F

Ναυτιλία

Ποιοι εφοπλιστές έκαναν τη μεγάλη έκπληξη το τελευταίο τρίμηνο του 2020 – «Έπεσε» το οχυρό της Oshima 

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
εφοπλιστές

Γιάννης Αγγελικούσης – Μάριος Σταφυλοπάτης – Πόλυς Χατζηιωάννου – Κρίτων Λεντούδης


«Για ψώνια» στα ναυπηγεία της Ασίας βγήκαν οι Έλληνες εφοπλιστές το τελευταίο τρίμηνο του 2020.

Μπορεί όλη η χρονιά να ήταν απογοητευτική για τα ναυπηγεία, αφού έκλεισαν το 2020 με 29% πτώση σε σχέση με το 2019, αλλά στο τελευταίο τρίμηνο του έτους έγιναν αρκετές συμφωνίες, με το ελληνικό στοιχείο να πρωταγωνιστεί. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, η ποσοστιαία αύξηση στις νέες παραγγελίες είναι αριθμός ρεκόρ από τις αρχές του 2018 και μετά.

Το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου θα καταγραφεί στα «ναυπηγικά χρονικά», αφού τα ιαπωνικά ναυπηγεία Oshima Shipbuilding δέχθηκαν ελληνική παραγγελία μετά από 45 ολόκληρα χρόνια.

Πληροφορίες από broker αναφέρουν ότι η παραδοσιακή ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Carras Hellas συμφώνησε για ένα kasmarmax με τα ιαπωνικά ναυπηγεία, τα οποία δεν δέχονταν ελληνικές παραγγελίες από το 1975 εξαιτίας διαμάχης που είχε με ελληνική ναυτιλιακή, την περίοδο της μεγάλης ναυτιλιακής κρίσης, μόλις δύο χρόνια μετά την ίδρυση των ναυπηγείων. Για τους λόγους αλλαγής της πολιτικής εικάζεται ότι οφείλεται στη μεγάλη μείωση των παραγγελιών μέσα στο 2020.

Τη μεγαλύτερη σε αξία παραγγελία κατέθεσε η Maran Gas Maritime του ομίλου Αγγελικούση, αφού συμφώνησε για δύο LNG Carriers αξίας 368 εκατ. δολαρίων με τα ναυπηγεία της Samsung. Τα δύο πλοία που αναμένεται να έχουν παραδοθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024, θα δραστηριοποιηθούν στο project της Total στην Μοζαμβίκη, όπου θα χρησιμοποιηθούν συνολικά 17 LNG Carriers.  Η Maran έχει στη διάθεσή της ακόμα ένα option για LNG carrier στη Samsung.

Η Byzantine Maritime του Μάριου Σταφυλοπάτη συμφώνησε για ένα ακόμα, το τρίτο, gas ship για παράδοση το 2022 από τα Hyundai Mipo Dockyard. Η εταιρεία είχε παραγγείλει ακόμα δύο 38.000 κ.τ  πλοία στο τέλος του 2019, έναντι 46,9 εκατ. δολαρίων το καθένα, τα οποία αναμένεται να παραλάβει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2022 από την Huyndai.

Στις αρχές  Δεκεμβρίου, η Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη,  υπέγραψε για  δύο νεότευκτα πλοία LPG των 40.000 κ.μ  με παράδοση στα τέλη του 2022 και το πρώτο τρίμηνο του 2023. Τα δύο πλοίο εκτιμάται ότι θα κοστίσουν 45,5 εκατ. δολάρια το. Η εταιρεία, όπως αναφέρει η Naftiliaki Newsfront έκανε άνοιγμα στον τομέα του LPG το 2013, μέσω παραγγελίας για τέσσερις μονάδες των 38.000 κ.τ στη Hyundai Mipo.

Στην παραγγελία ενός ακόμη δεξαμενόπλοιου τύπου aframax το τρίτο κατά σειρά, στα ναυπηγεία της Cosco, προχώρησε η Aegean Shipping Management, συμφερόντων της οικογένειας Μελισσανίδη. Ανακοίνωσε επίσης ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεως για την κατασκευή και τέταρτου δεξαμενόπλοιου, για τον eco στόλο της. Με την νέα συμφωνία, ο συνολικός αριθμός των παραγγελιών της Aegean στο ναυπηγείο της Cosco τα τελευταία τέσσερα χρόνια ανήλθε σε 12 πλοία.

Στο σύνολο του ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 15 νεότευκτα πλοία, ενώ δεν έχει πραγματοποιήσει κινήσεις στη second hand αγορά.

Τέλος η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου αγόρασε ένα νεότευκτο 87.000 dwt που διαθέτει όλες τις τελευταίες προϋποθέσεις για το Energy Efficiency Design Index (EEDI). Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αγόρασε το νεότευκτο σε ελκυστική. Επίσης στις αρχές Οκτωβρίου η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία για ένα ακόμα bulk carrier χωρητικότητας 92.000 τόνων για παράδοση το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Διαβάστε ακόμα:

Γιώργος Λογοθέτης: Νέα προβλήματα για τον εφοπλιστή, αυτή τη φορά με κινεζικό ναυπηγείο

Θετικά τα μηνύματα για τα LPG Carriers – Οι κινήσεις Χατζηπατέρα, Βαφειά

Folli Follie: Βαθιά ανάσα ρευστότητας, εκταμιεύθηκε μεγάλο μέρος της ενδιάμεσης χρηματοδότησης

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