Ναυτιλία

Πέτρος Παππάς (Star Bulk): Πώς ο φανατικός οπαδός της ΑΕΚ διευθύνει 128 πλοία στη ναυτιλία και δίνει ζωή στο Ναυπηγείο Ελευσίνας

Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers

Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers


Ο κατάπλους του φορτηγού πλοίου supramax Star Cleo της εταιρείας Star Bulk, του εφοπλιστή Πέτρου Παππά στο Ναυπηγείο Ελευσίνας για επισκευές σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας.

Το πλοίο Star Cleo, που είναι χωρητικότητας 56.582 dwt, ναυπηγήσεως του 2013, θα είναι το πρώτο εμπορικό πλοίο που θα πραγματοποιήσει επισκευές μετά από πολλά χρόνια στο Ναυπηγείο Ελευσίνας.

Στην πανηγυρική τελετή υποδοχής του πλοίου στο Ναυπηγείο Ελευσίνας, ο  Πέτρος Παππάς, είπε: «Ήθελα να συγχαρώ τρεις ομάδες ανθρώπων. Πρώτα την Κυβέρνηση, ειδικότερα τον κ. Γεωργιάδη και τον κ. Παπαθανάση, διότι χωρίς την αμέριστη βοήθειά τους αυτό το εγχείρημα δεν επρόκειτο ποτέ να ευοδωθεί.

Δεύτερον, το φίλο μου τον κ. Ξενοκώστα ο οποίος αποφάσισε πριν από 3 – 4 χρόνια να έρθει από την Αμερική στην Ελλάδα και έχοντας ένα όραμα, το οποίο ήταν πάρα πολύ δύσκολο να επιτύχει, αλλά το πέτυχε εις διπλούν, πρώτα στη Σύρο και τώρα στην Ελευσίνα, που είναι ακόμα μεγαλύτερο εγχείρημα και πολύ μεγαλύτερη επιτυχία.

Τρίτη ομάδα είναι οι εργαζόμενοι. Χωρίς τους εργαζόμενους, χωρίς τη βοήθεια τους δεν επρόκειτο να γίνει τίποτα ούτε πρόκειται να γίνει χωρίς τη βοήθεια τους στο μέλλον.

Ήθελα να συγχαρώ και τις τρεις ομάδες ανθρώπων και να τους ευχαριστήσω, γιατί μας δίνουν τη δυνατότητα στην ελληνική πλοιοκτησία να επισκευάζουμε επιτέλους τα πλοία μας στην Ελλάδα, να αφήνουμε τα χρήματά μας εδώ και να μην αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε στις γείτονες χώρες και να τα αφήνουμε εκεί πέρα. Και εύχομαι καλή επιτυχία στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και θα είμαστε πάντα δίπλα σας».

Τα λόγια και τα έργα του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, που σήμερα με την εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk διαχειρίζεται 128 φορτηγά πλοία που η συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται σε 14 εκατομμύρια dwt δημιουργεί μια άλλη πλατφόρμα αισιοδοξίας για την πορεία του Ναυπηγείου Ελευσίνας, αλλά συνολικά και για την Ναυπηγική Βιομηχανία της Ελλάδας.

Ο Πέτρος Παππάς, γεννήθηκε το 1953 στην Κωνσταντινούπολη, μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε στις ΗΠΑ. Από τα παιδικά του χρόνια ασχολήθηκε με τον σκοποβολή. Η αγάπη του για την σκοποβολή δεν τον εμπόδισε να γίνει ένας επιτυχημένος εφοπλιστής. Μέσα από το αγαπημένο του άθλημα έμαθε να βάζει στόχους και να τους εκπληρώνει. Τέσσερα χρόνια μετά τη συμμετοχή του στους Ολυμπιακούς αγώνες της Μόσχας στο αγώνισμα του “σκητ” ξεκίνησε την αυτόνομη σταδιοδρομία του στη ναυτιλία.

Φανατικός οπαδός της ΑΕΚ, συμμετείχε ενεργά για αρκετά χρόνια στο διοικητικό συμβούλιο της ΠΑΕ ΑΕΚ και είναι ιδρυτικό μέλος της ”Δικέφαλος 1924 Α.Ε.

