• Ναυτιλία

    Σημαντικά κέρδη για τους Έλληνες εφοπλιστές που πόνταραν στην αγορά ξηρού φορτίου

    • Newsroom

    Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης -Γ. Γιουρούκος


    Σημαντικά κέρδη αποκομίζουν οι  Έλληνες εφοπλιστές που επένδυσαν στα bulker όταν οι τιμές ήταν χαμηλές, προ τετραετίας, μετά την εκτόξευση των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου.

    Χαρακτηριστικά παραδείγματα που αποδεικνύουν στην πράξη πόσο καλοί είναι οι εγχώριοι πλοιοκτήτες στο λεγόμενο asset play είναι αυτά των εταιρειών Ivy Shipping και Τechnomar.

    Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers, η Ivy Shipping συμφερόντων της οικογένειας Λάτση, πούλησε το χωρητικότητας 55,869 dwt Ivy Delta, κατασκευής 2011, σε Γερμανούς αγοραστές, στην τιμή των 20,1 εκατ. δολαρίων. Κατά την Allied Shipbroking το τίμημα της πώλησης ανήλθε σε 20,4 εκατ. δολάρια και αγοραστής είναι η ναυτιλιακή Oscar Wehr.

    Η αξία του πλοίου το 2017 που εισήλθε στο στόλο της Ivy Shipping, κυμαίνονταν στα 16 εκατ. δολάρια.

    Αν και η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει την πώληση, ναυλομεσίτες εκτιμούν ότι έσπευσε να επωφεληθεί από την άνοδο των τιμών των bulker που έφερε η άνθηση της αγοράς ξηρού φορτίου και η εκτίναξη των ναύλων.

    Ο επικεφαλής των ναυτιλιακών επιχειρήσεων της οικογένειας Λάτση, Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, προχώρησε το 2017 στην ίδρυση της Ivy Shipping και εισήλθε στην αγορά ξηρού φορτίου, με την απόκτηση τεσσάρων μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων τύπου supramax. Πρόκειται για τα Ivy Delta, Ivy Unicorn, Ivy Delta και Ivy Blue. Η αξία τους, σύμφωνα με ναυλομεσίτες εκτινάχθηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους, με βάση με τις υφιστάμενες τιμές της second hand αγοράς.

    Σημαντικά κέρδη αποκόμισε και η Technomar Shipping του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου από την πώληση του χωρητικότητας 56,847 dwt πλοίου Skylight. Σύμφωνα με την Anchor Shipbroking, το bulker που κατασκευάστηκε το 2009 στην Κίνα, πουλήθηκε έναντι 16,3 εκατ. δολαρίων.

    Κατά με το tradewinds, η Technomar είχε εξαγοράσει το Skylight, πρώην Frederike Selmer από την Oskar Wehr το 2016, όταν η αγορά ξηρού φορτίου βρισκόταν σε ύφεση, έναντι μόλις 5 εκατ. δολαρίων.

    Άλλες πωλήσεις στην αγορά ξηρού φορτίου

    Στο εβδομαδιαίο της report η Banchero Costa αναφέρει ότι το φορτηγό πλοίο Atalanti, χωρητικότητας 56,000 dwt και κατασκευής 2006, που ανήκει στον στόλο της Nomikos, πουλήθηκε σε αγοραστές από το Μπαγκλαντές, έναντι 16 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει την πώληση.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, ο όμιλος Navios προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 74,500 dwt panamax Νavios Altair I, κατασκευής 2006. Το πλοίο αγοράστηκε από Κινέζους, στην τιμή των 14 εκατ. δολαρίων.

    Διαβάστε ακόμα:

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