• Ναυτιλία

    Παύλος Κορώνης: Η Chemnav επιστρέφει στα ναυπηγεία μετά από 17 χρόνια

    • NewsRoom


    Σε μία κίνηση έκπληξη, η ναυτιλιακή Chemnav Shipmanagement συμφερόντων του εφοπλιστή Παύλου Κορώνη προχώρησε σε νέα παραγγελία τάνκερ μετά από 17 χρόνια.

    Με την επιλογή του ακολουθεί μία τάση που έχουν χαράξει και αρκετοί άλλοι Έλληνες εφοπλιστές που επενδύουν το τελευταίο διάστημα σε δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου και χημικών.

    Σύμφωνα με πληροφορίες η Chemnav έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας K Shipbuilding για την κατασκευή δύο τάνκερ MR χωρητικότητας 50,000 dwt.

    To κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει στα 47 εκατ. δολάρια έκαστο, θα διαθέτουν scrubber και θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το πρώτο εξάμηνο του 2025.

    Μάλιστα, στην ιστοσελίδα της η εταιρεία αναφέρει ότι διαχειρίζεται 13 τάνκερ και έχει υπό κατασκευή δύο MR τάνκερ που θα παραλάβει στις αρχές του 2025.

    Η Chemnav ιδρύθηκε το 2006 και από τότε υπήρξε υπεύθυνη για την λειτουργία σχεδόν 30 πλοίων, κατά δήλωση της.

    Στόχος της είναι να αναδειχθεί σε ηγέτη στον κλάδο μέσω της συνεχούς βελτίωσης των εργασιών της και αποστολή της είναι να παρέχει ασφαλή και περιβαλλοντικά υπεύθυνη θαλάσσια μεταφορά προϊόντων αργού πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, η προηγούμενη φορά που η εταιρεία είχε κλείσει συμφωνία για νεότευκτα πλοία ήταν με το ναυπηγείο  Sekwang Heavy Industries πριν από 17 χρόνια και αφορούσε σε τάνκερ μεταφοράς χημικών προϊόντων χωρητικότητας 13,000 dwt.

    Από την άλλη πλευρά, αυξημένη δραστηριότητα έχει επιδείξει την τελευταία τριετία η ναυτιλιακή στην second hand αγορά.

    Aπό τα στοιχεία της VV προκύπτει ότι τον Φεβρουάριο εξαγόρασε έναντι 18,25 εκατ. δολάρια το  LR2 Phoenix Hope, χωρητικότητας 105,600 dwt, που κατασκευάστηκε το 2008.

    Kατά άλλες πληροφορίες απέκτησε τον Μάρτιο το LR1 Nordic Geneva χωρητικότητας 73,700 dwt και κατασκευής 2009.

    Πρωταγωνιστές οι Έλληνες στα νεότευκτα τάνκερ

    Σύμφωνα με την γαλλική ναυλομεσιτική BRS Group, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν την μερίδα του λέοντος στις νέες παραγγελίες τάνκερ.

    Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει, από τις 135 παραγγελίες τάνκερ που έχουν κλείσει φέτος οι 59 είναι από ελληνικές εταιρείες και ακολουθούν στην δεύτερη θέση οι Ιάπωνες με 31.

    Πιο δημοφιλή είναι τα product tanker, LR και MR, με συνολικά 41 παραγγελίες.

    Κατά την BRS Group οι παραγγελίες ελληνικών δεξαμενόπλοιων πραγματοποιούνται κυρίως με βάση τις προσδοκίες της αγοράς -με έμφαση στη spot αγορά- αλλά και τις απαιτήσεις ανανέωσης των στόλων. Όπως επισημαίνει, ο ελληνικός στόλος clean tanker είναι παλαιότερης κατασκευής σε σχέση με τα τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου.

    Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι ο στόλος αργού έχει μέση ηλικία τα 10,4 έτη, ενώ αυτός των product tanker κυμαίνεται στα 12,5 έτη.

    Οι ολοένα αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί παίζουν επίσης ρόλο.

    Η BRS εκτιμά ότι τουλάχιστον 240 πλοία στον ελληνικό στόλο θα πρέπει να ανανεωθούν για να μειωθεί η μέση ηλικία σημαντικά κάτω από τον τρέχοντα παγκόσμιο μέσο όρο.

    Νέες παραγγελίες τάνκερ

    Παρά την αύξηση του κόστους κατασκευής νέων πλοίων, οι εγχώριες ναυτιλιακές εμφανίζονται πρόθυμες να ενισχύσουν τους στόλους τους με καινούργια πλοία.

    Μεταξύ άλλων, η Maran Tankers, του ομίλου Αγγελικούση συμφώνησε με το κινεζικό ναυπηγείο New Times Shipbuilding (NTS) τη ναυπήγηση 4 suezmaxes (χωρητικότητας περίπου 160,000 dwt) τεχνολογίας διπλού καυσίμου, με option για 4 ακόμη ίδια πλοία.

    Το κόστος, σύμφωνα με την Intermodal θα ανέλθει σε 87 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο και η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2026 και θα ολοκληρωθεί το 2027.

    Η TMS Tankers του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου συμφώνησε τον Ιανουάριο με το ναυπηγείο Cosco Yangzhou της Κίνας την κατασκευή τριών τάνκερ LR2, χωρητικότητας 115,000 dwt, στην τιμή των 60 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Pantheon Tankers, συμφερόντων Άννας Αγγελικούση, προχώρησε στην παραγγελία δύο τάνκερ aframax χωρητικότητας 115,000 dwt, στο ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding της Κίνας.

    Σύμφωνα με την Intermodal, το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 59,7 εκατ. δολάρια έκαστο και θα ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το 2026.

    Η Evalend Shipping του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, θα κατασκευάσει στο ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding δύο τάνκερ χωρητικότητας 50,000 dwt, στην τιμή των 40 εκατ. δολαρίων έκαστο, και στο ναυπηγείο Hyundai Samho δύο τάνκερ χωρητικότητας 158,000 dwt κόστους έναντι 84 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου σύμφωνα με την Intermodal παρήγγειλε δύο – με option για ένα ακόμη- τάνκερ LR2, χωρητικότητας 115,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2025.

    Kατά την Αllied Shibroking, η ναυτιλιακή Metrostar Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόδωρου Αγγελόπουλου προχώρησε στην παραγγελία ενός τάνκερ LR2 χωρητικότητας 115,000 dwt., με option για την κατασκευή ενός ακόμη αδελφού πλοίου.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η Athenian Tankers της οικογένειας Κυριακού, παρήγγειλε στο ναυπηγείο Wuchang Shipbuilding την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών προϊόντων, χωρητικότητας 18.500 dwt το καθένα.

    Διαβάστε ακόμη:

    Έλληνες εφοπλιστές: Στην 3η θέση με 91 πλοία στις αγορές ποντοπόρων από δεύτερο χέρι

    Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις σε μεταχειρισμένα bulkers – Ποιοι αγόρασαν

    Έλληνες εφοπλιστές: Ποιοι επενδύουν σε νέα πλοία – Στο επίκεντρο τα τάνκερ

    ──────────────────

     



    ΣΧΟΛΙΑ