• Ναυτιλία

    Σ. Παληός: Η Performance Shipping πούλησε το προτελευταίο containership της

    Συμεών Παληός ναυτιλία

    Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping


    Σε μία ακόμα πώληση containership προχώρησε η ναυτιλιακή Performance Shipping του Συμεών Παληού, που πλέον διαθέτει στον στόλο της μόνο ένα containership, παρότι στο παρελθόν εξειδικευόταν σε αυτόν τον τομέα.

    Σύμφωνα με ναυλομεσίτες στο Λονδίνο, η Performance Shipping (πρώην Diana Containerships) πούλησε το πλοίο Rotterdam (χωρητικότητας 6.494 teu, κατασκευής 2008) στην εταιρεία Chartworld Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Λου Κολλάκη, έναντι 18,5 εκατ. δολαρίων. Η Performance Shipping επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή της την πώληση του πλοίου, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει ποιος είναι ο αγοραστής.

    Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και οικονομικό διευθυντή της εταιρείας, Ανδρέα Μιχαλόπουλο, η πώληση του πλοίου θα ενισχύσει τη ρευστότητα της Performance Shipping στα 46 εκατ. δολάρια. «Αυτό το ποσό, σε συνδυασμό με τα περιουσιακά στοιχεία χαμηλής μόχλευσης, παρέχει μία συνολική αποτίμηση που ξεπερνά κατά πολύ την τρέχουσα κεφαλαιοποίησή μας στην αγορά», ανέφερε ο ίδιος, εκφράζοντας την αισιοδοξία του ότι αυτή η αναντιστοιχία σύντομα είτε θα μειωθεί κατά πολύ, είτε θα εξαφανιστεί εντελώς, καθώς η εταιρεία ενισχύει την παρουσία της στην αγορά των τάνκερ aframax.

    Από τα containerships στα τάνκερ

    Μετά τη μετονομασία της σε Performance Shipping, η εταιρεία του Συμεών Παληού έχει περιορίσει σταθερά την έκθεσή της στα containerships. Πούλησε πέρυσι δύο τέτοια πλοία: το Pucon (χωρητικότητας 6.541 teu, κατασκευής 2006) στη γερμανική Oltmann εναντι περίπου 20,2 εκατ. δολαρίων και το Pamina (χωρητικότητας 5.042 dwt, κατασκευής 2005) σε εταιρεία από τη Σιγκαπούρη έναντι περίπου 9,1 εκατ. δολαρίων. Μετά και την πώληση του Rotterdam, στον στόλο της εταιρείας έχει μείνει μόνο ένα containership, το Domingo (χωρητικότητας 3,739 dwt, κατασκευής 2001).

    Εν τω μεταξύ, η εταιρεία επεκτείνει σταθερά την παρουσία της στην αγορά των aframaxes. Μόλις επτά μήνες μετά την είσοδό της στην αγορά αυτή, η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει τρία μεταχειρισμένα τάνκερ aframax, ενώ σύμφωνα με το TradeWinds υπάρχει φημολογία και για τέταρτο τάνκερ, που μέχρι τώρα δεν έχει πάντως επιβεβαιωθεί επίσημα.

    Η επιστροφή της Chartworld

    Εφόσον επιβεβαιωθεί ότι αγοράστρια του Rotterdam είναι η Chartworld Shipping, η αγορά του πλοίου θα σηματοδοτήσει την επιστροφή της εταιρείας του Λου Κολλάκη στην αγορά των μεταχειρισμένων containerships για πρώτη φορά μετά από περισσότερα από δύο χρόνια.

    Στο εν τω μεταξύ διάστημα, η εταιρεία είχε εστιάσει την προσοχή της κυρίως σε νεότευκτα πλοία. Έχει παραλάβει kamsarmaxes ξηρού φορτίου από τα ναυπηγεία Jiangsu New Yangzijiang και Jinglu, και τάνκερ παραγώγων από τη Hyundai Mipo. Έχει επίσης παραγγείλει τάνκερ aframax από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding.

    Παράλληλα, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε «ξεσκαρτάρισμα των παλιών της πλοίων, πουλώντας δύο supramaxes στην κινεζική Jinhui Shipping και πουλώντας άλλα πλοία της προς διάλυση.



    ΣΧΟΛΙΑ