array(0) {
}
        
    
Menu
0.67%
Τζίρος: 147.19 εκατ.

Λιόν… σε ελεύθερη πτώση: Ζημίες 200 εκατ. ευρώ, χρέη-φαντάσματα και ο λογαριασμός του Τέξτορ

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα scrubbers

Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη ισχύος των νέων κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τις εκπομπές ρύπων, τον Ιανουάριο του 2020, έχει αρχίσει και οι απόψεις των εφοπλιστών για τον ιδανικότερο τρόπο συμμόρφωσης προς αυτούς διίστανται. Μία από τις λύσεις που προτιμούν αρκετές εταιρείες είναι η εγκατάσταση συστήματος καθαρισμού καυσαερίου (Exhaust Gas Cleaning System – EGCS), […]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Attica: Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση scrubbers στο BLUE STAR MYCONOS
Οικογένεια Αλαφούζου: H Okeanis Eco Tankers πούλησε τρία τάνκερ έναντι 120 εκατ. δολαρίων
Γιώργος Προκοπίου: Μυθοπλασία η υιοθέτηση νέων καυσίμων στη ναυτιλία στο εγγύς μέλλον 

Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη ισχύος των νέων κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τις εκπομπές ρύπων, τον Ιανουάριο του 2020, έχει αρχίσει και οι απόψεις των εφοπλιστών για τον ιδανικότερο τρόπο συμμόρφωσης προς αυτούς διίστανται.

Μία από τις λύσεις που προτιμούν αρκετές εταιρείες είναι η εγκατάσταση συστήματος καθαρισμού καυσαερίου (Exhaust Gas Cleaning System – EGCS), ευρύτερα γνωστό ως Scrubber, στα πλοία τους.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και οι φωνές εκείνων που υποστηρίζουν ότι η τοποθέτηση scrubbers στα πλοία δεν αποτελεί λύση, δεδομένου ότι αυτό που κάνουν είναι να μεταφέρουν τη ρύπανση από τον αέρα στη θάλασσα. Μία λύση υπέρ της οποίας έχει ταχθεί και ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου είναι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων-Slow steaming. 

Αρκετοί, ωστόσο, Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ταχθεί υπέρ των scrubbers, προχωρώντας στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εξοπλίσουν ανάλογα τα πλοία τους. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί ο Γιώργος Οικονόμου, ο ο οποίος σε συνέντευξη του δήλωσε ότι ο όμιλος των εταιρειών του (στις οποίες περιλαμβάνονται οι  TMS Cardiff και Dryships) έχει αποφασίσει να τοποθετήσει scrubbers στα περισσότερα πλοία του, με εξαίρεση δύο. Μάλιστα τόνισε ότι η συγκεκριμένη επένδυση έχει κόστος 350 εκατ. δολάρια.

Η περίπτωση της Seanergy 

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings, Σταμάτης Τσαντάνης, επέλεξε μεν τη λύση των scrubbers, ωστόσο, κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την τοποθέτηση τους.

Συγκεκριμένα προχώρησε στη σύναψη συμφωνιών με τους ναυλωτές της εταιρείας για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) σε πέντε από τα πλοία της, τύπου Capesize. Μάλιστα, έχει εξασφαλίσει την έγκαιρη προμήθεια του εξοπλισμού από την Hyundai Materials της Ν. Κορέας και έχει ήδη κλείσει ημερομηνίες εγκατάστασης σε μεγάλο ναυπηγείο της Κίνας.

Το έργο αναμένεται να εκτελεσθεί το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2019, ενώ μετά την ολοκλήρωση του θα ξεκινήσουν οι χρονοναυλώσεις των σχετικών πλοίων διάρκειας μεταξύ τριών έως πέντε ετών με τρεις ναυλωτές ξηρού φορτίου.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Greek Shipping Awards 2025: Προσωπικότητα της χρονιάς η Μαρία Αγγελικούση, στην TEN το deal της χρονιάς (φωτογραφίες)

Ποιοι μεγάλοι Έλληνες επιχειρηματίες βρήκαν την «κότα με την χρυσά αυγά» στη Ρουμανία

Συνέλαβαν τον επιχειρηματία Άγγελο Γιαννακόπουλο των φούρνων «Χωριάτικο»: Ετρεχε με 216 χιλιόμετρα την ώρα με Lamborghini

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λιόν… σε ελεύθερη πτώση: Ζημίες 200 εκατ. ευρώ, χρέη-φαντάσματα και ο λογαριασμός του Τέξτορ
Οι «τρεις σωματοφύλακες» της Grid Shipping: Πάνος Φασουλής, Σπυρίδων Τόγιας και Πάρις Ξανάλατος
Έλληνες εφοπλιστές: Ποιοι ξεφορτώνονται τα παλαιότερα bulker τους – Τα κερδοφόρα deals
Γιατι η Barclays λέει ότι το «FOMO» έχει αναζωπυρωθεί στις ευρωπαϊκές μετοχές
Lamda Development: Εργάτης σκοτώθηκε στο εργοτάξιο του Ελληνικού – Η ανακοίνωση της εταιρείας
Όμιλος Intrafashion – Νέα Εποχή για τη Bodytalk «Όταν το σώμα σου μιλάει… το ακούς;»
Θαλάσσια ρύπανση στην Ελευσίνα – Μία σύλληψη
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 8,34 εκατ. δολαρίων από ναύλωση του πλοίου PS Palios
Performance Shipping (Αλίκη Παληού και Ανδρέας Μιχαλόπουλος): Δεν θα πωληθεί τελικά το M/T P. Sophia
Οι μετοχές αξίας 14 δισ. που εξαφανίστηκαν και η μάχη του κληρονόμου της Hermès κατά του Bernard Arnault