Τα πρώτα του βήματα στη ναυτιλία τα τόλμησε με τον φίλο του και “κολλητό του”, Γιώργο Οικονόμου, ο οποίος έχει και αυτός μια επιτυχημένη πορεία στο χώρο της ναυτιλίας. Η φιλία τους ξεκίνησε όταν ήταν και οι δυο 10 ετών. Αργότερα βρέθηκαν συμμαθητές στο Αμερικανικό Κολέγιο Αθηνών.

Στις αρχές του ΄80 οι δύο φίλοι, ο Πέτρος Παππάς και ο Γιώργος Οικονόμου αποφάσισαν να ασχοληθούν με τη ναυτιλία. Ο Πέτρος Παππάς, είχε τότε ένα κεφάλαιο 700.000 δολαρίων, πήρε και ένα δάνειο από τον πατέρα του, ο Γιώργος Οικονόμου πούλησε ένα σπίτι στη Νέα Υόρκη για 396.000 δολάρια, τους ενίσχυσαν οικονομικά και κάποιοι φίλοι και αγοράσαν το πρώτο τους πλοίο.

Το 1984, σε ηλικία 31 ετών, ίδρυσε τη ναυτιλιακή εταιρεία OceanBulk μαζί με τον πατέρα του Αλέκο Παππά, την αδερφή του Σοφία Γεράρδη και τον θείο του Γιάννη Παππά που ήταν τραπεζίτης στην Ελβετία.

Η σχέση του με τον αθλητισμό αναζωπυρώθηκε με τη συμμετοχή του για αρκετά χρόνια στα διοικητικά της ΑΕΚ. Το πάθος για τον αθλητισμό είναι μεγάλο. Άλλωστε και ο πατέρας και ο θείος του υπήρξαν αθλητές του Εθνικού Γυμναστικού Συλλόγου και πρωταθλητές. Ο Αλέκος Παππάς στην σφαιροβολία και ο Γιάννης στο ακόντιο.

Το 2004 ασχολήθηκε ενεργά με την ΠΑΕ ΑΕΚ, κατέχοντας το 5,32% των μετοχών της, ενώ το Ιούνιο του 2011 αποχώρησε, αλλά η αγάπη του για την ομάδα παραμένει μέχρι σήμερα και την ενισχύει με διάφορους τρόπους.
Υπήρξε αθλητής και μέλος της εθνικής ομάδας σκοποβολής στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μόσχας το 1980, όπου κατατάχθηκε στην 37η θέση.

Ο Πέτρος Παππάς με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη γεννήθηκε το 1953. Σπούδασε στις ΗΠΑ και απο πήρε πτυχίο στα οικονομικά, ενώ στη συνέχεια εξασφάλισε μεταπτυχιακό πτυχίο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, B.A. στα Οικονομικά και το MBA του από το Πανεπιστήμιο του Michigan, Ann Arbor.

 Το 2013 εμφανίστηκε στην 80ή θέση στη λίστα με τους 100 πιο σημαντικούς οικονομικούς παράγοντες που καταρτίζει κάθε χρόνο η Lloyd’s List, ενώ την επόμενη χρονιά ανήλθε στην 11η θέση. Τον ίδιο χρόνο, το 2014, τιμήθηκε από τον οργανισμό Lloyd’s List ως “Ελληνική Ναυτιλιακή Προσωπικότητα της Χρονιάς για το 2014”.

Ο Πέτρος Παππάς έχει δύο παιδιά. Την Μιλένα, η οποία σπούδασε ναυτιλιακά στο City University του Λονδίνου και τον Αλέξανδρο, που συμμετέχει σε διεθνείς ιππικούς αγώνες. Τόσο, η Μιλένα, όσο και ο Αλέξανδρος, ασχολούνται με την ναυτιλιακή επιχείρηση.

Ο Πέτρος Παππάς βρίσκεται σταθερά στις κορυφαίες θέσεις του πίνακα με τα 100 πιο ισχυρά ονόματα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας σύμφωνα με τη Lloyd’s List.

Το 2006 ίδρυσε την Star Bulk, προχωρώντας με το δόγμα: «Δώσε μου ένα πλοίο και θα κινήσω τη γη» .

