array(0) {
}
        
    
Menu
-0.58%
Τζίρος: 229.57 εκατ.

Q&R: Παραιτήθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο ο Paras Barot

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα scrubbers

Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη ισχύος των νέων κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τις εκπομπές ρύπων, τον Ιανουάριο του 2020, έχει αρχίσει και οι απόψεις των εφοπλιστών για τον ιδανικότερο τρόπο συμμόρφωσης προς αυτούς διίστανται. Μία από τις λύσεις που προτιμούν αρκετές εταιρείες είναι η εγκατάσταση συστήματος καθαρισμού καυσαερίου (Exhaust Gas Cleaning System – EGCS), […]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Attica: Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση scrubbers στο BLUE STAR MYCONOS
Οικογένεια Αλαφούζου: H Okeanis Eco Tankers πούλησε τρία τάνκερ έναντι 120 εκατ. δολαρίων
Γιώργος Προκοπίου: Μυθοπλασία η υιοθέτηση νέων καυσίμων στη ναυτιλία στο εγγύς μέλλον 

Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη ισχύος των νέων κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τις εκπομπές ρύπων, τον Ιανουάριο του 2020, έχει αρχίσει και οι απόψεις των εφοπλιστών για τον ιδανικότερο τρόπο συμμόρφωσης προς αυτούς διίστανται.

Μία από τις λύσεις που προτιμούν αρκετές εταιρείες είναι η εγκατάσταση συστήματος καθαρισμού καυσαερίου (Exhaust Gas Cleaning System – EGCS), ευρύτερα γνωστό ως Scrubber, στα πλοία τους.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και οι φωνές εκείνων που υποστηρίζουν ότι η τοποθέτηση scrubbers στα πλοία δεν αποτελεί λύση, δεδομένου ότι αυτό που κάνουν είναι να μεταφέρουν τη ρύπανση από τον αέρα στη θάλασσα. Μία λύση υπέρ της οποίας έχει ταχθεί και ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου είναι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων-Slow steaming. 

Αρκετοί, ωστόσο, Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ταχθεί υπέρ των scrubbers, προχωρώντας στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εξοπλίσουν ανάλογα τα πλοία τους. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί ο Γιώργος Οικονόμου, ο ο οποίος σε συνέντευξη του δήλωσε ότι ο όμιλος των εταιρειών του (στις οποίες περιλαμβάνονται οι  TMS Cardiff και Dryships) έχει αποφασίσει να τοποθετήσει scrubbers στα περισσότερα πλοία του, με εξαίρεση δύο. Μάλιστα τόνισε ότι η συγκεκριμένη επένδυση έχει κόστος 350 εκατ. δολάρια.

Η περίπτωση της Seanergy 

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings, Σταμάτης Τσαντάνης, επέλεξε μεν τη λύση των scrubbers, ωστόσο, κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την τοποθέτηση τους.

Συγκεκριμένα προχώρησε στη σύναψη συμφωνιών με τους ναυλωτές της εταιρείας για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε πέντε από τα πλοία της, τύπου Capesize. Μάλιστα, έχει εξασφαλίσει την έγκαιρη προμήθεια του εξοπλισμού από την Hyundai Materials της Ν. Κορέας και έχει ήδη κλείσει ημερομηνίες εγκατάστασης σε μεγάλο ναυπηγείο της Κίνας.

Το έργο αναμένεται να εκτελεσθεί το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2019, ενώ μετά την ολοκλήρωση του θα ξεκινήσουν οι χρονοναυλώσεις των σχετικών πλοίων διάρκειας μεταξύ τριών έως πέντε ετών με τρεις ναυλωτές ξηρού φορτίου.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Λίνα Μενδώνη: Η γλώσσα που μας έδωσαν ελληνική – Ομιλία στα αγγλικά μόνον με ελληνικές λέξεις

Ό, τι λείπει: Αυτά τα αριστουργήματα δεν υπάρχουν στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο

«Έχω ένα κομμάτι του Παρθενώνα» – Τιμητική εκδήλωση για τον Χιλιανό που επέστρεψε θραύσμα από την Ακρόπολη

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Take-Two Interactive: Το «Grand Theft Auto VI» αναβάλλεται ξανά, για τον Νοέμβριο του 2026
Q&R: Παραιτήθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο ο Paras Barot
Τη Δευτέρα προκηρύσσεται το οδικό έργο κατασκευής τριών κόμβων στην περιοχή του Σκαραμαγκά
COSMOTE TELEKOM: Nέα εποχή συνδεσιμότητας σε όλα τα δυσπρόσιτα σχολεία της χώρας με δωρεάν γρήγορο ίντερνετ
Υπερταμείο: Οι προτεραιότητες για τα ΕΛΤΑ – Τι συζητήθηκε στη συνάντηση Παπαχρήστου με τη διοίκηση της εταιρείας
Reuters για συμφωνία ΑΚΤΟΡ, ΔΕΠΑ και Venture Global: Η σημασία του deal για την προμήθεια αμερικανικού LNG
Εlon Musk: Γιόρτασε το πακέτο αμοιβής του 1 τρισ. δολαρίων – Το όραμά του και ο χορός με τα ρομπότ (video)
Jensen Huang (Nvidia): Δεν υπάρχουν σχέδια αποστολής τσιπ τεχνητής νοημοσύνης στην Κίνα
Διονύσης Θεοδωράτος: Οι θαλάσσιες άγονες γραμμές είναι αναπτυξιακές και αποτελούν επένδυση κοινωνικοοικονομικής συνοχής
LAMDA Development: Ενίσχυση υποδομών αντιπλημμυρικής προστασίας για το Ελληνικό και τους όμορους Δήμους(Βίντεο)