• Ναυτιλία

    Πόλεμος στην Ουκρανία: Πώς ο Πειραιάς ωφελείται από την ανακατεύθυνση των πλοίων και των φορτίων

    κρουαζιέρα


    Η MSC με ανακοίνωση της τονίζει ότι τα πλοία της θα σταματήσουν να καταπλέουν στα ουκρανικά λιμάνια και ότι τα δρομολόγια θα δηλωθούν στις αρχές ολοκλήρωση τους στο τελευταίο λιμάνι πριν από την Ουκρανία.

    Επιπλέον, η εταιρεία του Gianluigi Aponte εξετάζει τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης των εμπορευμάτων που διακινούνται προς την Ουκρανία που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου.

    Η ιταλοελβετική εταιρεία προετοιμάζεται επίσης για πιθανά νέα κυβερνητικά μέτρα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν το εμπόριο στην περιοχή, αλλά ανέφερε ότι, από τις 24 Φεβρουαρίου, οι υπηρεσίες της προς και από τη Ρωσία εξακολουθούσαν να είναι ενεργές.

    Από την πλευρά της, η Maersk τόνισε ότι «η ασφάλεια και η ευημερία των εργαζομένων μας είναι υψίστης σημασίας». Έτσι, από τις 24 Φεβρουαρίου, «έλαβαν οδηγίες να εργάζονται από το σπίτι, μακριά από οποιαδήποτε ζώνη σύγκρουσης» και έχει εξασφαλίσει ότι όλοι οι εργαζόμενοι «συνεχίζουν να είναι καλά και ασφαλείς».

    Σε εταιρικό επίπεδο, η Maersk έχει ξεκινήσει «μια στρατηγική συνέχειας» για να καλύψει τις ανάγκες της αλυσίδας εφοδιασμού των πελατών «στο βαθμό που η κατάσταση το επιτρέπει».

    Ωστόσο, ανακοίνωσε την αναστολή των προσεγγίσεων των πλοίων σε όλα τα λιμάνια της Ουκρανίας. Επιπλέον, η Maersk θα σταματήσει να δέχεται παραγγελίες από και προς την Ουκρανία μέχρι νεωτέρας. Οι υπηρεσίες στη Ρωσία, εν τω μεταξύ, παραμένουν διαθέσιμες, αλλά ενδέχεται να αλλάξουν καθώς εξελίσσεται η κατάσταση.

    Από την CMA CGM διαβεβαίωσαν ότι «τις τελευταίες ημέρες έχουν υιοθετήσει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων και την εγγύηση, στο μέτρο του δυνατού, της συνέχειας της εφοδιαστικής αλυσίδας». Η γαλλική εταιρεία αποφάσισε «να αναστείλει όλες τις προσεγγίσεις στην Ουκρανία.

    Ως εκ τούτου, οι υπηρεσίες της θα παρακάμψουν το λιμάνι της Οδησσού και το φορτίο με προορισμό την Ουκρανία θα ανακατευθυνθεί στα λιμάνια της Κωνστάντζας (Ρουμανία), της Τρίπολης (Λίβανος) ή του Πειραιά (Ελλάδα).

    Ως σχέδιο έκτακτης ανάγκης, η διοίκηση της CMA CGM ανακοίνωσε ότι οι εργαζόμενοι «θα εργάζονται από το σπίτι μέχρι νεοτέρας» και ότι θα παρακολουθούν την εξέλιξη της κατάστασης 24 ώρες την ημέρα.

    Η Angela Titzrath, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA), της εταιρείας που εκμεταλλεύεται τερματικό σταθμό στο λιμάνι της Οδησσού στη Μαύρη Θάλασσα από το 2001, δήλωσε ότι «ιδιαίτερα ανησυχεί για τους 480 υπαλλήλους του τερματικού σταθμού μας στο λιμάνι της Οδησσού».

    Διαβεβαίωσε επίσης ότι οι τελευταίοι εξήλθαν από το λιμάνι το πρωί της 24ης Φεβρουαρίου και ότι για την αποτελεσματική τους υποστήριξη, καταβλήθηκε προκαταβολή μηνιαίας πληρωμής στις 25 του μηνός.

    Η HHLA, η οποία έχει επενδύσει περίπου 170 εκατομμύρια δολάρια στον τερματικό σταθμό της Οδησσού από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, ανακοίνωσε ότι «είναι ακόμη πολύ νωρίς για να πούμε οτιδήποτε σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις των κυρώσεων».

