρθρα αυτά.

    4. Για επαγγελματικά πλοία αναψυχής της παρ. 1, όταν διαπιστώνεται εκτέλεση σύμβασης ναύλωσης χωρίς να κατοχυρώνεται δικαίωμα δραστηριοποίησης, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, οφείλονται ο αναλογών Φ.Π.Α. και οι λοιπές επιβαρύνσεις, σύμφωνα το άρθρο 7.

    Διαβάστε επίσης

    Στην τελική ευθεία για τη συλλογική σύμβαση εργασίας στις προβλήτες της Cosco – Προτείνονται αυξήσεις 8%



    ΣΧΟΛΙΑ