• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Ποιοι επενδύουν σε νέα πλοία – Στο επίκεντρο τα τάνκερ

    Γ. Προκοπίου, Μ. Αγγελικούση, Β. Μαρινάκης (πάνω), Κ. Λεντούδης, Ν. Λυκιαρδόπουλος, M. Xανδρής, Γ. Οικονόμου, Α. Αγγελικούση (μέση), Θ. Αγγελόπουλος, Θ. Κυριακού, Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης (κάτω)

    Γ. Προκοπίου, Μ. Αγγελικούση, Β. Μαρινάκης (πάνω), Κ. Λεντούδης, Ν. Λυκιαρδόπουλος, M. Xανδρής, Γ. Οικονόμου, Α. Αγγελικούση (μέση), Θ. Αγγελόπουλος, Θ. Κυριακού, Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης (κάτω)


    Ιδιαίτερα ενεργοί εμφανίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές στις παραγγελίες νέων πλοίων, εστιάζοντας το ενδιαφέρον τους στα δεξαμενόπλοια.

    Παρά την αύξηση του κόστους κατασκευής νέων πλοίων, οι εγχώριες ναυτιλιακές εμφανίζονται πρόθυμες να ενισχύσουν τους στόλους τους με καινούργια πλοία, την στιγμή που και οι τιμές των μεταχειρισμένων έχουν εκτιναχθεί στα ύψη.

    Σύμφωνα με την Intermodal, από τις αρχές του 2023, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει συνολικά 74 πλοία, εκ των οποίων τα περισσότερα, 40, είναι τάνκερ, κυρίως suezmax και aframax.

    Από τις υπόλοιπες κατηγορίες έχουν κλείσει συμφωνίες για τη ναυπήγηση 18 bulkers, 11 LNG carriers και τεσσάρων VLGC.

    Dynagas-Dynacom

    H ναυτιλιακή Dynagas του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE) για την κατασκευή τριών μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 200,000 cbm έκαστο.

    Το κόστος ναυπήγησης θα ανέλθει σε 261,3 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, συνολικά 784 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοση τους ορίστηκε για το 2026.

    Aκολούθησε πρόσφατα παραγγελία για δύο ακόμη LNG carriers, στο Hyundai Heavy Industries, που θα παραλάβει το 2027.

    Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, θα πραγματοποιήσει μεγάλη επένδυση και στην αγορά των τάνκερ.

    Η εταιρεία του Dynacom Tankers έχει υπογράψει συμφωνία για τη κατασκευή 10 πλοίων και με option για άλλα 4 LR2 στο ναυπηγείο DSIC Shanhaiguan Shipbuilding Industry Co, θυγατρική του Dalian Shipbuilding Industry (DSIC).

    Το κόστος για τα 10 πρώτα τάνκερ θα ανέλθει σε 63 εκατ. δολάρια έκαστο, σύμφωνα με την Intermodal και η παράδοση τους ορίστηκε για την διετία 2025-2026.

    Όμιλος Αγγελικούση

    Η Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση, υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή δύο πλοίων LNG, χωρητικότητας 174,000 cbm, στο ναυπηγείο DSME.

    Σύμφωνα με την Intermodal το κόστος του θα ανέλθει σε 256,2 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2027.

    Πρόσφατα, η Maran Tankers, η άλλη εταιρεία του ομίλου Αγγελικούση συμφώνησε με το κινεζικό ναυπηγείο New Times Shipbuilding (NTS) τη ναυπήγηση 4 suezmaxes (χωρητικότητας περίπου 160,000 dwt) τεχνολογίας διπλού καυσίμου, με option για 4 ακόμη ίδια πλοία.

    Το κόστος, σύμφωνα με την Intermodal θα ανέλθει σε 87 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο και η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2026 και θα ολοκληρωθεί το 2027.

    TMS Group

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η TMS Tankers του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου συμφώνησε τον Ιανουάριο με το ναυπηγείο Cosco Yangzhou της Κίνας την κατασκευή τριών τάνκερ LR2, χωρητικότητας 115,000 dwt, στην τιμή των 60 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Η εταιρεία θα παραλάβει τα πλοία το 2025.

    Aκολούθησε τον Μάρτιο η παραγγελία δύο ακόμη τάνκερ ίδιας κατηγορίας, στο ναυπηγείο New Times, κόστους 63 εκατ. δολαρίων έκαστο, με ημερομηνία παράδοσης το 2026, αναφέρει η Intermodal.

    Νέες παραγγελίες στην αγορά ξηρού φορτίου πραγματοποίησε και η Cardiff Marine, η άλλη εταιρεία του πλοιοκτήτη.

    Σύμφωνα με την Intermodal έχει παραγγείλει στο Cosco HI Yangzhou, δύο φορτηγά πλοία χωρητικότητας 210,000 dwt, διπλού καυσίμου και εξοπλισμένα με scrubber. Το κόστος θα ανέλθει σε 64 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν το 2025.