    Οι παγκόσμιες εταιρείες logistics UPS και FedEx Corp έχουν αναστείλει τις εισερχόμενες και εξερχόμενες υπηρεσίες τους στην Ουκρανία και οι διεθνικές εταιρείες όπως η δανική ζυθοποιία Carlsberg και η Coca-Cola έκλεισαν τα εργοστάσιά τους.

    Η κατάσταση στο Ρότερνταμ

    Το 20% του άνθρακα και των προϊόντων πετρελαίου και το 30% του αργού πετρελαίου προέρχονται από τη Ρωσία, δήλωσε εκπρόσωπος του λιμένα του Ρότερναμ και επεσήμανε ότι όσον αφορά τη μεταφόρτωση, περίπου 62 εκατομμύρια τόνοι από τα συνολικά 470 εκατομμύρια στο λιμάνι του Ρότερνταμ είναι προσανατολισμένοι στη Ρωσία.

    Σε γενικές γραμμές, σήμερα το 20% του άνθρακα προέρχεται από τη Ρωσία, αλλά και το 20% των προϊόντων πετρελαίου, το 25% του LNG και το 30% του αργού πετρελαίου , εξηγεί η ολλανδική αρχή σε ανακοίνωση της. «Καταρχήν, η προμήθεια μπορεί να προέρχεται από αλλού, αλλά δεδομένου ότι αφορά τεράστιες ποσότητες, πιθανότατα θα οδηγήσει σε συμφόρηση και υψηλότερες τιμές», επισημαίνει η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ.

    Τα κρουαζιερόπλοια

    Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο Michael Bayley σε μια ανάρτηση που δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Royal Caribbean International έχει περίπου 500 Ουκρανούς στο στόλο της. Η εταιρεία εργάζεται για να τους βοηθήσει διαθέτοντας όλα τα κανάλια επικοινωνίας ώστε να μπορούν να μιλήσουν με τις οικογένειές τους, είπε ο Bayley. Η Royal Caribbean τους προσφέρει επίσης βοήθεια για να επιστρέψουν στο σπίτι σε περίπτωση που επιθυμούν να αποχωρήσουν νωρίτερα από το συμβόλαιο. « Εργαζόμαστε για να επιταχύνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο, ώστε οποιοδήποτε ουκρανικό πλήρωμα επιθυμεί να ενταχθεί σε ένα από τα πλοία μας νωρίτερα από το αναμενόμενο», είπε ο Bayley.

    «Έχουμε επίσης πάνω από 200 Ρώσους μέλη πλήρωμα μας που επίσης ανησυχούν για το τι συμβαίνει και τους προσφέρουμε την ίδια υποστήριξη. Οι σκέψεις και οι προσευχές μας απευθύνονται σε όλους όσους έχουν πληγεί από αυτή τη σύγκρουση».

    Το χτύπημα σε πλοίο της Μολδαβίας

    Όπως ανακοίνωσε η Εθνική Ναυτική Υπηρεσία της Μολδαβίας: δύο ναυτικοί τραυματίστηκαν σοβαρά στο πλοίο με σημαία Μολδαβίας που χτυπήθηκε από πύραυλο άγνωστης προέλευσης στα «ουδέτερα νερά» της Μαύρης Θάλασσας, στα ανοιχτά της πόλης της Οδησσού.

    Αυτό ανακοίνωσε η Εθνική Ναυτική Υπηρεσία της Μολδαβίας, εξηγώντας ότι δύο μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν σοβαρά. Στο Millennial Spirit “ξέσπασε μια φωτιά. Ο εξοπλισμός και οι σωσίβιες λέμβους καταστράφηκαν. Το πλήρωμα έφυγε από το πλοίο με αλεξίσφαιρα γιλέκα».

    Το δεξαμενόπλοιο είναι μικρό, με 2.200 τόνους, και είναι το δεύτερο εμπορικό πλοίο που χτυπήθηκε από την έναρξη της εισβολής . Την περασμένη Πέμπτη, το τουρκικής ιδιοκτησίας εμπορικό πλοίο Yasa Jupiter χτυπήθηκε από βόμβα στα ανοικτά των ακτών της Οδησσού.

    Διαβάστε επίσης:

    Πόλεμος στην Ουκρανία: 13 πλοία με ελληνική σημαία και 5 ελληνόκτητα στη Μαύρη Θάλασσα με 119 ‘Έλληνες ναυτικούς – Πρόβλημα στο λιμάνι Γιούζνε

     



    ΣΧΟΛΙΑ