• Ναυτιλία

    Οι Έλληνες εφοπλιστές σπεύδουν στα ναυπηγεία – Οι τελευταίες παραγγελίες

    Θ. Αγγελόπουλος, Β. Μαρινάκης, Γ. Οικονόμου (πάνω), Μ. Χανδρής, Θ. Κυριακού (μέση), Ν. Λυκιαρδόπουλος, Μ. Σταφυλοπάτης (κάτω)


    Περιεχόμενα

    Μπαράζ παραγγελιών νέων πλοίων σημειώνονται τις τελευταίες εβδομάδες, με τους Έλληνες εφοπλιστές να δίνουν το παρών, εστιάζοντας σε τάνκερ και φορτηγά πλοία.

    Για μία ακόμη έντονη εβδομάδα που ολοκλήρωσε έναν ιδιαίτερα δραστήριο μήνα όσον αφορά στις νέες παραγγελίες, κάνει λόγο στο report της η Allied Shipbroking.

    Το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στα τάνκερ, κατά κύριο λόγο κατηγορίας MR.

    Η παρατεταμένη περίοδος κερδών των τάνκερ οδήγησε στη διατήρηση των τιμών των νεότευκτων σε υψηλά επίπεδα, όχι μακριά από τα υψηλά της περασμένης χρονιάς. Μάλιστα, οι τιμές των MR ενισχύθηκαν λόγω του μικρού αριθμού των προγραμματισμένων παραδόσεων, των περιορισμένων θέσεων για νέες κατασκευές στα ναυπηγεία και του σημαντικού αριθμού μεγάλης ηλικίας πλοίων, ως επακόλουθο των περιορισμένων αποσύρσεων προς διάλυση, σύμφωνα με την Αllied.

    Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν αναμφισβήτητα η πιο δυνατή από την αρχή του έτους, καθώς έγιναν παραγγελίες 43 πλοίων συνολικά, με τα bulkers να πρωτοστατούν -22 πλοία- και τα τάνκερ να ακολουθούν με 16 πλοία, κυρίως μικρής χωρητικότητας, αναφέρει στο εβδομαδιαίο της σχόλιο η Intermodal.

    Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Intermodal, η Capital Gas του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, άσκησε option προηγούμενης παραγγελίας στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Samho, για την κατασκευή δύο ακόμη LNG carriers χωρητικότητας 174,000 cbm.

    Το κόστος τους ανέρχεται σε 259,5 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2027.

    Με τα δύο νέα πλοία ο στόλος των LNG carriers της Capital Gas που ιδρύθηκε το 2018 και αναπτύχθηκε ραγδαία, θα ανέλθει σε 20 πλοία, εκ των οποίων τα 12 υπό κατασκευή, με ημερομηνίες παράδοσης από φέτος έως το 2027.

    Τάνκερ

    Kατά την Αllied Shibroking, η ναυτιλιακή Metrostar Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόδωρου Αγγελόπουλου προχώρησε στην παραγγελία ενός τάνκερ LR2 χωρητικότητας 115,000 dwt., με option για την κατασκευή ενός ακόμη αδελφού πλοίου.

    Η κατασκευή του θα γίνει στο ναυπηγείο Hyundai Vietnam SB, η τιμή του θα ανέλθει στα 67,5 εκατ. δολάρια και θα παραδοθεί το 2026.

    Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή έχει υπό κατασκευή τρία ακόμη LR2 στο ίδιο ναυπηγείο, τα Hull No 525, 526 και 527, τα οποία θα παραλάβει το 2024.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, στην παραγγελία δύο τάνκερ στο ναυπηγείο New Times Shipbuilding έχει προχωρήσει και η εταιρεία του  εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, TMS Tankers, που δραστηριοποιείται στα δεξαμενόπλοια.

    Τα δύο πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, χωρητικότητας 115,000 dwt, θα έχουν κόστος 63 εκατ. δολάρια έκαστο και θα ενταχθούν στο στόλο της ναυτιλιακής το 2026.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η  Athenian Tankers της  οικογένειας Κυριακού, παρήγγειλε στο ναυπηγείο Wuchang Shipbuilding την κατασκευή δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών προϊόντων, χωρητικότητας 18.500 dwt το καθένα.

    Το κόστος τους θα ανέλθει στα 3ο εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2025.

    Bulkers

    Η ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου επέστρεψε στα ναυπηγεία μετά από σχεδόν μία δεκαετία.

    Σύμφωνα με την Ιntemodal, η εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων με το κινεζικό ναυπηγείο Chengxi Shipyard, για την κατασκευή δύο bulker kamsarmax, χωρητικότητας 82,000 dwt, στην τιμή των 33,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Τα νέα πλοία θα παραδοθούν το 2026.

    Η Neda Maritime διαχειρίζεται 26 πλοία -bulkers και δεξαμενόπλοια- , συνολικής χωρητικότητας 3,895,340 dwt. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 6 Capesize, 9 Kamsarmax, 5 VLCC και 6 Aframax.

    Η ναυτιλιακή Chandris Hellas, των εφοπλιστών Γιάννη και Μιχάλη Χανδρή, στράφηκε στην Κίνα για ενισχύσει τον στόλο της με νέα bulkers.

    Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Banchero Costa, η εταιρεία ξηρού φορτίου της Chandris, Century Bulk Carriers, προχώρησε στην παραγγελία δύο ultramax φορτηγών πλοίων, χωρητικότητας 63,000 dwt έκαστο.

    Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Cosco Zhoushan και θα παραδοθούν στο δεύτερο εξάμηνο του 2026. Το κόστος τους θα ανέλθει σε 32 εκατ. δολάρια έκαστο.

    Century Bulk Carriers διαθέτει στόλο με 13 φορτηγά πλοία διαφόρων κατηγοριών, από supramax μέχρι capesize.

    Νέες παραγγελίες στην αγορά ξηρού φορτίου πραγματοποίησε και η Cardiff Marine του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Intermodal αναφέρει ότι η εταιρεία έχει παραγγείλει στο Cosco HI Yangzhou, δύο φορτηγά πλοία χωρητικότητας 210,000 dwt, διπλού καυσίμου και εξοπλισμένα με scrubber.

    Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 64 εκατ. δολάρια έκαστο και η παράδοση του προγραμματίστηκε για το 2025.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή Byzantine Maritime, του εφοπλιστή Μάριου Σταφυλοπάτη, έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση τριών πλοίων handysize bulkers, χωρητικότητας 41.000 dwt.

    Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο New Dayang, το κόστος τους θα ανέλθει σε 30 εκατ. δολάρια έκαστο και θα ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το 2025.

    Η ναυτιλιακή διαθέτει 9 πλοία, τα οποία κατασκευάστηκαν από το 2008 έως το 2014.

    Διαβάστε ακόμη:

    Maran Gas (Όμιλος Αγγελικούση): Αποχώρηση έκπληξη του εμπορικού διευθυντή Μαρκ Τερζόπουλου

    H Capital-Executive Ship Management Corp. του Βαγγέλη Μαρινάκη παρέλαβε τα νεότευκτα containerships «Asterios», «Adamastos» και «Aias»



    ΣΧΟΛΙΑ