    Capital Gas

    Με δύο ακόμη LNG carriers θα ενισχύσει τον στόλο της η Capital Gas, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη. Η Intermodal συνδέει τη ναυτιλιακή με την παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου χωρητικότητας 174,000 cbm, κόστους 250 εκατ. δολαρίων το καθένα, στις αρχές του έτους.

    Τα δύο νεότευκτα θα κατασκευαστούν το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho και αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το τρίτο τρίμηνο του 2026.

    Τον Απρίλιο η εταιρεία άσκησε option για την κατασκευή δύο ακόμη ίδιας χωρητικότητας LNG carriers, κόστους 259,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την ναυλομεσιτική. Θα παραδοθούν το 2027.

    Ο στόλος των LNG carriers της Capital Gas που ιδρύθηκε το 2018 αναπτύχθηκε ραγδαία. Έχει υπό κατασκευή 11 πλοία με ημερομηνίες παράδοσης από φέτος έως το 2027.

    Pantheon Tankers

    H Pantheon Tankers, συμφερόντων Άννας Αγγελικούση, προχώρησε στην παραγγελία δύο τάνκερ aframax χωρητικότητας 115,000 dwt, στο ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding της Κίνας.

    Σύμφωνα με την Intermodal, το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 59,7 εκατ. δολάρια έκαστο και θα ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το 2026.

    Evalend Shipping

    Μπαράζ νέων παραγγελιών έχει πραγματοποιήσει από τις αρχές του έτους ο εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης.

    Στις αρχές της χρονιάς η εταιρεία του Evalend Shipping άσκησε option προηγούμενης συμφωνίας, προχωρώντας στην παραγγελία δύο VLGC χωρητικότητας 88,000 cbm. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking τα δύο πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Hyundai HI (Ulsan) της Νοτίου Κορέας, με το κόστος να ανέρχεται στα 96,6 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ η παράδοση τους έχει προγραμματιστεί για το τέλος του 2025 με αρχές του 2026.

    Με βάση τα στοιχεία της Intermodal, η εταιρεία πρόσφατα πρόσθεσε στο βιβλίο παραγγελιών της τέσσερα ακόμη τάνκερ και δύο bulkers.

    Συγκεκριμένα θα κατασκευάσει στο ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding δύο τάνκερ χωρητικότητας 50,000 dwt, στην τιμή των 40 εκατ. δολαρίων έκαστο, και στο ναυπηγείο Hyundai Samho δύο τάνκερ χωρητικότητας 158,000 dwt κόστους 84 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Επίσης, έχει παραγγείλει στο Jiangsu New Yangzijiang δύο φορτηγά πλοία χωρητικότητας 40,000 dwt έναντι 29,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Όλα τα πλοία θα ενταχθούν στον στόλο της Evalend το 2025.

    Latsco

    Η εταιρεία Latsco του Πάρη Κασιδόκωστα – Λάτση, έκλεισε συμφωνία για την ναυπήγηση δύο μεγάλων πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου (VLGC) στο ναυπηγείο της Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) της Νοτίου Κορέας.

    Το κόστος κατασκευής των χωρητικότητας 88,000 cbm πλοίων θα ανέλθει σύμφωνα με την Intermodal στα 98,8 εκατ. δολάρια έκαστο. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2025.

    Thenamaris

    Η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου επέστρεψε στο κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) μετά από πολλά χρόνια. Σύμφωνα με την Intermodal παρήγγειλε δύο – με option για ένα ακόμη- τάνκερ LR2, χωρητικότητας 115,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2025.

    Τα πλοία θα χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα αλλά θα είναι εξοπλισμένα με scrubber. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 63,5 εκατ. δολάρια έκαστο, συνολικά περίπου 190 εκατ. δολάρια.

    Sea Pioneer Shipping

    Με τρία φορτηγά πλοία τύπου kamsarmax θα ενισχύσει τον στόλο της η ναυτιλιακή Sea Pioneer Shipping Corporation του εφοπλιστή Βασίλη Μπακολίτσα, που δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου και στα τάνκερ.

    Ειδικότερα, η εταιρεία υπέγραψε σύμβαση με το ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima Shipbuilding για την κατασκευή τριών bulkers χωρητικότητας 81,800 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2025.

    Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Intermodal, το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 38 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο. Πρόκειται για την πρώτη παραγγελία bulker που πραγματοποιεί η εταιρεία από το 2015.

    Golden Energy Management

    Τη πρώτη της παραγγελία εδώ και αρκετά χρόνια πραγματοποίησε και η ναυτιλιακή Golden Energy Management, συμφερόντων της οικογένειας Ρέστη.

    Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Banchero Costa η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Daehan Shipbuilding για την κατασκευή ενός τάνκερ suezmax χωρητικότητας 158,000 dwt, με option για ένα δεύτερο ίδιο πλοίο, την οποία ενεργοποίησε πρόσφατα.

    Το κόστος εκτιμάται στα 77 εκατ. δολάρια έκαστο και η παράδοση τους αναμένεται εντός του 2025.

    Neda Maritime

    Η ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου επέστρεψε στα ναυπηγεία μετά από σχεδόν μία δεκαετία.

    Σύμφωνα με την Ιntemodal, η εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων με το κινεζικό ναυπηγείο Chengxi Shipyard, για την κατασκευή δύο bulker kamsarmax, χωρητικότητας 82,000 dwt, στην τιμή των 33,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Τα νέα πλοία θα παραδοθούν το 2026.

    Η Neda Maritime διαχειρίζεται 26 πλοία -bulkers και δεξαμενόπλοια- , συνολικής χωρητικότητας 3,895,340 dwt. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 6 Capesize, 9 Kamsarmax, 5 VLCC και 6 Aframax.

    Metrostar Management

    Kατά την Αllied Shibroking, η ναυτιλιακή Metrostar Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόδωρου Αγγελόπουλου προχώρησε στην παραγγελία ενός τάνκερ LR2 χωρητικότητας 115,000 dwt., με option για την κατασκευή ενός ακόμη αδελφού πλοίου.

    Η κατασκευή του θα γίνει στο ναυπηγείο Hyundai Vietnam SB, η τιμή του θα ανέλθει στα 67,5 εκατ. δολάρια και θα παραδοθεί το 2026.

    Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή έχει υπό κατασκευή τρία ακόμη LR2 στο ίδιο ναυπηγείο, τα Hull No 525, 526 και 527, τα οποία θα παραλάβει το 2024.

    Athenian Tankers

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η Athenian Tankers της οικογένειας Κυριακού, παρήγγειλε στο ναυπηγείο Wuchang Shipbuilding την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών προϊόντων, χωρητικότητας 18.500 dwt το καθένα.

    Το κόστος τους θα ανέλθει στα 3ο εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2025.

    Century Bulk Carriers

    Η ναυτιλιακή Chandris Hellas, των εφοπλιστών Γιάννη και Μιχάλη Χανδρή, στράφηκε στην Κίνα για ενισχύσει τον στόλο της με νέα bulkers.

    Σύμφωνα με την Banchero Costa, η εταιρεία ξηρού φορτίου της Chandris, Century Bulk Carriers, προχώρησε στην παραγγελία δύο ultramax φορτηγών πλοίων, χωρητικότητας 63,000 dwt έκαστο.

    Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Cosco Zhoushan και θα παραδοθούν στο δεύτερο εξάμηνο του 2026. Το κόστος τους θα ανέλθει σε 32 εκατ. δολάρια έκαστο.

    Century Bulk Carriers διαθέτει στόλο με 13 φορτηγά πλοία διαφόρων κατηγοριών, από supramax μέχρι capesize.

    Byzantine Maritime

    H ναυτιλιακή Byzantine Maritime, του εφοπλιστή Μάριου Σταφυλοπάτη, έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση τριών πλοίων handysize bulkers, χωρητικότητας 41,000 dwt.

    Σύμφωνα με την Intermodal, τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο New Dayang, το κόστος τους θα ανέλθει σε 30 εκατ. δολάρια έκαστο και θα ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το 2025.

    Η ναυτιλιακή διαθέτει 9 πλοία, τα οποία κατασκευάστηκαν από το 2008 έως το 2014.

    Performance Shipping

    Η Performance Shipping του Ανδρέα Μιχαλόπουλου και της Αλίκης Παληού έκλεισε συμφωνία με την Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited για την κατασκευή ενός τάνκερ LR2 aframax χωρητικότητας 114,000 dwt.

    Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει στα 62,6 εκατ. δολάρια.

    Η εταιρεία αναμένει να παραλάβει το πλοίο κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2025.

    Meadway Shipping & Trading

    Η Meadway Shipping & Trading του Κώστα Δελαπόρτα επέστρεψε στο ιαπωνικό ναυπηγείο Tsuneishi Shipbuilding Co Ltd. για την παραγγελία ενός ακόμη φορτηγού πλοίου, αυξάνοντας τον αριθμό των υπό κατασκευή πλοίων της σε επτά.

    Πρόκειται για ένα Ultramax εξοπλισμένο με scrubber, το οποίο αναμένεται να το παραλάβει το 2ο τρίμηνο του 2026. Το κόστος κατασκευής δεν έγινε γνωστό.

    Διαβάστε ακόμη:

    Η Μαρία Αγγελικούση ανάμεσα στους 10 μεγιστάνες της παγκόσμιας ναυτιλίας που κέρδισαν 95 δισ. δολ. κατά τη διάρκεια της πανδημίας



    ΣΧΟΛΙΑ