• Ναυτιλία

    Πώς οι εφοπλιστές Αγγελικούσης και Κυριακού αιφνιδίασαν την αγορά των VLCC

    Γιάννης Αγγελικούσης-Θοδωρής Κυριακού


    Σε ανοδική τροχιά κινούνται οι τιμές των ναύλων στην αγορά των VLCC στις αρχές του τέταρτου τριμήνου του 2018, με ισχυρούς Έλληνες εφοπλιστές να επωφελούνται από το θετικό “γύρισμα”.

    Η αύξηση του όγκου των εμπορευμάτων οδήγησε στην εκτίναξη των ναύλων σηματοδοτώντας το ξεκίνημα μίας ισχυρής εποχικής περιόδου.

    Στα μη οικολογικά VLCC οι τιμές ανέρχονται στα 25.000 δολ. ημερησίως για τη διαδρομή από τη Δυτική Αφρική στην Κίνα, ενώ στα πλοία οικολογικού τύπου για ορισμένες διαδρομές ξεπερνούν τα 40.000 δολ. ημερησίως, αναφέρουν αναλυτές.

    Οι Έλληνες που ξεχώρισαν

    Κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρίες επωφελήθηκαν από το ανοδικό κύμα, με τις Maran Tankers, συμφερόντων του Γιάννη Αγγελικούση και Athenian Tankers, της οικογένειας Κυριακού να κλείνουν σημαντικές συμφωνίες.

    Ειδικότερα, η Unipec ναύλωσε το χωρητικότητας 320,000-dwt Maran Aphrodite (κατασκευής 2018) για διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα, σύμφωνα με την Tankers International, σε τιμή που κυμαίνεται στα 26.815 δολ. ημερησίως συμπεριλαμβανομένων των ημερών αδράνειας και 29.635 δολάρια ημερησίως χωρίς αυτές.

    Επίσης, η Stasco ναύλωσε το χωρητικότητας 317,000-dwt Athenian Harmony (κατασκευής 2010) από τη Μέση Ανατολή προς τη Σιγκαπούρη, σε τιμή 38.900 δολ. συμπεριλαμβανομένων των ημερών αδράνειας και 30.034 δολ. χωρίς αυτές.

     Οι εκτιμήσεις

    Η ναυλομεσιτική Howe Robinson Partners τοποθετεί τα ναύλα των VLCC στα 28.469 δολ. ημερησίως, αρκετά υψηλότερα από τα 12.762 δολ. κατά μέσο όρο που ήταν από τις αρχές του έτους μέχρι τώρα.

    Για τα οικολογικού τύπου VLCCs οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 33.044 δολ. ημερησίως έναντι 17.720 δολ. που ήταν από τις αρχές του έτους.

    Ναυλομεσίτες επισημαίνουν ότι υπάρχει περίπτωση να δούμε αρκετά περισσότερα κέρδη στις αγορές αν τα τρέχοντα επίπεδα δραστηριότητας στα εμπορεύματα διατηρηθούν.

    Επιπλέον ενθαρρυντικά στοιχεία έρχονται από τη Σαουδική Αραβία, η οποία είναι έτοιμη να αυξήσει την παραγωγή το Νοέμβριο πάνω από τα 10,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως που παράγονται τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την Arctic Securities.

    Οι εκτιμήσεις του τρίτου τριμήνου

    Ο George P. Los, επικεφαλής ανάλυσης του κλάδου των τάνκερ στην εταιρία  Charles R Weber, επισημαίνει ότι τα κέρδη στα VLCC είναι υψηλότερα σε ετήσια βάση, με τον Σεπτέμβριο να αποτελεί το δεύτερο κατά σειρά μήνα κατά τον οποίο τα ναύλα διαμορφώνονται κατά μέσο όρο πάνω από τα 20.000 δολ. ημερησίως.

    Ως εκ τούτου, τα επίπεδα αυτά είναι υψηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών που προέβλεπαν ότι θα κυμανθούν στα 19.045 δολ. ανά ημέρα.

    Σύμφωνα με τον αναλυτή, η άνοδος των εξαγωγών στη Βραζιλία αντιστάθμισε την πτώση των αποστολών αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ και τη Βενεζουέλα, συμβάλλοντας στην αυξημένη ζήτηση για VLCC στη Δυτική Αφρική.

    Παράλληλα, ο George Los εκτιμά ότι η κινητικότητα στο Ιράν θα τροφοδοτήσει το ισχυρό τέταρτο τρίμηνο, αντισταθμίζοντας την ανάσχεση των εισαγωγών σε Ινδία, Νότιο Κορέα και Ιαπωνία, μετά τις αμερικανικές δράσεις.

    maran tankers
    Το δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC “Maran Regulus” της Maran Tankers

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Φράγκου: Διευρύνεται ο στόλος της Navios Containers. To νέο πλοίο της ναυτιλιακής

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στ. Τσαντάνης: Mία αγορά και δύο πωλήσεις πλοίων για τη Seanergy Maritime. Τα σχέδια της εταιρίας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Αδ. Λαιμός: Στο σφυρί πλοίο της Diamlemos. Το μυστήριο με τον αγοραστή

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