“Παραμένουμε πιστοί στις αξίες μας”

Ο Πέτρος Παππάς, με αφορμή πρόσφατα τη δημοσίευση της έκθεσης για την Περιβαλλοντική Κοινωνική Ευθύνη και Διακυβέρνηση, δήλωσε: «Η 4η ετήσια έκθεση ESG καταδεικνύει τη δέσμευσή μας στη διαφάνεια, στη λογοδοσία, στην προστασία του πλανήτη μας και στην ευημερία των ανθρώπων. Παρά τις προκλήσεις και τις αβεβαιότητες του σημερινού κόσμου, παραμένουμε πιστοί στις αξίες μας και εργαζόμαστε σκληρά προς την κατεύθυνση του οράματός μας να πρωτοστατήσουμε στη βιώσιμη μεταφορά του ξηρού χύδην φορτίου».

2020 -2022: Μέσα σε δύο χρόνια έχει δώσει μέρισμα 900 εκατ. δολάρια

Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk, έχει μια συνεχή ανοδική πορεία. Η εταιρεία του Πέτρου Παππά είχε στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους έσοδα 364.136.000  δολάρια, έναντι 415.688.000  δολαρίων που είχε το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο, τα συνολικά έσοδα στο 9μηνο διαμορφώθηκαν σε 1.142.352 δισ. δολάρια, έναντι εσόδων 927.566.000  δολαρίων στο αντίστοιχο 9μηνο του 2021.

Τα καθαρά έσοδα στο τρίτο τρίμηνο ανήλθαν σε 109.693.000  δολάρια, έναντι 220.407.000  δολαρίων στο περσινό αντίστοιχο τρίμηνο.

Στο 9μηνο, τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν σε 480.000.000  δολάρια, έναντι 380.379.000  δολαρίων στο περσινό 9μηνο.

Η μείωση των εσόδων στο τρίτο τρίμηνο οφείλεται στις μειώσεις των ναύλων.

Σχολιάζοντας ο Πέτρος Παππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Star Bulk, τα οικονομικά αποτελέσματα σχολίασε:

“Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, η Star Bulk είχε καθαρό εισόδημα 109,7 εκατομμυρίων δολαρίων, έσοδα TCE 266,7 εκατομμύρια δολάρια και EBITDA 163,8 εκατομμύρια δολάρια. Το TCE για το τρίμηνο ήταν 24.365 δολάρια την ημέρα ανά πλοίο υπερβαίνοντας τους σταθμισμένους μέσους δείκτες των ναύλων κατά περισσότερο από 50%. Όσον αφορά το τέταρτο τρίμηνο, έχουμε καλύψει το 66% των διαθέσιμων ημερών μας με TCE 22.772 δολάρια την ημέρα ανά πλοίο. Το διοικητικό μας συμβούλιο ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 1,20 δολάρια ανά μετοχή. Αυτό το μέρισμα είναι η έβδομη συνεχόμενη τριμηνιαία διανομή και η ένατη από τότε που θεσπίσαμε την πολιτική μας προς τους μετόχους μας. Από τις αρχές του 2021 και συμπεριλαμβανομένου του προαναφερθέντος μερίσματος, θα έχουμε διανείμει περίπου 900 εκατομμύρια δολάρια στους μετόχους μας.

Συνεχίζουμε τη βελτιστοποίηση της κεφαλαιακής μας δομής, έχοντας συμφωνήσει τρεις επιπλέον αναχρηματοδοτήσεις συνολικού ύψους 96 εκατομμυρίων δολαρίων. Δεδομένου ότι από τις αρχές του έτους έχουμε συμφωνήσει αναχρηματοδοτήσεις ύψους 402,6 εκατομμυρίων δολαρίων, έχουμε μειώσει το ετήσιο κόστος μας κατά 4,9 εκατομμύρια δολάρια.

Με το βιβλίο παραγγελιών πλοίων ξηρού φορτίου να βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό και με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που τίθενται σε ισχύ και με προσδοκίες για το σταδιακό άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας, παραμένουμε αισιόδοξοι για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου παρά τις παγκόσμιες μακροοικονομικές αβεβαιότητες”.

Διαβάστε επίσης

Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν ο Δήμος Πειραιά και η Διεθνής Ναυτική & Βιομηχανική Ένωση WIMA



ΣΧΟΛΙΑ